de kat van mijn ouders heeft de dag dat ie overleed (aan ouderdom) de hele dag door muizen en vogeltjes gebracht naar hen, als cadeautjes. vind het ook niet fris maar ze bedoelen en het goed en het is nu eenmaal de natuur...
Ja ik beloon mijn kat ook altijd uitgebreid als hij iets voor ons meebrengt. "Braaaaaave vent!" In de tussentijd loop ik te walgen natuurlijk maar goed....
haha ja precies dat doe ik ook altijd.... (nou ja ALTIJD is ook weer overdreven wij hebben 3 katten en 2 hebben er beide 2x 1 meegenomen)
Wij hebben 5 katten waarvan 4 jagers. Hier ook regelmatig muisjes, ratten, vogeltjes, jonge konijntjes ( ) en een keer een eekhoorn. Kijk, ze pakken de zwakke dieren, weet ik ook wel maar ik kan er moeilijk aan wennen. De konijntjes had 1 van de katten uit een nest gevist ergens denk ik. De eekhoorn was heel zwak, had een kaakabces en kon daardoor niet meer eten denk ik en was sterk vermagerd. Ik heb het beestje proberen te redden maar helaas. Ik probeer wel vaker vogeltjes en muisjes te redden maar ze overleven het nooit. Tis balen maar inderdaad, het hoort erbij.....
Ja, onze kat vangt ook vanalles, maar over het algemeen vooral vogels en rond deze tijd dus steeds jonge merels. Hij legt ze het liefst onder ons bed neer of in de hoek van de woonkamer bij het gordijn. Helaas zijn ze niet altijd dood, maar zwaar gewond, dat is helemaal triest. Bij onze vorige kat dacht ik 's avonds een keer dat hij een muisje had en die wilde ik uit zijn bek halen, zag ik op het laatste moment nog net dat het zo'n enorme grondspin was met van die zwarte harige poten ale: ! Hij vrat hem zo op en ik heb hem twee weken niet meer durven aaien. Brrrr.
Gefeliciteerd met het kadootje van je tijger....! Het is niet leuk, maar het is wel met liefde gegeven. Mijn siamees komt sinds drie maanden ook buiten (en leuk dat ie het vind... ) Hij is vorige week met twee muizen aan komen zetten en een vogel...Hij ontdekt zijn "nature". Jemig, niet normaal wat akelig zeg. Komt ie aanzetten (muis was al dood) Mauwt dat hij naar binnen wil, legt de muis op mijn sloffen en tikt er tegen aan. "kijk eens vrouwtje, wat ik voor jouw heb... Loopt vervolgens op hoge poten, staart hoog in de lucht, koppie omhoog heel gracieus weg. Trots dat meneer was... Heb hem wel geprezen, het is immers zijn instinct, maar niet dat ik het leuk vond hoor!
Mijn kat komt niet buiten, maar toen wij nog slangen hadden voerden we die muizen, en regelmatig ook levende muizen. Helaas voor de muizen kan er geen problemen mee hebben, evenals ander ongedierte die mee wordt genomen door de kat van mn ouders en schoonouders (wilde ratten e.d.) Konijntjes vind ik minder, ookal eten wij er geen konijn minder om Ik kon laatst nog een paar duiven krijgen voor de hond, gelukkig voor hun waren ze te mager (oude duiven van opa) Nu vliegen ze bij de buren. Ik heb overigens wel zijn kippen gekregen, de hond en de kat vonden het heerlijk 8)
van de week kwam de onze met een koolmees aan, hup snel de deur dicht. en eerst liet die ze half leven, was leuk om mee te tennissen vond die nu maakt die ze dood en gaat ze aanvreten brrr mijn vriendin had ook katten, en die brachten, fretten en mollen en weet ik wat mee. hadden ze een mol onder het tapijt (die was geprobeerd te vluchten) of vogels die achter de kast zaten op de slaapkamer en daar word je dan snachts wakker van ja errug leuk die poezebeesten
eeehhmmm mijn kat kwam vanmorgen thuis met een rat ......ja een RAT .........mannetje vond hem gelukkig het eerst .....bah bah bah wat een vies beest zeg ......hij was mega groot ......bbbrrrr
Wat een lieverd!! Ik vind het altijd kei zielig als mijn kat muizen vangt,hoewel ik het wel knap vind dat ze het kan Maar jonge musjes,muizen,kikkers,noem het maar op,ik word er toch niet blij van en van vogeltjes moet ik echt janken.