Mijn poes is zwanger!

Discussie in 'De lounge' gestart door belliebel, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier heb ik toch ook flink moeten helpen. Inderdaad ook wat navelstrengen moeten doorknippen en een aantal kittens uit het zakje moeten halen, sommigen ademden niet en die heb ik het vocht uit de longetjes moeten schudden en goed op moeten wrijven. Het is dus wel heel erg handig om te lezen hoe je dit soort dingen moet doen, want je kan heel erg veel verkeerd doen als je niet weet wat je moet doen op zo'n moment als je in paniek raakt. Het gaat vaak goed, en de meeste van de keren doet mama alles zelf. Wij hadden 7 kittens en op een gegeven moment werd het haar teveel , ze kwamen dan ook met een idiote snelheid ter wereld en deze snelheid kon ze gewoon niet aan.
    Het allerbelangrijkste is nog steeds het nummer van de dienstdoende arts, en warmte matje / snugglesafe / kruik. Hou je hydrofiele doeken bij de hand om de kittens eventueel af te drogen voor als mama het niet aankan. En dan zsm een afspraak maken voor sterilisatie :)

2. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Hier heb ik ook moeten helpen. Onze poes is op ons bed bevallen. De eerste was geboren toen ik wakker werd. Deze ademde niet, dus heb ik ook echt even op gang moeten helpen (wrijven enz).
    Ik zou je dus wel inlezen in hoe het gaat en wat je moet doet. Zorg dat je spullen in huis hebt. Ook voor de navelstreng afbinden en afknippen. maar ook celstofmatjes enz. Wij hadden ook echt een warmtelamp nodig, maar toen was het wel kouder.
    Ook hebben we er 1 (waren er totaal 3) met een pipet moeten voeden.
    Zorg dat je de kittens dagelijks weegt!

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik heb de spullen al 2 weken in huis. Slijmzuigertje, hydrofiele doeken, oude handdoeken, kruiken, garen om navelstreng af te binden. Klein schaartje (moet ik op het moment suprême nog steriliseren) latex handschoenen. Dit zijn overigens de dingen die de DA mij ook adviseerde gistermiddag. Het nummer van de dierenarts staat in mijn telefoon ook het noodnummer mocht het 's nachts gebeuren, en ze is 3 maanden terug nog ontwormt. Noucka wordt volgende maand 7 jaar, dus in mijn ogen vrij laat voor een nestje.

Maargoed, ze likt vandaag wat meer de onderkant. Ze is (vind ik) echt dikkie dik. Verder ligt ze veel bij me en hou ik haar echt nauwlettend in de gaten. Vanavond is ze even in de tuin geweest, want ze moest en zou naar buiten. Onderkant poort afgeschermd voor het geval dat.

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

In het asiel zitten er de komende maanden meer dan genoeg... je zou daar eens kunnen kijken met haar. Bovendien heb je dan een kitten dat nagekeken is door de dierenarts, geënt en gechipt. Plus dat het kitten geneutraliseerd wordt zodra deze daar oud genoeg voor is. Uiteraard betaal je daar wel voor, maar het is goedkoper dan als je al deze noodzakelijke handelingen bij een particuliere dierenarts laat doen.

Voor mensen die graag een keer een nestje willen, is mijn advies om eens contact op te nemen met een asiel in de buurt. Zeker de komende tijd zijn er gastgezinnen nodig om gedumpte nestjes (bij je in huis) te verzorgen. Helaas is het namelijk de realiteit dat veel kittens geen thuis vinden en dus in het asiel terecht komen.

5. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

En en en?
    Heb je al lieve kittens?

6. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Spannend! Wat leuk zeg, te schattig!

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Je bent goed voorbereid klinkt goed. Wat ik een super tip vond was een plastic zakje om mijn camera heen doen, zodat ik tussen het helpen door ook foto's kon maken van alles wat er gebeurde. Je wil natuurlijk niet dat je mooie camera vies word :)
    Oh en zorg ook dat je een keukenweegschaal en een notitieblokje bij de hand hebt, schrijf kenmerken van de kittens op :Kitten 1 - zwart vlekje neus - 100 gr. Dan kan je het gewicht in de gaten houden en weet je of mama genoeg melk heeft of dat je eventueel moet flessen.

8. kittysocks

5 jan 2014
    83
    1
    6
    zoon
    spijkenisse
    Wij hadd3n een poes overgenomen van iemand die er geen zin meer in had, haar zusje hadden we toen al 2 jaar. Bleek dus dat ze zwanger was en een paar dagen voor de bevalling voelde we dus allemaal bewegende bobbels. Plekje gemaakt in de kast onder, ze wou liever achter het bed maar aangezien in daar niet kon komen heb ik haar verplaatst naar de kast (wel zielig maar veiliger) en het laatste kitten moesten we eruit helpen want die zat vast en het 2e kitten was dood. Wel zou ik haar goed ontvlooien nog voor dat ze bevalt want ik had geen idee dat kittens nestvlooien hadden en ik had dus een ware vlooienplaag, niet leuk. Maar ik zou inderdaad contact opnemen met de dierenarts voor info want ik had dus helemaal geen info en er toen ook niet aan gedacht. We hebben de 2 poesjes trouwens nog dus nu hebben we er 4 want ik vond ze zo leuk, kon ze niet wegdoen. Het overleden kitten heb ik alles aan gedaan om haar op gang te helpen (had me ook snel ingelezen) en helaas werkte niks, ze was echt overleden, heel zielig en heb die nacht ook paar traantjes gelaten want ik stelde me voor hoe het zou zijn als ik een kindje zou verliezen, natuurlijk denken poezen niet zo maar toch vond ik het zo erg.

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ze is vanmorgen begonnen met bevallen:)

Nog geen kitten gebore, net is wel de vrvruchtblaas kapot gesprongen. Kan niet heel lang meer duren denk ik!

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Spannend! Ik hoop dat alles goed en voorspoedig gaat voor mama poes en kittens!

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Wat spannend! Succes

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Als het goed is, zijn er nu al 1 of meerdere kittens. Zo niet, dan even bellen met de dierenarts.

7 is inderdaad al behoorlijk oud voor een (eerste) nestje, dus hopelijk lukt het allemaal nog makkelijk. Succes

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Spannend!! Hopen voor mooie, gezonde kittens :)

14. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Spannend! Hou dit topic in de gaten! Zet em op mama poes!

15. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Spannend, succes!

16. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Spannend zet hem op mama poess!!!

17. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Tip: laat je poes hierna wél steriliseren. Ik snap dat de link op p1 confronterend kan zijn, maar er zitten zo ontzettend veel poezels in het asiel te wachten op een baasje... :(

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

19. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Hoe is het gegaan?

20. Ben benieuwd :)

Deel Deze Pagina