Hallo allemaal! Ik heb ongeveer 2 jaar geleden toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen een poes gekocht. Leek me super gezellig, maar het viel toch allemaal een beetje tegen. Het is een kreng, ze is mij de baas en krabt aan het behang, piest soms in huis en nog meer dingen wat ik niet verwacht had. Ze is soms wel lief dat ze bij me gaat liggen, maar als ik haar aanhaal krijg ik soms zo een klap. Ze krabt mijn visite en is ook ontzettend jaloers. Toch is ze als een 1e kindje voor me, maar nu mijn echte eerste kindje onderweg is denk ik dat ik haar niet kan houden. Ga verhuizen, en wil niet dat ze daar de boel afbreekt. Ook kan het niet dat als ik straks mijn kleintje in mijn armen heb, zij krabt,bijt of slaat. Vind het toch zo ontzettend moeilijk om afstand van haar te doen! Ben bang dat ik ontzettende spijt krijg, of dat ik het niet kan verdragen dat ze in het asiel zit. Toch wil ik haar niet op marktplaats zetten, maar naar het asiel doen en er voor betalen zodat ik zeker weet dat iemand haar ophaalt die het ook echt graag wil. Mensen gaan uiteraard niet betalen voor een poes waar ze slecht voor zijn. En gratis afhalen op marktplaats, dat word te makkelijk voor veel mensen. Weet iemand iets anders, waar ik haar heen zou kunnen doen zodat ze toch goed terecht komt. Heb zelf ook al aan een zorgboerderij gedacht ofzo, maar kon verder niet veel vinden op internet. Alvast bedankt, Groetjes Laura
Een kat zou uit nature zo niet moeten reageren. Er is iets aan de hand, waardoor dit katje zo doet. Heb je het al eens aan de dierenarts voorgelegd? Anders terugbrengen waar je het katje gekocht hebt? Was het een fokker? Die willen als het niet goed gaat hun kittens altijd wel terug hebben. Het asiel kun je de situatie gewoon uitleggen hoor. Zij geven de kat dan ook een medische keuring en als je daar voor moet betalen is dat niet ongewoon. Sterkte en succes met je beslissing.
Ik denk niet dat een ander wel op zo'n poes zit te wachten, helpt steriliseren (of castreren? weet niet hoe t heet) niet tegen haar gedrag?
Ik zou idd eerst eens ff uitsluiten of het niet iets medisch is? Wie weet heeft ze wel ergens last van. Zou persoonlijk alles op alles zetten voordat ik een van mijn dieren uit huis zou plaatsten. Succes Groetjes Jessy
De kat van een vriendin van mij had dat ook. Onze katten vertonen dat gedrag absoluut niet en het is inderdaad ongewoon gedrag. Bij die kat van mijn vriendin bleek het later een soort kortsluiting te zijn in het hoofd. Er was dus iets mis. Het gedrag werd ook met de jaren erger maar bleek dus een medisch probleem te zijn. Misschien dus inderdaad goed om voor te leggen bij de dierenarts. Wellicht doet zich een gode oplossing voor. Succes
Ik werk zelf in het dierenasiel (eindhoven) en bij ons komt zelfs de moeilijkste kat weg! Het kan een jaar duren maar de katten worden wel goed verzorgd. Het nadeel is dat ze soms wel in hokjes moeten Maar als het niet meer lukt met je kat zou ik therapy proberen en anders het asiel. Ik weet niet hoe duur afstandskosten zijn maar reken ongeveer op 100 euro! (hangt af of de kat ingeend is,gechipt,gesteriliseerd etc) En heel slim dat je haar niet op marktplaats zet met gratis afhalen. Ik heb ooit gehoord dat ze dan naar China worden gebracht voor het bont of medische experimenten in NL. Hopelijk is dat niet waar!
Heb haar niet bij een fokker gehaald, bij iemand thuis die daar een stuk of 25 katten had rond lopen. Mijn moeder heeft veel poezen en katten gehad, en ze zegt me ook dat het vaak typisch vrouwtjes zijn die zulk gedrag vertonen. Ze is gewoon de baas hier in huis, en mede dankzij mij want ik heb haar misschien teveel verwend. Heb het er al met de dierenarts over gehad, en het is echt niet medisch dit zit gewoon in haar. Ze is verder gezond. Ze heeft haar eigen willetje, en heb er helaas te vaak aan toegegeven. Mensen hebben ook gezegd dat ik er een andere bij moet nemen, of haar kittens laten krijgen en er daar 1 van houden maar stel dat het dan helemaal fout gaat dan zit ik helemaal met problemen. En ik weet dat er niemand anders op zo'n poes zit te wachten, maar ik woon 4 hoog in een flat en ga verhuizen naar een andere flat dus ze kan gewoon niet naar buiten. Misschien is het juist een poes die wel naar buiten moet, zulke dingen gaan ze toch ook bij het asiel bekijken. Wil het gewoon voorkomen, dat ze straks in de box gaat plassen of mijn kleintje gaat bijten. Het liefst had ik haar gehouden, maar ik denk dat dit niet mogelijk is. @ fladdertje Ik zag gisteren op tv dat er vaak een speelkamer is, waar de katten (die het willen) naar toe kunnen. Dat is dus niet altijd het geval? Ik hoop gewoon, dat ze snel bij iemand anders terecht kan waar ze naar buiten kan. Denk dat dat goed voor haar is. Hier zit ze 4 hoog in een flat ze kan geen kant op. Ik geef toe, had toen niet aan een kat moeten beginnen. Maar ze is me gewoon de baas, zij bepaald alles hier en niet ik meer.
Hallo Lauraa87, Ik begrijp je verhaal volledig. Ook met dat dubbele gevoel van weg moeten doen. Ik heb zelf ook zo'n kat gehad. Ik ben bij 5 verschillende dierenartsen moeten gaan voordat hij goed en wel nagekeken kon worden, hij was gewoon onhandelbaar. Het bleek uiteindelijk inderdaad iets medisch te zijn. Het komt vaak voor dat kittens iets te lang vast blijven zitten in het geboortekanaal waardoor er zuurstoftekort ontstaat in de hersentjes. Hierdoor kunnen er blijvende gedragsproblemen ontstaan. Onze kater was precies zoals jij jouw poes beschrijft en ik snap heel goed hoe moeilijk dat is. Toen ik (ongeplanned) zwanger bleek te zijn heb ik ook de moeilijke keuze moeten maken om hem vanwege zijn dominante aggressieve en onzindelijke gedrag weg te doen. Ik had hem al 5 jaar, rn 5 jaar lang heb ik er alles aan gedaan om het hem zo makkelijk mogelijk te maken. Toen ik hem uiteindelijk weg deed voor de veiligheid van mijn baby heb hierop heel veel negatieve gemene reacties gehad van mensen ("komen er kindjes en dan worden de huisdieren gedumpt.." en meer van dat soort onbenulloge onzin). Ik heb het geluk gehad dat een vriend van me hem, met problemen en al, graag wilde hebben. De kat kan nu naar buiten en heeft de ruimte om zich af te reageren. Hij is nog steeds moeilijk qua gedrag maar een stuk rustiger. Ik weet niet of jouw poes nu naar buiten kan, of dat dat uiteindelijk kan in jullie huisje. Ikzelf heb niet zo'n goede ervaringen met asiels mn. in Maastricht en Heerlen. Ik hoop dat je eruit komt en dat het misschien beter gaat als jullie verhuist zijn (mits jullie de poes dan nog hebben). Denk eraan: je kindje gaat voor, hoe belangrijk de poes ook voor je is. Elk risico is er eentje te veel. Sterkte ermee, Joeja
Heeft je kat dit al langer dan je zwanger bent? Mijn kater vertoonde namelijk 9 maanden lang dit gedrag toen ik zwanger was. Eenmaal bevallen werd het weer een ontzettend lieve kat....!
@ Joeja Jij omschrijft het precies goed! Ik voel me gewoon schuldig tegenover mijn poes. Ze is gewoon onhandelbaar, en ik wil er alles aan doen dat het anders is. Als ik straks verhuist ben, ben ik bang dat ze me in de box piest of er in gaat liggen. Hoe ik haar ook probeer aan te pakken, ze zal er gewoon weer in gaan liggen. Ik was eigenlijk van plan om haar weg te doen zodra mijn kindje er is, misschien dat het dan makkelijker word. Ik denk ook gewoon dat ze naar buiten zou moeten, ik kom straks weer in een flatje (1 hoog) aan het spoor, als ze me dan ontsnapt ben ik zelfs bang dat dat fout gaat. Het lijkt me gewoon beter haar weg te doen. Ga voor de zekerheid deze week de dierenarts bellen, en misschien eventjes met haar langs. @Moonlight159 Nee, ze heeft dit altijd eigenlijk al gedaan. Ze is sinds ik zwanger ben eigenlijk alleen veranderd in dat ze 's avonds op mijn buik komt slapen. Dat maakt het juist moeilijker, vind het echt een lastige situatie.
misschien is je kat gewoon ongelukkig...? niet vervelend bedoeld hoor, maar soms matchen kat en baas gewoon niet. wij hebben een schat van een kat opgehaald bij mensen, ze zou asociaal zijn, schuw, vals, etc. dit bleek echter helemaal niet het geval te zijn! super lieve kat, maar heel erg eenzaam (die mensen werkten fulltime) en onbegrepen! toen ze een paar maanden bij ons was, was het van een asociaal kreng die je amper zag, veranderd in een heel lieve schootkat die erg goed luistert en heel gelukkig over komt nu. vrienden hebben recent uit het asiel 2 'loeders' gehaald voor de muizen, echter ook dit blijken hele sociale lieve katten te zijn, maar ook zij waren duidelijk niet gelukkig en onbegrepen! een ervan was zelfs al 4x teruggebracht naar het asiel, nu had hij het etiketje 'boerderijloeder' gekregen omdat hij asociaal en vals zou zijn... en zie nu! in slechts 3 weekjes tijd! hoe dan ook... als je kat niet blij is, en jij ook niet, kun je beter kijken voor een ander huisje idd. op een flat is ook niet geschikt voor iedere kat. je kunt prima een kat op MP zetten en er geld voor vragen hoor! kunt ook in de advertentie zetten dat je geld vraagt omdat je niet wilt dat het een impuls-afhaal-actie is van iemand, en er op deze manier wat beter over nagedacht word, evt. met gratis het mandje/kattenbak/etc van je kat erbij? voor een bedrag van een euro of 30, zul je niet zo snel hebben dat mensen je kat 'ff' komen halen er zijn ook kattenforums (bijv. www.kattenplaza.nl) waar je herplaatsoproepjes kun zetten. op die manier heeft je kat een goeie kans om bij een echte kattenvriend terecht te komen
Ik zit met hetzelfde probleem,alleen heeft onze kater geen "gedragsproblemen". Hij kan niet mee emigreren,we hebben al aan familie,vrienden,kennissen enz gevraagt maar niemand kan of wil. Ik heb nu een oproep op mn hyve staan,ik overweeg ook hier een oproep te plaatsen. Dan kaartjes ophangen in de supermarkt en buurthuis,en zelfs Marktplaats. Als niks lukt moet hij naar het asiel,wel met pijn in ons hart dan.Ik had gelezen dat afstandskosten 47,50 zijn,maar dat is in Almere. We hebben hem als katje van 3 mnd uit het asiel gehaald,hij is nu 6. Kattenplaza kende ik niet maar ga ik eens kijken.
Heb je al eens feromonen geprobeerd? Zijn van die dingen die je in het stopcontact kan steken en die een rustgevende stof afgeven. Je ruikt het zelf niet. Ik vind het wel heel apart dat je kat zo is, ik heb altijd vrouwtjes gehad, maar heb dat probleem echt nog nooit met een poes gehad. Ooit wel eens aan een homeopatisch middel gedacht? Ik gebruik het voor mijn hond, om hem wat rustiger te krijgen en wat beter in zijn vel te laten zitten, en dat werkt perfect. Voor dieren kan je het dus heel goed gebruiken. Misschien eens informeren bij een gezondheidswinkel? Kosten maar een paar euro over het algemeen, en wat voor effect je ermee haalt.. Succes!
Ik snap wat je bedoeld...dat je je zorgen maakt enzo...en ik denk dat ik blij mag zijn dat ik nog nooit in zo'n situatie heb gezeten...want ik zou het zelf echt niet kunnen! Misschien moet je nog even afwachten...dat ze nu op jouw buik gaat liggen is volgens mij een goed teken... ik heb trouwens ook nog nooit gehoord/meegemaakt dat een vrouwtje zo deed...mannetjes wel...maar dit was elke keer na het castreren over...ook bij mijn jongste... ik heb zelf 3 katten...mn moeder 6 en vroeger hebben we nog 6 andere gehad... Ik weet ook niet wat voor voer je geeft...maar dat kan ook bepalend zijn..misschien dat ze teveel krijgt...of voer waar ze veel te veel energie van krijgt... Geef haar dan ook genoeg te doen...en krabpaal...speeltjes...dingetjes aan een touwtje...zodat ze niet in de verleiding komt om aan je muren e.d. te gaan krabben...zoalng ze wat te doen hebben laten ze (over het algemeen) je muren en meubels met rust Ik hoop dat het goed komt! En met de box moet je denk ik gewoon consequent zijn...en hem op tijd opzetten...dat ie er aan kan wennen zonder dat je kindje er in ligt... ow en die feromonen...dat is trouwens ook een goede tip!
Ik zou het eerst aanzien met je kindje.. Misschien draaid ze wel bij als een blad aan boom Succes, anders op herplaatsing huisdieren of katten zetten.
ik zou niet zo snel mijn kat wegdoen... ik bedoel het niet gemeen, maar volgens jou komt het dus doordat jij je kat niet goed opgevoed hebt en te veel verwend hebt dat ze zich misdraagt... dat is logisch hoor, als je je toekomstige kindje te veel verwend gaat hij/zij zich ook misdragen. Misschien kan je proberen om een trainer of iets dergelijks in huis te nemen en de dierenarts weet vast wel iets voor gedragstherapie voor katten. Sorry ik kan er gewoon slecht tegen als mensen hun beesten zomaar weg doen. Je hebt er voor gekozen en nu is de kat jouw verantwoordelijkheid. Het beestje kan er zelf ook niks aan doen.
Dat mijn kat ongelukkig zou kunnen zijn kan goed, ik voel me daarom niet aangevallen hoor! Weet namelijk dat ik heel goed voor haar ben,misschien zelfs wel te goed. Maar het zou dus kunnen zijn dat ze echt ongelukkig is omdat ze hier niet naar buiten kan etc. Speeltjes heb ik genoeg, heb een krabpaal, muisjes, beestjes en pluimpjes aan stokken. Speel ook vaak met haar, vind ze even leuk daarna gaat ze mij bijten. Er zijn gewoon dingen die lastig blijven, ben oververmoeid door de zwangerschap en alle bijbehorende kwaaltjes en zij houd me 's nachts uit mijn slaap. Dan gaat ze aan deuren krabben of mij bijten. En als ik de deuren dichtdoe, dan blijft ze miauwen tot ik er wakker van word en als ik dan doorzet houd ze mij uit mijn slaap dus meestal laat ik haar er maar in. Mag een kind niet met een huisdier vergelijken, maar heb hier stiekem wel een beetje van geleerd dat ik iets consequenter (of hoe schrijf je dat,zwangerschapsdementie) moet zijn. Die feromonen ga ik zeker proberen. Heb nog tot eind mei voor dat mijn kleine geboren is, dus kan alles nog proberen. Mocht het dan gewoon als nog niet gaan, dan is het misschien ook makkelijker om afstand van haar te doen. Ja het is misschien ook verschillend mijn ouders hebben een kat gehad die is 19 jaar geworden en was echt supergroot, maar zo'n lief beestje kom je nooit meer tegen. Denk dat het toch ook wel een beetje aan het karakter van zo'n beestje ligt. Misschien is die van mij wel niet helemaal goed, inteelt ofzo. Het is en blijft gewoon moeilijk om er afstand van te doen, kan wel huilen als ik er aan denk. En het lijkt soms wel of ze dat merkt want zit ik soms echt bijna op het punt van ja nu anders kan ik het niet meer, begint ze superlief te doen. Katten zijn slimme beestjes, als ze nou niet zo slim waren was het ook misschien makkelijker om er afstand van te doen. Gun zo'n beestje echt geen rotleven. Kom uit een kattenfamilie, mijn oma had vroeger een kat van ons gekregen en die is toen achter een brommer gebonden en in de fik gestoken. Is heel wat jaartjes geleden (op het nieuws geweest en heeft in veel kranten gestaan) maar dat steekt me nog altijd, dat mensen zo ontzettend wreed kunnen zijn tegen dieren.
Maar dit is niet meer zomaar weg doen, en als ik niet zwanger was geweest had ik het ook nooit gedaan. Het gaat mij er vooral om,dat ze het straks niet bij mijn kindje doet. En ik wil best wel een maand of 2 iets rustiger aan doen met geld, voor een afspraak bij de dierenarts, of dat ze naar het asiel gaat maar om een gedragstherapeut voor haar elke keer erbij te halen kan ik gewoon niet missen. En ik vind ook dat je gelijk hebt, maar een kat of hond kan gewoon lastig zijn. Als mijn huisdier mijn kind gaat bijten, dan doe ik er straks te makkelijk afstand van. Beter voorkomen dan genezen toch?
Nu weer! Het had iets geregend dus ik had mijn jas over de stoel gelegd zodat ie zou drogen, nu heeft ze er over heen gepiest. Dat doet een normale kat toch niet?
als ik jou was zou ik die poes maandag meteen naar het asiel brengen. Ik vind een baby belangrijker dan een dier. Straks piest ie over de baby heen, jaa daaag. echt niet, dan gooi ik dat dier uit het raam als ie mijn baby iets aan zou doen. Dus gewoon wegbrengen naar het asiel. succes.