Mijn poes moet weg..

Discussie in 'De lounge' gestart door Lauraa87, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Pardon? jij hebt vast geen kat?
    gatverdamme, walg van je reactie..

maar even ontopic...
    ik heb zelf ook zo'n poes (gehad), met precies dezelfde klachten, ik heb haar toen laten helpen en ze is nu een stuk rustiger, plast niet meer in huis, krabt niet meer, bijt niet meer, is nu de liefste poes geworden..
    maargoed misschien is jouw poes al geholpen.. dat weet ik niet..
    en anders misschien toch laten helpen, kost niet zoveel, wij waren voor 3 poezen tegelijk, 129 euro kwijt.
    maargoed, ik zou niet zomaar je poes wegdoen..

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Misschien eens een kattengedragsdeskundige of je dierenarts raadplegen? Er is vast een reden waarom ie zo doet. Misschien mist ie gewoon heel erg een kattenvriendje en doet ie het om aandacht te krijgen? Lekker een beetje buiten schooieren met andere katten, beetje achter nutteloze dingen aanzitten enzo.

En het wil niet zeggen dat je kat ook raar doet tegen je kindje. De meest gestoorde van onze drie katten is helemaal de vriend van mijn dochtertje, hij pikt alles van haar, zal nooit naar haar uithalen en dat terwijl ie eerst wel zo nu en dan eens ergens tegenaan piste. Dat is nu eigenlijk helemaal over.

@ Krokus, thank god nemen mensen als jij geen katten in de eerste plaats!

3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.792
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb me inmiddels aangemeld bij kattenplaza,misschien dat ze daar kunnen adviseren?
    Kattenliefhebbers genoeg in elk geval.

4. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Hoi,

Ik heb 2 katten en ben 11 weken geleden bevallen van ons eerste kindje.
    Tijdens mijn zwangerschap wilde ze niks met mij te maken hebben :cry:
    Op het begin toen onze kleine was geboren, moesten ze natuurlijk weer wennen aan de kleine...(dat gaat tot nu toe goed)
    Ze gaan mee als wij de kleine te bed brengen en gaan dan bij het bedje staan en kijken dan naar de kleine :p en gaan meteen weer mee als ik de kamer verlaat...Als de kleine begon te huilen kwam 1 kat ons waarschuwen dat de kleine huilde, als wij dan naar boven gingen dan was het goed.
    Alleen sinds 2 weken is 1 kat onhandelbaar...hij pist op de bank :evil: en loopt de hele tijd rond te miauwen..
    Onze katten bleven voorheen altijd binnen, maar nu gaan we proberen om ze buiten te laten en te kijken hoe dat gaat.
    Als dit niet gaat zal er ook 1 weg moeten, maar het is dan maar niet anders, ik geef heel veel om mijn katten alleen ik laat het niet toe dat ze alles onder pissen.
    Veel sterkte en zou ik zou het eerst maar eens af wachten hoe hij op jullie kindje reageerd

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik snap de reactie van Debby82 wel.

Ik walg overigens ook van de reactie van Krokus. Beetje makkelijk gedacht een kind is veel belangrijker dus laat je huisdier maar lekker aan zijn lot over, zo komt het bij mij over.

Als er niets mis is qua gezondheid met je poes, dan heb je naar mijn idee gewoon gefaald tijdens de opvoeding. Lekker makkelijk om te zeggen er komt een baby aan, dus ik ben bang dat ze daar ook naar uithaalt. Waarom neem je dan een huisdier?

In plaats van een asiel overwegen zou ik zelf persoonlijk alles in het werk stellen om te zorgen dat het goed komt met de poes. Ik bedoel daar mee een gedragsdeskundige of toch nog verder onderzoek.

Ik bedoel het niet verkeerd hoor, waarschijnlijk staat het hier nu wat grover dan bedoeld.

Groetjes
    Elvira

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    nou sorry hoor, walgen van mijn opmerking. Ik walg wel van meer opmerkingen hier op dit forum, maar dat ga ik ook niet zeggen. Als het je niet aanstaat dan lees je er maar overheen.

Ik walg van katten en ik mag gewoon mijn mening geven. En nee ik zal nooit een kat in huis nemen. Wil er zelfs het liefst niet eens een zien. En ja ik vind mijn baby veel belangrijker dan een kat.

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Heeft een kat jou ooit wat aangedaan dan?!
    Ik walg ook zeker van jouw opmerking en zeker als je zegt dat je van katten walgt........doe ff normaal zeg!

En voor de rest:
    - Je hebt het steeds over dat je kat naat buiten moet, maar hoe kom je erbij?
    Een kat die binnen gewend is, hoeft niet speciaal naar buiten hoor.
    Ik zou onze katten ook echt niet zomaar weg doen.
    Wij hebben op moment 3 katten, maar hadden er 4.
    En wij wisten al toen we de 1e kat namen in2005 dat wij kinderen wouden hebben.
    En als je er 1 neemt of meer, moet je er gewoon goed voor zorgen en niet meteen zeggen en excuses zoeken van hij moet weg.
    Laat het eerst eens echt uitzoeken wat er aan de hand is.
    Als je een onbehandelbaar kind hebt en je krijgt een 2e doe je de 1e toch ook niet weg?
    Dan zorg je toch ook voor een goede oplossing?
    Ik weet wel dat ik dat niet kan vergelijken, maar toch...mijn katten zijn ook mijn kindjes.

En wie weet als de kleine er is, dat hij helemaal bijdraaid.
    2 katten komen nooit bij ons kleintje en die andere wel.
    Zij mag hem ook aaien en hij gaat zo bij haar liggen.

8. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Dat over de opvoeding, geef ik zelf al een paar keer deels toe!
    Heb haar teveel verwend, en haar zin gegeven.

En nee het is absoluut niet makkelijk ik krijg een kindje en dan moet de poes maar weg, dit kindje was niet gepland maar meer dan welkom.
    Het gaat allemaal niet zoals ik het verwacht had met een kat, ik was 18 en heb er niet goed over nagedacht toen ik haar heb opgehaald.

Wil het zelf allemaal zo goed mogelijk doen, maar als ze straks wel bijt of krabt dan krijg ik antwoorden van dan had je dat rotbeest weg moeten doen.

Maar goed, ik neem morgen sowieso contact op met de dierenarts.
    Ik laat haar nakijken, en ook helpen.
    Ik heb echt het beste voor met haar, anders had ik niet dit berichtje neergezet, en had ik haar meteen weggedaan.
    Ik zit elke dag na te denken wat ik nou wil,en hoe het moet.

Ik denk dat ik hier een slotje op vraag, vind het jammer dat er offtopic heftig op elkaar gereageerd word.
    Ik heb aan veel tips wat gehad, en ga er zeker wat mee doen.
    Zal haar ook nooit ZOMAAR wegdoen.

Dames bedankt voor de goede tips, en wie wil weten hoe het af is gelopen bij de dierenarts en welke oplossingen ik heb gevonden stuur me maar een pb en ik zal je op de hoogte houden :)

Deel Deze Pagina