Hoe ga ik hier mee om ?

Discussie in 'De lounge' gestart door ladygaga, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Hoi meiden.
    Ik moet gewoon ff me hart luchten want ik word gek van mezelf .
    Sinds 5 dagen heb ik een te lagen bloeddruk de reden waarom ik het heb is nog/niet bekent maar hoe ga je hiermee om ???

In mijn normale leven ben ik echt druk met me kindjes dansen springen rennen enz
    Nu kan ik alleen maar rustig aan doen alleen een stukje lopen als dat moet liefst blijf ik zitten als ik ga staan dan daalt het zo erg voelt echt vervelend en ook angst.

Verder heb ik net een abbo op drievliet met mijn zoon waar ik nu dus geen gebruik meer van kan maken.
    Liefst ga ik er vandaag nog heen want me zoon vind het geweldig en we zitten maar binnen.

Ik ben zo bang om flauw te vallen niet voor me zelf maar omdat me kindjes altijd bij me heb.
    Ik moet bijvoorbeeld mijn dochter van 8 maanden naar bed brengen dan moet ik een trap op normaal denk ik er niet bij na gewoon hup naar bed maar nu ik elke keer als ik op sta me raar voel vind ik dat dood eng om te doen.
    Me zoon is 4 snapt al best veel maar weet niet hoe een telefoon werkt dus wat als ik flauw val hij kan niks doen.
    Ik weet dat er een hoop angst mee speelt maar ik wil gewoon me eigen leven terug en met me zoon weer leuk in drievliet kan lopen en weer in de achtbaan stappen.
    Ook ga ik volgende week op vakantie ik zal dan gewoon normaal willen zijn niet na denken maar doen maar tot nu toe lukt dat mij niet.

Ik ben opzoek naar tips om je bloeddruk goed te houden.
    Ik eet al meer zout eet dropjes nootjes en ga zo maar door verder probeer ik gezond te eten dus groenten zoals spinazie doe ook overal weer meer zout overheen.
    Drinken probeer ik ook te doen probeer water te drinken aa flesjes limonade.

Zijn er mischien hier op de zw pagina nog meer meiden die dit hebben ? Hoe gaan jullie hier mee om ? Gaan jullie gewoon door met jullie leven gaan jullie gewoon naar een pretpark ? Wat eten drinken jullie ?

2. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik heb zolang als ik me kan herinneren al een lage bloeddruk, heb er eigenlijk niet zoveel last van. Had er alleen last van toen mijn bloeddruk van hoog naar laag ging rond de oudergesprekken met mijn ex, toen snapte ik pas wat iedereen (ook in het ziekenhuis) bedoelde met duizelig, onderuit gaan, beroerd voelen etc.
    Maar heb er dus normaal geen last van.
    Eet voldoende zout, kunnen ze met bloedprikken ook testen of dat de oorzaak is begreep ik.
    Voldoende zout eten, water drinken en vitamientjes werd er tegen mij altijd gezegd. En alles even op het gemakje doen, en ja dat is het lastigste van allemaal! ;)

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik had dit tijdens de zwangerschappen. Wat hier goed hielp is dingen uitzoeken met zoethout erin, dit is van nature bloeddruk verhogend . ( op de pakjes thee staat ook dat je er niet meer dan 2 kopjes per dag van mag drinken)

4. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meer water drinken en bewegen was het advies van mijn arts. Veel meer kan je er niet aan doen zei ze.
    In de zwangerschap heb ik van mijn frauenärztin een recept voor druppels gekregen die zouden moeten helpen als je bijna flauwvalt. Helaas kwam ze daar een paar dagen voordat mijn dochter geboren werd mee. Dus heb ik het nooit opgehaald. Misschien zou je daarna kunnen vragen. Of het in Nederland te krijgen is weet ik niet (ik woon in Duitsland)

5. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Nog meer meiden of tips ? Alles is welkom

6. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hier ook standaard een lage bloeddruk en vooral met dit weer er veel last van. Ik zorg dat ik altijd dextro op zak heb en cola in de koelkast. Op momenten dat ik mij dan toch niet goed voel, zorgt het ervoor dat ik lang genoeg weer op de been ben om eten te regelen.

Oh, vooral zoete drop eten trouwens, daar zit meer zout in dan in zoute drop ;)

7. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Wat vervelend! Ik heb het ook vaak, en soms echt heel laag. Mijn tips: rustig opstaan uit bed, maar ook uit zithouding, en zeker niet bukken/hurken en dan snel opstaan want dan gaat het mis.
    Lage bloeddruk kan heel vervelend en eng zijn, maar meestal echt geheel onschuldig, dus ik hoop dat je je wat minder angstig erom kan voelen, je moet er gewoon wat meer rekening mee houden. Meestal gaat het ook weer vrij vlot over.
    Verder inderdaad veel drinken, en ik zit ook vaak aan de dubbelzoute drop, maar da's misschien meer voor het idee.
    Sterkte ermee!!

8. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Dankje voor de verklaring! Snapte al niet waarom zoet mij beter op de been hield dan zoute... Mijn vriend vond mij raar...

Ik heb nu drinkbouillon (zag thuis op verpakking: Nu met mínder zout! -.-') en cup-a-soup in huis gehaald
    Ik lijk t nu onder controle te hebben, veel minder duizelig en slapjes nu :) al probeer ik de benauwde hitte te ontlopen

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Probeer je zelf voor ogen te houden dat je angst je in dit geval 'helpt'.
    Natuurlijk gezien gaat je bloeddruk omhoog bij adrenaline aanmaak en dat gebeurd als je angstig bent.

Voor op de momenten dat je denkt duizelig te worden. Houd zoutje dropjes ofzo in je tas. Of een zakje chips.

10. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Wat is er uit je bloedonderzoek gekomen?

11. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    zelf heb ik dat nu door de zwangerschap, mij is aangeraden wat vaker een bouillonnetje te nemen of een opkikkertje, ei met extra zout, of een tuccie of een pringles en werkt wel redelijk, sinds ik dit braaf doe voel ik me goed, doe ik het een dag verslorden dan lig ik weer zonder fut en energie op de bank te duizelen

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn zus heeft een (veel) te lage bloeddruk. Helaas is er niets aan te doen.
    Je kunt inderdaad zout eten, of juist zoet.

Je kunt google-en op producten of manieren om je bloeddruk te verhogen.

Het kan zijn dat het gewoon een fase is hoor. Je hoeft echt niet persé voor de rest van je leven te zijn :)

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Hoe is het nu?

Deel Deze Pagina