Hallo allemaal, Onze kleine man van 6 weken en 3 dagen heeft af en toe zin om heel de boel bij elkaar te krijsen als we hem even neerleggen. Echt een krijs van, laat me niet alleen pak me weer vast! Soms kunnen we er wel om lachen, een lange eentonige krijs waarna hij weer adem moet happen en verder kan krijsen/huilen, het kan er soms ook schattig uitkomen. Was benieuwd of meer mensen hun ervaringen erover konden delen. Het is dus niet altijd bij het neerleggen maar af en toe. Alsof hij niet wil dat we hem loslaten en dan kan het mannetje echt even de dramaqueen uithangen! Groetjes
Ja ken het. K. doet dat soms nog.. Op waskussen en als ik hem op bed leg. Wat helpt is een liedje voor hem zingen, zorgt voor afleiding. Verder knuffel ik hem terwijl hij ligt. Krijgt hij toch weer een positieve ervaring en houdt hij snel op en kan ik over tot de orde van de dag.
Dus lekker veel bij je houden klinkt als mama-honger. Ik zing ook regelmatig liedjes voor mijn dochter en dat geeft haar echt een positieve boost. Ook vertel ik haar altijd wat ik ga doen als ik even wegloop. Ze huilt nu zelden als ik haar alleen laat.
Onze meid is nu 7 maanden en doet het ook nog weleens, minder vaak als eerst dus er zit verbetering in. Ook zij geeft het duidelijk aan als ze het niet leuk vind, in het begin ging er altijd meteen naartoe maar merkte dat dat het vaak erger maakte. Nu laat ik haar soms even en pakt ze na een minuutje zelf een speeltje en dan is het weer goed, maar als ze echt gaat krijsen ga ik er even heen om samen met haar te spelen. Ook bij het op bed leggen wil ze soms even huilen maar dat hoort er bij haar ook bij heb ik gemerkt. Het wordt minder met de tijd, dat wel! Er om lachen hielp hier meestal niet moet ik zeggen, vaak maakte ik het dan alleen maar erger!