ideetjes iets voor jezelf doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkelies10, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb even een vraagje..

ik vraag me af of jullie bv een vaste avond in de week hebben dat jullie iets voor jezelf doen en wat dan?

ik wil graag bv 1 avond per week iets voor mezelf doen.. ik kom hier nooit aan toe ( omdat mijn man savonds heel vaak weg is voor zijn hobby en zaterdag en zondags soms ook)
    nu wil ik eigenlijk gewoon 1 vaste avond vast stellen dat IK even wat voor mezelf kan doen
    alleen wat ?

ik had altijd me paard gehad helaas heb ik die een maand geleden in moeten laten slapen ( en er komt ook geen nieuw paard meer)

sportschool heb ik een hekel aan dus dat word het niet.
    vriendinnen heb ik wel alleen is dat meer gezamelijke vrienden (dus stellen) wie ook kids hebben..

hebben jullie een ideetje?

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Tja het hangt er natuurlijk van af of het iets is wat buiten de deur moet zijn of gewoon thuis....

Je kunt je thuis eens lekker van je man afzonderen en lekker een boek gaan lezen. En buiten de deur kom ik dan niet verder dan vriendinnen opzoeken.
    Of je moet lid worden van een vereniging. En dat hoeft natuurlijk niet altijd sport te zijn...

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik wil het idd graag buiten de deur..
    anders ga ik toch weer opruimen,schoonmaken,of met de kids bezig.

het is gewoon ik zit altijd maar thuis met de kids bezig en het huishouden,boodschappen enzzz
    en hij is ontzettend vaak weg voor ze hobby.
    dus ik wil ook gewoon een avond voor mezelf

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Je zou alleen naar de bioscoop kunnen? weet niet of je het leuk ivnd dat alleen te doen. Verder buitenshuis alleen weet ik ook niet. Misschien dta je van die stellen een vrouw mee kan vragen om bijvoorbeeld wat et gaan eten of dan de bioscoop? Of lekker wat drinken in een kroegje?

ik doe vooral dingen binnenshuis. Als de kinderen op bed liggen gewoon proberen niet het huishouden te doen maar tegen jezelf zeggen ik mag nu alleen wat leuks doen.
    Ik zit vaak hier op het forum, ben nu bezig met filmpjes maken van foto's en plak de foto;s in een album, of pak een boek en ga lekker lezen.

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik doe zelf aan yoga en moderne dans (na elkaar, op een avond), en dat vind ik heerlijk.

Lijkt yoga je niks?

Of misschien een leuke cursus? Zoals een cursus fotografie? Dat wil ik eigenlijk ook doen namelijk, zodat je echt goede foto's kan maken. Of een cursus handwerken of naaien, of iets anders creatiefs?

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    workshop taarten maken:D
    haha of iets anders doen natuurlijk

7. Lien88

Lien88 Niet meer actief

Ik vraag voor mijn verjaardag een sieraden setje. Lekker zelf aan de gang om een leuke ketting of geinig armbandje te maken! ;)

Kan ik zelf leuke dingen maken die bij mn kleren passen, zonder winkels af te moeten struinen naar een passend kleurtje :D

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ellen291982 alleen bioscoop lijkt me niet zo geslaagd;)
    ben ik niet echt het typ voor..

lindangel een curcus handwerk lijkt me wel wat. ik vind het altijd heel leuk om te knutselen of handwerken.
    nu nog kijken of ze zoiets hier hebben..

corina83 dat is misschien ook wel wat..

lien88 dat doe ik ook al maar vind het niet echt ontspannend eigenlijk,als ik in huis zit heb ik geen rust in me kont,want ik zie of vind altijd wel iets dat gedaan moet worden..

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Of een cursus quilten! Dan heb je nooit meer een moment rust, want altijd wel iets te doen...

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben gaan aquarelleren. Ik doe het via de NHA (thuiscursus). De begeleiding is echt goed.

Pim

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

misschien ben ik raar hoor, maar waar ik echt een moord voor zou doen is een avond naar de bieb, daar in dat leescafe heerlijk een boek lezen zonder gestoord te worden door het gekwebbel van vriend of kids die steeds wakker worden..

ga trouwens wel binnenkort starten met zwemmen, iedere zaterdag ochtend, kilootjes eraf werken.

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    pim dat is ook wel leuk jah!

miffie11 waarom doe je dat dan niet??
    je kan toch best 1 avondje weg?

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Yoga!

Of idd iets creatiefs. Een schildercursus of fotograferen.
    Maar ik weet inmiddels dat yoga veel voor je doet, zo'n ontspanning!

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    owwww ik zou ook zoooooooooooo graag 1 vaste avon hebben voor mezelf!

Voordat Finn er was danste ik (tribal en fusion bellydance)

Maar doordat mijn man onregelmatig werkt lukt dat nu gewoon niet.
    Zou het wel echt graag willen!

15. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    #15 Nessy, 30 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2010
    Er is zoveel te doen....

Workshop taart maken,bonbons maken,mozaieken,kaarsen maken,
    zeep maken,sieraden maken,lachworkshop,goochelen,speksteen,
    hoedenworkshop,paaldansen,cocktail workshop,films maken etc

Cursus childeren,tekenen,fotografie,koken,banket,
    body&mind,yoga,bloemschikken,aikido,schermen,
    tai chi,sminken,toneel etc

Online vind je echt heel veel.Google maar "workshops" of "cursus" in
    met jouw provincie. :)

16. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nou er zitten wel wat leuke ideeen bij hoor..

ga ff lekker neuzen en dan even overleggen welke dag ik dan voor mezelf van inplannen..

bedankt voor de inspiratie...

17. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Paardrijden op een paard van iemand anders/ manege.

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    leuk bedacht:D alleen kan ik dit nu nog niet aan.
    ik wil even lekker zonder paarden misschien komt het ooit nog..

19. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Zelf heb ik een vaste avond per week yoga en dat is heerlijk. Ook plan ik zo ongeveer eens per drie weken een voetreflex behandeling; een uur lang vertroetelt worden en lekker tot mezelf komen. En verder is hier altijd ruimte om even afstand te nemen. In het weekend neemt vriend lief de kleine wel eens mee wandelen en sluit ik mezelf op in de slaapkamer en ga liggen lezen, tv kijken, muziek luisteren of gewoon SLAPEN :D We gaan ook wel eens op zondag met zijn drietjes zwemmen en dan is het "banen" bad ook open. Ook lekker om je daar even terug te trekken. En wil ik doordeweek even afkoelen omdat de kleine onrustig is, zet ik haar in de wandelwagen en ga ik lopen. Ze is dan stil en vind het erg leuk en ik heb dan ook stilte.
    Je kunt ook gaan beeldhouwen. Wat ik zelf erg lekker vind in de avond voor mezelf, is dat ik niet verplicht ben om sociaal te doen. Met name bij yoga kan ik compleet met mezelf bezig zijn. Ik denk dat je daar nog even naar "moet" kijken; wil je echt een heel gezellig en sociale avond of wil je echt even helemaal voor jezelf? Oh ja, wat ik ook erg lekker vind en zeker weer ga doen is lekker in mijn up naar de sauna. Boek mee etc. etc.

20. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ga inderdaad ook 1x per maand in mijn uppie naar de sauna. Boek, krant en tijdschriften mee. Heeeerlijk!

Pim

Deel Deze Pagina