Mijn psychische vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 25 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natuurlijk, maar iemand met stemmingswisselingen en iemand die automutileert is niet per sé slecht voor haar kindje. Vind dat echt een belachelijke redenatie. Verder lees ik in het bericht van TS geen dingen die de vrouw in kwestie 'psygisch niet in orde' zouden maken, dus ik baseer het alleen hierop.

Edit; Ik lees nu over de alcohol, dan zeg ik inderdaad ook; Nee, deze vrouw moet op dit moment geen kindje krijgen. Maar om dan maar te zeggen dat ze het weg moet laten halen.. Slechte zorg is verschrikkelijk, maar gewoon even een kind weg laten halen, geen probleem! ;) Mijn gedachten zouden dan eerder uitgaan naar aansturen op adoptie of iets dergelijks. Als ik iemand zou kennen die zo zou handelen, zou ik naar m'n eigen huisarts stappen om om advies te vragen.

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dankjewel.. :)

Daarom wil ik haar ook gewoon zo graag helpen daar waar ik kan, en ik ben echt geen jezus die al haar problemen op zou kunnen lossen maar daar waar ik kan helpen daar help ik haar graag.

Maar voor mij is het ook vermoeiend, heb zelf ook een gezin om te onderhouden en heb soms het idee dat ze mijn tiener dochter is hahahah is ze niet want ze is net zo oud als ik maar goed het is meer het idee.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nouja je snijd niet in jezelf omdat je psychisch wel in orde bent.
    En de stemmingswisselingen zijn nou ook niet bepaald "normaal"

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    tuurlijk is het voor jou vermoeiend, t kost ook allemaal veel energie, als het JOU teveel word, kun je dat ook (blijven) aangeven bij haar he..

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.230
    1.876
    113
    Ik zou op mijn streven staan of hulp of ik ben weg.

Heb je zelf een kindje? dan zou ik kiezen voor jezelf.
    Tis niet leuk en je wild het beste maar somige willen geen hulp.
    En als ze zo door gaat en er is er een die kwaad wil doen dan heeft ze kans dat het kindje weg gehaald word.
    Drugs en alcohol gaat niet samen en een VK moet dit denk ik ook aan geven.
    Want als ze door blijft gaan moet het kindje straks afkicken en dan??

Zou haar heel duidelijk maken wil je me hulp zoek dan hulp doe het voor je kindje.

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Loopt ze al bij een verloskundige? Weet je wie dat is? Wellicht kun je een keertje mee en de verloskundige in ieder geval inseinen.
    Drank en drugs gebruik terwijl je zwanger bent :( Mijn god weet je hoe lang baby's daar last van houden? ALS er al geen blijvende schade is ontstaan....
    Ik zou, ter bescherming van de baby, wel proberen diverse instanties in te schakelen. Begin bij de VK, daarna misschien huisarts of ggd?

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Automutilatoe betekent niet dat ze haar kind ook iets aan zal doen.
    Wel is het voor iemand die niet goed voor zichzelf kan zorgen (zonder stabiele basis) moeilijk om een kindje alles te bieden wat het nodig heeft.
    Vooral als ze nooit hulp gehad heeft.

Het enige echt goede advies is; zoek onmiddelijk hulp!
    verder kun je haar helaas niet helpen, ze moet zichzelf willen helpen..

8. kippiekip

Ik heb zelf 2 kleine kindjes en een heel stabiel en gelukkig leven wat zo af en toe eens door mijn vriendin verstoort word. Elke keer als dit gebeurd dan bied ze dr excuus aan en geeft aan hulp te zoeken, ze beld dan ook netjes instanties enzo maar komt dan gewoon niet opdagen op de afspraken ...

Ik zal dr morgen weer even bellen, vandaag sliep ze weer de hele dag, god mag weten wat ze gedaan heeft dit weekend :(

Ik ben het gewoon een beetje zat aan het worden dat ik elke keer mijn energie in iets steekt wat helemaal geen nut heeft.

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Eens..
    (al hoeven stemmingswisselingen niet persé op psychiatrisch gedrag te duiden, kan ook hormonaal zijn, is soms erg heftig)

10. Daarom zei ik ook dat ik vérder geen dingen lees die haar 'psygisch niet in orde' maken ;) Sure, als je automutileert en hele heftige stemmingswisselingen hebt is dat hartstikke naar, maar ik vind écht niet dat zoiets maakt dat je niet in staat bent om voor een kind te zorgen. Ik weet natuurlijk niet hoe heftig die stemmingswisselingen precies zijn, maar 'het ene moment vrolijk en het andere moment in een hoekje willen kruipen' vind ik niet echt heel erg schokkend. Denk dat er op dit forum alleen al honderden vrouwen zijn, die uitstekend voor hun kindje(s) zorgen, die daar last van hebben.

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    kun je anders niet als ze verder is het amk bellen, als ze zih zo te buiten gaat aan alcohol is dit kindermishandeling. misscjien komt ze zo in de hulpverlening

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ahh zo snap ik het beter;)

Je bedoeld dat ze wel in staat is om voor haar kindje te zorgen haha

Ik las het anders excuus!

13. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    als iemand psychische problemen heeft dan kan je daar als vriendin vrijwel niets aan doen als diegene zelf geen hulp wil!!

misschien beetje kort door de bocht antwoord, maar volgens mij sta je als vriendin machteloos, je kan alleen een vriendin voor haar zijn!

14. Haha ja precies, zo staat het er misschien wat duidelijker!

Dat zei ik overigens ook vóór ik over het alcoholgebruik tijdens haar zwangerschap las, dat stond niet in de beginpost. Wat ik zojuist al zei, ik zou naar m'n eigen huisarts stappen en daar om advies vragen.. Of inderdaad naar de verloskundige van deze vrouw, als TS weet wie dat is..

15. kippiekip

Nou als je haar meemaakt dan zal je er niet zo luchtig over denken, zij is echt psychische niet in orde, het is niet zoals ieder ander mens wel eens een stemmingswisseling heeft, nee je hoeft maar net 1 verkeerd ding te zeggen en ze steekt je nog net niet neer, lijkt wel alsof chizofreen ( of hoe je dat ook mag schrijven ) is, haar gedrag kan zo omslaan van het ene op het andere moment, ze kan bij wijze van spreken ineens slaande ruzie krijgen met de eerste boom tegen komt, dit klinkt nu heel vreemd maar ik wil er alleen maar mee duidelijk maken dat dit echt iets psychische is en niet zomaar een stemmings wisseling.

En begrijp me niet verkeerd, ik gun haar echt het kindje hoor en wil dr echt helpen met alles maar in deze situatie vraag ik me af of het verstandig is.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Doen jullie samen als vriendinnen ook leuke dingen samen? Want het klinkt niet echt als een gezellige vriendschap als je er alleen maar bent om haar keer op keer uit de sores te halen.
    Lijkt eerder een hulpverlener/client relatie dan vriendinnen in mijn ogen

Misschien haar op het hart drukken hulp te zoeken, en zo niet, dat dan de vriendschap voorbij is? Misschien is dat het zetje wat ze nodig heeft?

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Weetje t klinkt gek hoor.

Maar ik heb al 12 jaar last van psychoses en heb er nooit wat mee gedaan.

Tis dat mijn hulpverlener ( waar ik voor een PND bij liep mij een persoonlijkheidstest liet doen ) Anders had ik nu nog jaren aangemodderd en geroepen ik mankeer niks.

Voor mensen die zoiets hebben is het moeilijk om toe te geven dat je wat mankeert.
    Ik was bijv. heel bang dat mensen zouden denken dat ik echt gek was en ik was vooral bang om opgesloten te worden.

Nu ik de diagnose heb gehad valt er zo'n mega last van mn schouders! Ik weet nu wat ik heb en krijg er hulp voor ik hoef niet meer aan te modderen en uitgeput te zijn van de dagelijkse dingen! ( nu nog wel maar straks misschien niet meer )

Tis toch een bepaalde angst die je hebt. Ik heb eergister pas aan mijn moeder verteld hoe of wat. Zo ook mijn man:)
    En veel menen zullen dan denken kun je het niet bij hun kwijt ja dat kan ik wel maar ik was zelf bang. Je gaat niet zomaar aan iemand vertellen dat je dingen ziet die er niet zijn of dingen hoort die er niet zijn.

18. Ik weet natuurlijk niet hoe ze precies is dus ik kan alleen oordelen op wat ik lees.. Als jij ziet dat het echt niet goed met haar gaat en dat ze dingen doet die niet normaal zijn, en die haar kindje in gevaar brengen (nu óf wanneer het geboren is!) zou ik zeker actie ondernemen.. Wel ontzettend moeilijk dit.. Sterkte!

19. kippiekip

Nee dit is alleen de slechte kant van dr waar ik het nu over heb, wij hebben ook heel veel leuke dingen, lekker shoppen, lekker dagjes weg, sauna'tje pakken dus het is echt een vriendin van me. Ze is gek op me kids, overspoelt ze met kado's, is gewoon ook een '' normale '' vriendin.

20. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    precies... had t bijna zelf kunnen schrijven..

Deel Deze Pagina