Dat van dat kroost beschermen... ik heb weleens als ik met de buggy in het park loop dat er dan een hond aangelopen komt met zijn neus helemaal in de buggy...dat vind ik ook niet zo prettig eigenlijk... want je kent die vreemde hond dan toch niet.
Ik heb ook wel eens gemerkt dat vooral Marokkaanse mensen bang zijn voor mijn hond, of er in ieder geval een blokje voor om gaan. Waarom ze dat doen, dat maakt me weinig uit... ik vind dat een ander geen last van mijn hond hoeft te hebben, en als die mensen het niet prettig vinden dat hij op ze af zou willen lopen, dan vind ik dat het mijn verantwoordelijkheid is om hem terug te roepen Je hond hoeft echt niet met iedereen vrienden te zijn, het is juist een goede gelegenheid om hem te leren dat hij niet op iedereen af mag lopen. Ik hou ook van honden, heb er zelf ook een... maar ik heb er persoonlijk meestal een hekel aan als een vreemde hond ongevraagd op me afkomt (of nog erger, tegen me opspringt ), dus ik zou zeggen... leer hem dat hij niet zomaar op iedereen af moet lopen, dat er mensen zijn die dat niet op prijs stellen Ik had vroeger Marokkaanse bovenburen, superaardige mensen maar heel erg bang van mijn hond. Als ik ze toevallig in het portiek trof tegelijk met mijn hond, dan bleven ze angstvallig op de trap. Ik hield mijn hond dan altijd gewoon even bij me, en als ze gepasseerd waren, dan ging ik ook naar buiten. Het lijkt me sterk dat een hond affersie tegen mensen met Marrokaanse afkomst zou krijgen alleen maar omdat ze hem liever niet aanhalen oid, de mijne heeft er geen last van hoor. Er zijn ook genoeg mensen met andere nationaliteit bang voor honden, en daar maakt hij ook geen onderscheid in
Honden Honden zijn voor Moslims onreine beesten. Toch wordt de volgende anecdote over Mohammed (vzmh)verteld: Een volgeling van Mohammed de profeet(vzmh) kwam een zieke hond tegen. Omdat er geen schoon water was, maar wel een half opgedroogde plas water, scheurde deze een stuk stof van zijn kleren, doopte dat in het water en maakte de mond van de hond schoon. Een andere arabier zag dat en klaagde bij Mohammed de profeet(vzmh) over het onreine gedrag van deze volgeling, hij vond dat deze niet meer bij Mohammed de profeet (vzmh)terug mocht komen. Mohammed de profeet(vzmh) vroeg wat hij dan met die hond aan het doen was en concludeerde: hij is een betere Moslim dan jij: hij is aardig tegen beesten.
Ohja dat mensen hun kroost oppakken omdat ze een hondje op hun af zien rennen daar kan ik heel goed inkomen. Zou ik ook doen. Niet meteen alles vertrouwen wat op je afrent lijkt me heel gezond, maar ik zie ook andere dingen gebeuren door steeds hetzelfde type mens. Vandaar gewoon deze vraag. Ik heb het over mensen bij mij in de buurt en wij kennen elkaar. Men weet wie ik ben en dat het onze hond is. Probeer wel even mijn hond hier te plaatsen. Momentje geduld graag..
Hahaha, I pity the fool, I ain't got time for your jibba jabba! Die zwart/rode bus is leuk, die moet je er wel bij hebben natuurlijk! Hond moet wel rondgetourd worden natuurlijk. Die naam vind ik super gevonden overigens! Klasse!
Nog even dit: Ik ben van marokaanse kom af. Ik vind honden ook eng en vind het niet fijn een hond in mijn buurt. Daar in tegen is mijn broer gek op honden. Mijn broer woont in Marokko(is gemigreerd) en heeft 2 honden. Iris wat ik grootste onzin vind is dat honden een afkeer kunnen krijgen tegen marokanen. Alsof een hond kan ruiken of iemand marokaanse is of niet. Voor het zelfde geldt loopt een NL vrouw blokje om is zij dan ook marokkaans? Antwoord op je vraag is: Moslims vinden honden onrein.
Waarom vraag je het anders niet gewoon? Ik denk niet eens dat ze dat erg zouden vinden. Hoe oud is BA precies?
Owwwwwwwwwwwwwwww wat is hij lief! Ik kan me haast niet voorstellen dat er mensen bang voor zouden kunnen zijn!
Ik had bij een Rottweiler ook een hele andere voorstellling, dit is echt een poepie om te zien. Ben in de war volgens mij ook, met een ander ras. Hoe heten die andere honden nou ook alweer met die spitse neus, wat kleiner, beetje ronde hond zeg maar, meestal wit/zwart van kleur, ah help me even! Kan er niet opkomen ....
Kweenie Booey welke je bedoelt, Dobermann? maar die zijn niet klein of pittbull, beide niet mijn kopje thee. Hij staat ook in mn album nu iig.
Wat een prachtig beestje... Echt een moppie.... Die ogen.... *zucht, zwijmel* (goh, ik lijk wel verliefd... )