Mijn puppy en de buurtjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Iris, 2 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    Eens!

een Pitbull is in Amerika erkent als ras, niet in Nederland

2. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mijn man is marokkaans en dol op honden,grote honden wel te verstaan.
    we hebben een amerikaanse stafford gehad.daar deed hij alles mee.mijn kinderen zijn ook gek op honden.

ik ben zelf bang voor honden als ze niet van mij zijn,vooral herders en rottweilers.

mijn schoonmoeder is marokkaanse en wil gewoon niet dat er een hond langs haar kleren afgaat ivm het bidden.

ik snap niet dat jij je hond geen riem aan doet,en mwensen zelf laat beslissen of ze in contact willen komen met jou hond.
    ondanks dat het "een schattig"puppytje is wil niet iedereen met een hond in aanraking komen.

ik vind dat je jou liefde voor een hond niet aan heel de buurt kunt opdringen.

3. poeizie

poeizie Actief lid

19 apr 2006
    166
    0
    0
    beveiligins beambte
    Almere
    zo heb ff 7 pagina's doorgeworsteld

heb zelf 2 honden waarvan een rottweiler (echt een sukkellientje)
    en echt een lieverd met kinderen klein en groot
    maar ik snap ook dat er mensen zijn die niet van honden houden
    om wat voor reden dan ook.

van heel veel mensen buiten nederland (niet alleen turken of marokanen) is het heel raar dat wij nederlanders onze huisdieren binnen houden
    in heel veel landen is het zo dat honden en katten buiten horen te zijn
    katten voor de jacht op muizen en honden om het erf te bewaken

een hond is daar geen allemans vriend en dat moet vaak ook wel want anders word je van je oogst beroofd waar je bij staat

en als iemand kwa geloofs overtuiging zegt dat ie een hond of kat vies vind omdat hij onrein is
    dan is dat diegene zijn mening en is dat ook prima

ik erger me ook dood aan mensen die zijn/haar hond los laten lopen op straat
    mijn honden zijn ten alle tijden aangelijnt omdat ik vind dat een ander geen last van mijn honden hoefd te hebben.

trouwens ook niet van mijn katten maar dat is weer een ander onderwerp ;)

mijn honden mogen alleen los in de daar voor bestemde gedoog plekken
    maar dan nog moet het voor mijn honden wel veilig zijn om daar los te lopen
    je ziet steeds vaker plekken komen waar ze los mogen lopen terwijl ie zo onder een auto kan lopen

ow en de aversie tegen mensen met een donkere huidskleur komt door 2 dingen

A: hond ziet zwart/wit , dus als hij dan in het donker zo'n witte rij tanden voorbij ziet komen en voor de rest alleen een aanwezigheid voelt dan kan ik me best wel voorstellen dat een hond daarop reageerd

B: dieren voelen/ruiken de angst van mensen en het maakt niet uit hoe sociaal je je hond op voed
    als hij al ruikt dat de ander bang is of voelt dat de baas zich niet prettig bij de persoon voelt die langs komt lopen dan zal ie daarop reageren.
    en daar zij meestal kwa geloofs overtuiging of cultuur "bang" zijn dat ie hun bespringt zullen die vaker dat gevoel van angst/onpretting uitstralen
    (iets waar sommige honden volgens mij ook best wel op kunnen kicken... lol )

dus het enige wat je kan doen is met je buurtjes gaan praten en adviseren dat mocht het weer een keer gebeuren dat jou hond perongeluk los raakt dat ze dan rustig blijven en handen laag houden
    en dat ie dan vanzelf afstand zal houden.

4. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik blijf me verbazen over sommige reacties die uitwijzen dat men het verhaal van Irisje of verkeerd of niet juist lezen.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou inderdaad zeg...

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja je hebt lezen en lezen he... :(

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    :(:

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nu ben ik hem ook even kwijt...

9. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Beetje aso hoor Irisje, dat je alle 8 je pitbulls zo los rond laat rennen door de buurt. En dat terwijl ze ook nog zo vals zijn!

grapje hoor :p

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Corrigeer me als ik het fout heb, maar ik denk dat dit hetgene is wat bedoeld wordt met verkeerd of niet lezen.
    Heel de tijd gaat het over loslopen en hondje opdringen e.d. terwijl dat mijns inziens niet is wat Irisje bedoeld.

11. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    JA JA het is maar even dat jullie het weten.
    En Iris gooi die pitbull in het vervolg even aan de lijn en dring die kleine schat niet zo op bij je buurtjes die arme marokaanse uhhh of waren het nou turkse nou ja goed die mensen ;) ;) ;)

12. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Iris met pup *loslopend wild*

13. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    die riemen worden niet voor niks verkocht bij de dierenwinkel.

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    niet alles wat te koop is is nuttig :D :D

15. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    nou sorry hoor irisje! mijn vriend heeft het ook niet op honden! en die is echt geen marokkaan. Die is gewoon nederlander!
    ik begrijp jou vraag wel. maar dat geldt niet alleen voor marokkaanse mensen.. dit geldt voor meerdere mensen! en dan mogen het wel mensen zijn bij jouw in de straat ( of jouw buurtjes )

aversie tegen marokkanse mensen :confused: hoe kan een hond weten dat het met een marokkaan te maken heeft?
    ruikt hij dat ziet hij dat? alleen maar omdat die persoon met de armpjes in de rondte zwaait? mijn vriend die loopt er ook liever met een boog omheen en zo mijn schoonmoeder ook!
    want dat kn ik niet snappen dat jou hond aversie heeft tegen marokkanse mensen..
    wil ik wel eens weten hoe hij dat doet!

en by the way! je hondje is echt wel een poepie hoor!
    begrijp me niet verkeerd.. ik ben hondenliefhebster dierenliefhebster egenlijk.. Maar laten we mensen niet ineen hokje stoppen..

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ging het nou net NIET om....tjeeez :rolleyes:
    Het woordje JUIST maakt dit toch wel duidelijk...

17. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Nee maar ik vind het wel logisch hoor dat de Polynesische bevolking laconiek reageert als Iris voorbij komt met haar 5 gnoe's.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahaha...tjah ;)

19. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Wat een ontzettend lief hondje heb je Iris!

Vind het goed van je dat je deze vraag hier stelt, je had namelijk ook deze vraag niet kunnen stellen en zelf je oordeel erover kunnen vellen.
    Nu weet je tenminste een beetje hoe en wat.
    We leven in een klein landje als Nederland met heel veel culturen onder elkaar, ik denk dat het dan logisch is dat mensen soms vragen hebben over elkaars cultuur. Zodat we de ander wat beter leren begrijpen.
    En misschien komt het dan bij bepaalde mensen weleens over als een domme vraag ( oh nee, er bestaan geen domme vragen, toch?), maar in Iris haar situatie is dit zeker een goedbedoelde vraag.

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hahaha, een beetje?!

Maar liefs 8 pagina's vol!

:)

ps. Kan iemand mij trouwens vertellen (liefs in 8 pagina's) waarom mijn overbuurman zo vreemd kijkt naar mijn konijntje?

:)

Deel Deze Pagina