Mijn recht toch? vrouwlijke gynaecoloog

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Hanuna79, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mee eens. :)
    Het lijkt mij idd het belangrijkste dat je deskundige hulp krijgt voor jou en je kindje.

Bovendien...als je moeite hebt met mannen in deze situatie zou je eigenlijk juist de confrontatie moeten proberen aan te gaan!
    Alleen op die manier kan je je angsten onder ogen zien ookal is het erg moeilijk...

Succes ermee in elk geval!

2. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Dat zit mij nu dus niet zo lekker, juist omdat ik het al zo vaak gevraagd heb zouden ze dat toch wel een keer kunnen plannen, voor mij maakt het nooit uit eigenlijk wanneer en hoe laat, het ziekenhuis is voor mij 3 min lopen dus kan me niet voorstellen dat er nooit is een vrouw zit :(

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Maar een ziekenhuis kan nu eenmaal geen rekening houden met de wensen van iedereen!
    Iedereen zal bepaalde zaken wel liever zus of zo hebben maar zo werkt het nou eenmaal niet..

Stel je voor (en laten we hopen van niet) dat er heel plotseling iets gebeurd waardoor jij met spoed geholpen moet worden en je eigen vrouwelijke arts is er dan niet...die kan dan toch niet nog even opgeroepen worden ofzo? En daar dan op wachten?

Ik denk dat je toch zal moeten accepteren dat het niet altijd zo kan gaan als we soms graag zelf willen...

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik denk dat ze er bewust geen rekening mee houden.
    De een wil een arts met rood haar, en een ander misschien liever een gynaecoloog met kleine handen ofzo. Het zou bizar zijn als het ziekenhuis daar met de planning rekening mee gaat houden, vind je niet?
    Iedereen vindt al dat de zorg duur is, en als ze extra mensen moeten aannemen om dit soort verzoeken in te plannen lijkt me het einde zoek.

Wat mij betreft besteedt een ziekenhuis helemaal geen tijd aan het plannen op persoonlijke voorkeur van patienten.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar hoe plannen ze in jouw ziekenhuis dan? Hier ga je na afloop van de afspraak naar het afsprakenbureau en kun je samen met een secretaresse gewoon inplannen.
    Ik neem aan dat er in jouw geval niet voor niets steeds wel ongeveer die 2 weken tussen moet zitten, maar als jij flexibel bent, zou een afspraak bij een vrouwelijke gyn niet zo vreselijk moeilijk moeten zijn, zou ik denken... Tenzij iedereen rond die tijd alweer vol zit, die kans is er natuurlijk altijd.

6. raspberry

Nou, ik vond het, na horkerig gedrag van een paar gyns hier, toch wel heel fijn dat ik met het afsprakenbureau gewoon om die gyns heen kon plannen hoor.... ;)

7. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    dat is dus nog maar de vraag, tot nu toe zeggen ze dat het kindje goed en normaal op schema groeid naja ze zou net iets kleiner zijn dan gemiddeld maar niks om ons zorgen over te maken hadden ze gezegd, dus ik snap zoiezo niet waarom ik nog in het ziekenhuis loop :( Mijn VK had bij mijn zoontje wel een berekeningsfoutje gemaakt kwa lengte en gewicht meneer lag languit en ik had niet veel buik, maar ze schatte het toen wel op 3½ kilo maar omdat meneer bij de geboorte 2400 gram was schrokken ze wel en daarom heeft ze mij nu doorgestuurd naar het ZH.

afgelopen 2 aug toen ik 29 weken zwanger was woog het kindje 1165 gram en als ik dan al die site moet geloven is 1100 gram een normaal gewicht.

Begrijp ook wel dat het dan discriminatie zou zijn maar vind het gewoon jammer ;)

8. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    ja dat lijkt mij ook, juist omdat ik verder zo flexibel ben zou je denken dat het niet zo moeilijk is inderdaad,
    als ik daar loop zie ik altijd vrouwlijke artsen lopen maar ik heb dan weer een man :(

9. raspberry

Maar zit jij zelf bij het afsprakenbureau/secretariaat de afspraak te maken? Zoja, dan aangeven dat jij zo flexibel als wat bent en zien of het mogelijk is bij een vrouwelijke gyn.

10. linde90

linde90 Niet meer actief

je maakt ook een afspraak voor 2 weken later, dan heb je niet veel keuze meer omdat de afspraken vaak al eerder gepland worden.
    Ik loop ook om de 2 weken en moet het ook doen met degene waar die datum een plaatsje is..

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja hier hebben we 6 gyns waarvan 1 vrouw. er lopen op de afdeling wel klinisch verloskunsdige maar die mogen minder als ene gynn.

ik heb een hele lieve gyn een man en ik zou niet anders willen

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Meid probeer het gewoon te vragen en als het niet is, is het niet.
    Belangrijkste is toch dat je kleintje goed in de gaten wordt gehouden.
    Probeer te vertrouwen op de gyn mannelijk of vrouwelijk.
    Ik heb in het ziekenhuis voornamelijk een man gehad en ik zou niet anders willen, hij was heel erg kundig, heb me geen moment geschaamd of gedacht wat zal die denken.
    Probeer dat los te laten meid, een ziekenhuis kan daar nu eenmaal geen rekening mee gaan houden zo werkt het niet.
    Ga genieten van je zwangerschap en maak je niet zo druk over wat voor gyn je krijgt, ga genieten en laat het varen!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben in het verleden verkracht en mij werd tijdens mijn eerste zwangerschap wel verteld dat ik het kon aangeven als ik geen man wilde, dit zouden ze ook honoreren dan.

14. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Ja als ik bij de arts geweest ben dan moet ik erna een afspraak maken bij de balie en bij elke afspraak heb ik dus aangegeven een vrouw te willen, maar nooit is er 1 vrij :(

15. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Ik heb verder ook wel vertrouwen in de artsen dat is het niet, maar ik vind dus wel dat ze er na zoveel keer vragen best wel wat moeite voor mogen doen en dat doen ze dus niet.

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Bij mij was het zo dat omdat ik om de 2 weken kwam ik ergens tussen gepropt werd omdat ze eigenlijk altijd vol zaten.

Ik zag dus elke keer een ander een vaak ook een man terwijl er genoeg vrouwen waren.

17. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Erg dat je dat heb meegemaakt.
    had je toen ook die reden gegeven of zeiden ze dat ook als ze dat niet geweten zouden hebben?

18. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk niet dat het een recht is. Vragen staat vrij, maar je zult het er echt mee moeten doen. Vind ik wel logisch ook, anders gaan denk meer mensen eisen stellen en misschien zijn die nog wel veel gekker.

19. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    #39 Hanuna79, 20 aug 2012
    Laatst bewerkt: 20 aug 2012
    Ja hier volgens mij net zo.
    ik zit trouwens in Maasstad ziekenhuis je weet die wel vaker lekker positief in het nieuws kwam ;)

20. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Ik moest ook om de 2 weken, en omdat ik een vaste gyn had (een man die het overlijden van mijn eerste van voor naar achter heeft meegemaakt) Ik plande dan ook vooruit.

Wel was er een vaste arts (een vrouw) welke als 2e klaar stond.

Ik denk dat je geen recht heb.
    Maar alleen een verzoek kan neerleggen.
    Wanneer er een aantoonbare reden is, zullen ze er heus begrip voor hebben.....
    Bespreek het met de gyn, misschien word het begrepen en kan er ingegrepen worden.
    Maar als ze aan ieders eisen moeten gaan voldoen, moeten ze een behoorlijk blik aan artsen hebben!

Deel Deze Pagina