Ik denk dat je het moet doen met de geen die dienst heeft als de bevalling begint. Ik had de eerste helft van mijn bevalling een man en op het eind een vrouw. Heb geen verschil gemerkt kwa behandeling en bijde toonde medeleven met de pijn die ik had . Op het moment dat hij mijn partner zag vroeg hij wel of hij het goed vond dat hij de bevalling deed???? Waarom tja weet het niet. Misschien omdat mijn man Turks is en het daar ongewoon is ofzo dat een man het doet. Zij natuurlijk dat het mijn niet uitmaakte en zOu niet wete waarom. Heb zelf wel nare ervaring gehad met een man als kind maar kan dit prima loskoppelen. Vond de man vriendelijker dan de vrouw
nou hier ben je wel mee geholpen lijkt mij..als je idd om een bepaalde arts vraagt ligt de nadruk niet zo op het "willen van een vrouw".
Ik denk dat het niet echt met geloof te maken heeft hoor. Je bent gewoon op je gemak als je door een vrouw wordt behandeld. Ik zelf zou niet willen dat een man mij behandeld, het voelt zoooo raar en schaam me echt voor ..het is mijn lichaam dat hij aanraakt of ziet. Als het een vrouw was dan zou ik me ook wel beetje schamen alleen dan denk ik van alles wat ik heb heeft zij ook en heeft waarschijnelijk ook meegemaakt! Bij mijn bevalling was er ook opeens een man gekomen .. nou schaamde me kapottttt. Maar als er geen andere keuze is dan tsjaa .. oogjes dicht en zo snel mogelijk willen vergeten hahaha.. Alleen ik dacht dat vragen of je een vrouw dokter mag, iets heels normaal was?
Ik denk dat vragen naar een specifieke arts wel een goede tip is. Dan is het niet dat je speciaal naar een vrouw vraagt. Mij zou het overigens niet uitmaken, ik denk dan, liever dat ik iedereen een of meerdere keren gezien heb (ongeacht man of vrouw) en weet wie hij of zij is, dan dat ik steeds bij dezelfde arts ben geweest en vervolgens met een beetje pech een volslagen vreemde aan mijn bed heb staan. En ik denk zo, de kans zit er dik in dat meeste mannelijke artsen zelf ook kinderen hebben dus ook de ervaring van hun eigen vrouw die moet bevallen, dus helemaal vreemd is het dan in mijn visie niet.
Aha dat is fijn! bedankt voor de namen ja misschien is dat het? ben ook niet zo mondig klap vaak dicht enzo
En wat als je straks naar die vrouwelijke gyn gaat en er een mannelijk stagiar is (had ik vandaag bij mijn controle namelijk)? Of vind je dat dan geen probleem. Ben ook op mijn 17de verkracht en heb daardoor ook moeite met mannen, maar aangezien ik pco heb en elke 2/3 dagen een inwedige echo kreeg, wat op maandag kon zijn, maar ook op bv zondag, en ik daar dus regelmatig een man kreeg, heb ik me er maar bij neergelegt en heb er inmiddels helemaal geen problemen meer mee. Dus mijn vertouwen in de man is juist ontzettend gegroeit. Ging op een gegeven moment zelfs alleen naar deze afspraken. Snap dat een vrouw prettiger is, maar misschien is het ook een kwestie van doen en je 'angst' overwinnen.