Dag dames, Mijn vader heeft al een tijdje televisie via ons (Digitenne). Wij betalen dat, maar wij zijn overgestapt naar een andere provider en willen de Digitenne dus eigenlijk opzeggen. Daarom wil ik voor mijn vader een nieuwe Digitenne aanvragen op zijn naam. Nu zit mijn vader al jaren in de budgetering en heeft dus ook een rekening via GKB, Postbank en krijgt dus gewoon zoveel euro leefgeld per week. Het GKB betaald al zijn rekeningen, krijgt zijn geld binnen en maakt allerlei potjes. Ik heb dus zojuist KPN gebeld of hij Digitenne kon krijgen, maar dat hij betaald via acceptgiro. Als mijn vader dan die acceptgiro krijgt, stuurt hij deze op naar het GKB en zij betalen dan, gegarandeerd! KPN vertelde mij dat hij alleen via automatisch incasso kan betalen en dat gaat dus niet, omdat alles voor hem onder controle wordt gehouden. Nu is mijn vraag, mag KPN dit eisen (automatisch incasso.) Ik zou het erg jammer vinden, mijn vader kan hierdoor misschien wel helemaal geen televisie krijgen en het is toch zijn enige tijdverdrijf. Digitenne is het goedkoopste en KPN weet dat er dan gegarandeerd betaald wordt, wat willen ze nog meer? Vandaar mijn vraag.
het is inderdaad bij kpn niet mogelijk om via acceptgiro te betalen. dit kunnen wij ook niet aanpassen bij kpn. wat je kunt aangeven is dat je vader via soort schuldsanering (zoals ik begrijp) zijn rekeningen gaan. en schulsanering regelt dit ook verder voor je vader. dus je vader moet het bij hun aangeven/vragen.
bijna alles MOET volgens automatische incasso, maar ik doe dat zelf ook niet...ik maak alles zelf over naar de desbetreffende bedrijven etc... wat ik wel jammer vind is dat het je dus soms beperkt in keuzes, omdat ze niet allemaal hier open voor staan, of dat je bij sommige exrtra betaald voor de acceptgiro terwijl je daar niet om vraagt...
Betalen per acceptgiro is geen recht. Het kost namelijk extra voor de provider en er is véél meer risico van wanbetaling en dat hoeven zij niet te accepteren.
Nou ik vind het belachelijk dat ze tegenwoordig moeilijk doen om per acceptgiro te kunnen betalen. Vroeger kon het toch ook niet anders? Ik hoop dat er een oplossing komt voor je vader.
en je vader kan ook geen tv kijkken via de cogas kabel ? dit kost d8 iets van 14 euro en kan via acepgiro volgens mij
Wij betalen kpn internet wel met automatische incasso maar zakelijk alles per accept giro of op factuur..
Maar moet hij per se een acceptgiro hebben, dan? Met een gewone factuur weet je toch ook precies wat je moet betalen & naar welke rekening? Lijkt me dat dat wel een mogelijkheid moet zijn.
Hallo, Bedankt voor de antwoorden. Ik ken Cogas niet, maar ga er naar kijken. Ik snap dat KPN wanbetalen tegen wil gaan (zou ik zelf ook willen), maar bij mijn vader is dat geen issue meer, omdat alles via een instantie gaat die dat voor hem regelt. Ik heb ook aan ze gevraagd of dit bedrag mogelijk zou zijn en dat kon prima. MvS, wat bedoel je met een gewone factuur? Ik ken alleen de acceptgiro en automatich incasso, bij mijn weten. Is een gewoon factuur een vraag om te betalen, zonder de acceptgiro eraan vast? Ik heb overigens aangegeven dat hij in de schuldsanering zit, maar de telefonist kende de instantie uberhaupt niet. (Vind ik raar, ik ben er zo'n beetje mee opgegroeid, maar dat is gelook ik meer mijn ding, haha.) Edit: Even gecheckt, Cogas is helaas niet mogelijk in zijn regio. En de KPN werkt ook niet met een gewone factuur helaas. Alleen met het automatisch incasso. Ik ga nu verder kijken.
Iedereen krijgt volgens mij de factuur per mail, maar dat bedrag word dus wel automatisch afgeschreven ( ipv dat je het zelf overmaakt of per acceptgiro?) hier wel iig
Een 'gewone' factuur is inderdaad gewoon een rekening waar geen acceptgiro aan zit. Daar staat op voor wie het is, waar het om gaat (televisie over de maand september, bijv.), wat het kost, etc. Bij veel bedrijven zit daar dan een acceptgiro onderaan, maar tegenwoordig ook bij heel veel bedrijven niet meer... Voorbeeldje:
je moet de instantie even bellen en vragen of het mogelijk is met het bedrag wat hun voor jou pa per maand binnen krijgen. dan kpn bellen en het van die rekening laten afhalen waar je pa zijn geld op binnenkomt bij de instatie. dan is het geen probleem en die instantie gaat ook akkoord met automatische incasso lijkt mij want per acceptgiro kost bedrijven tevele tegenwoordig.