Hoi dames ik zit zomaar eens te denken Het lijkt me zo leuk om een haan met wat kipjes te hebben Maar we wonen in een gewone woonwijk Kan dit? Ivm overlast voor de buren ? en hoeveel oppervlakte zouden die beestjes dan nodig hebben? We hebben wel wat tuin maar echt niet super groot En wat eten ze eigenlijk? Speciaal voer of wat? Kben benieuwd!
Kippen kunnen wel, maar een haan zou ik niet zo gauw doen, tenzij je ruzie wilt krijgen met de buren De meeste buren houden niet zo van een haan nl. Ze eten kippenvoer volgens mij te verkrijgen bij de dierenwinkel en volgens mij ook wel brood en kleine stukjes fruit. Althans wat ik me herrinner van de kippen van mijn vader. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
kippen zijn erg leuk! wij hadden ze vroeger ook altijd in de tuin. alleen geen haan, ivm overlast. iemand in de zelfde straat had wel een haan, nou dat is echt geen pretje. dus ik zou dan alleen kipjes doen
Haan lijkt me echt niet leuk maar kippen kan wel Wij hebben aan de overkant ook mensen met kippen en die lopen los achter. Wij hebben een groenstrook met water achter en dan is het dus goed te doen voor die kippen Van kippen heb je geen last...het is dan volgens mij echt de haan ( als die kraait)
Doe jezelf en je buren een plezier en neem geen haan. Kippen zijn handig, je hoeft geen eieren meer te kopen en bijna al je etensresten (zelfs de eierschalen) eten ze op. Toen mijn buren nog kippen hadden, gooide ik mijn groenafval altijd in hun kippenren, met toestemming van de buren uiteraard
mijn oudste zus heeft kippen en eende in de tuin lopen, harstikke leuk en ze eten gewoon kippenvoer MAAR ik zou als ik jou was ook geen haan nemen hoor, in vele gemeentes is dat niet eens toegestaan om een haan te hebben in je tuin in een woonwijk.
Nou als mijn buren of 1 hier in de straat een een haan zouden nemen zou ik echt niet leuk vinden dat gekraai smorgens vroeg nee zou echt vriendelijk verzoeken of ze de haan willen wegdoen zoniet zou ik echt klagen bij de woningbouw pfff moet er niet aan denken. Kippen heb je volgens mij geen last van dus zou alleen die doen
Ik heb een haan in mijn straat gehad. Ik dacht dat ik gek werd. Dat beest begon in de zomer al om 4 uur 's nachts te kraaien. Afschuwelijk, zeker omdat ik graag met mijn raam open slaap. Maar dit was gewoon niet te doen, omdat ik dan midden in de nacht al wakker was. Gelukkig ben ik inmiddels verhuisd. Dus ik zou zeggen, hou het bij een paar kipjes.
ok geen haan dus haha ach het is toch vast meer een hersenspinsel van me, dan dat het er echt van komt.....maar toch leuk om over te denken...zou t liefst op een boerderij wonen haha
Wij hebben heel lang kippen gehad (geen haan). Ze eten alles. Bij ons kregen ze sochtends kippenvoer en savonds wat er over was van ons. Maar wat ik echt smerig vind aan kippen is bloedluis. Wat een ellende. En daarom hebben wij geen nieuwe meer genomen.
Een luis dat kippen bijna altijd krijgen en je bijna niet vanaf komt! Drama.... Ik heb 2 Antwerpse baardkrieltjes gehad (super klein ras) handtam gemaakt. Super leuk! Kwamen bij je op schoot zitten en wilde maar al te graag mee naar binnen! Maar vond het zon bende... En stinken.. Ze hebben nu een mooi leven op een boerderij. Daar horen kippen ook thuis vindt ik. Maar bij mij liepen ze ook los in de tuin, want een hok vond ik weer zielig
Wij hebben ook kippen gehad gewoon in een woonwijk. Een haan moet je zeker niet doen, maar kippen zijn ook wel lawaaiierig hoor, dus ik zou het zeker even met je buren overleggen. Op het moment dat ze een ei leggen komt er nogal wat lawaai uit, zal ik maar zeggen Ik had een nachthokje en deed dat 's ochtends open voordat we naar het werk gingen, als ze buiten scharrelen lopen ze namelijk ook de hele tijd te tokken en sommige mensen vinden dat super irritant. Ik vond ze zo gezellig! Ideale huisdieren die weinig onderhoud vergen Ze eten maismeel of gewoon kippevoer. En ik gooide er ook alle restjes avondeten bij in. Ze zijn dol op bami en rijst en aardappelen, echt koolhydraatliefhebbers En je moet ze de schalen van hun eieren een beetje vekurimelen en ook in het hok gooien, want anders hebben ze te weinig calcium en krijg je van die snel brekende schalen op de eieren die ze leggen. Voor 3 krielkipjes heb je een hokje nodig van ongeveer 1,5 bij 1 meter voor de nacht met een legstokje, en dan een ren (met ook van boven gaas want die van ons sprongen er ander uit en vraten de tuin kaal) van ongeveer 1 meter bij 2 meter diep. Regelmatig het hok schoonmaken, en even het zand in de ren verversen en omschoffelen. Ze moeten echt zand in de ren hebben voor hun zandbaden, dat helpt tegen bloedluizen.
Mijn opa had ook kippetjes (geen haan), vond het altijd wel gezellig. Haan zou ik niet nemen in een woonwijk.
hier 3 hanen in de wijk, een vriend van ons heeft er veel last van (flat) 1 iemand had zelfs een kalkoen..........(pauwen zijn ook een ramp) maar kippen kunnen ook kraaien!! belangrijkste is gewoon dat je snachts het hok kan dicht doen, snachts op "stok"
Oooh de buren van mn ouders hebben kippen. Ze worden helemaal gek. En elke ochtend om 6 uur wakker van die beesten. Sorry hoor, maar ik vind het echt niet kunnen in een woonwijk!
Leuke dieren kippen. Heb er echter geen goede ervaringen mee in een woonwijk. Onze buurman had kippen en een van die kippen dacht dat ze een haan was of iets dergelijks. Die probeerde te kukelen. Elke ochtend om 5 uur. Afschuwelijk! De buurman vond dat we niet moesten zeuren en dus is het een enorme ruzie tussen de buurman en m'n ouders geworden. Was echt vreselijk, elke ochtend om 5 uur wakker. En niet even kukelen, nee, minstens een uur. En daarbij ruzie met de buren. Ik zou niet blij zijn als mijn buren kippen zouden hebben.
Hou er rekening mee dat kippen erg kunnen stinken en dat je het kippenhok HEEL goed schoon moet houden (en dat is veel poetswerk) want wat iemand hierboven al zei, kippen krijgen luizen. Wij wonen achteraf, maar dat vooruitzicht maakt dat ik toch geen kippen wil..