Ja maar soms is het niet anders en is er geen andere mogelijkheid. Ook met een kleine baby moeten andere kinderen bijv op tijd op school en psz zijn, opgehaald worden en fatsoenlijk eten enz. Dan kun je een baby ook niet volgen op zijn manier.
Dat klopt, maar ik vind kinderen en je man niet hetzelfde... Kinderen moeten nu eenmaal naar school oid... daar is geen discussie over... Maar ik mag toch aannemen dat een volwassen vent wel wat begrip kan opbrengen voor zn vrouw en gewoon de situatie even kan accepteren zoals hij is... Er is ruimte voor ts om de bv te geven, op verzoek van de baby... Het is haar man die moeilijk doet...Hij zou haar juist moeten steunen vind ik
Mischien over stappen op flesveding, kan je om de beurt fles geven en kan je je man er snachts ook eens uitschoppen 😉 Denk dat je wel wat meer rust hebt dan en je de taken wat beter kan verdelen maar dat is natuurlijk heel persoonlijke keuze fles of borstvoeding
Ik zou ook kijken of het mogelijk is om over te gaan op flesvoeding of gaan kolven. Scheelt een hoop frustratie van beide kanten + baby's schijnen ook perfect te groeien op flesvoeding. (Ik realiseer me dat dat laatste waarschijnlijk een gevaarlijke uitspraak is hier... )
Natuurlijk groeien ze ook prima op fv (gelukkig wel! ), maar de bv loopt in principe prima. En kolven.. Dat kan juist ook heel veel frustraties extra opleveren: lukt het kolven wel, kolf ik wel genoeg, hoeveel geef ik, wat drinkt hij, invriezen/ontdooien, flessen steriliseren, kolf elke keer schoonmaken, kindje wat nog moet wennen aan de fles etc. Als dat lukt: ideaal, maar dat is niet 123 altijd het geval Daarnaast ben je ook de tijd van het kolven kwijt (duurde hier bijv. langer dan de 10 minuten aan de borst: dus ik voedde, man deed de verzorging daarvoor en -na als hij thuis was).
Elke situatie is natuurlijk anders. Ik geloof dat ieder moet doen wat het beste bij hen past. Als dat in jou geval borstvoeding is, dan moet je borstvoeding geven. Als het in het geval van TS vooral frustratie geeft, dan zeg ik; ga over op flesvoeding en/of kolven. Man kan helpen + TS kan beter slapen + baby heeft regelmaat = de hele familie voelt rust.
Waarom zou je in godsnaam de Bv opgeven?! Omdat man het even lastig heeft...? Doodzonde en zou ik nooit doen... Man bijt maar even door
De borstvoeding zelf op zich geeft geen problemen voor Zover ik lees hoor... Man kan na de voeding ook de baby onhoog houden... En wbt beter slapen.. T's zal ook In de nacht moeten kolven, dus het beter slapen gaat niet op
In de OP komt duidelijk naar voren dat de borstvoeding voor problemen zorgt. Ik zou met mijn partner in gesprek gaan en kijken naar een mogelijke oplossing. Flesvoeding zou een oplossing kunnen zijn.
Dr suggestie voor stoppen met bv snap ik niet. Ik Ben helemaal niet zo voor bv. Het past niet bij me, maar vind de suggestie hier echt misplaatst. Het zou t probleem dat TS schetst niet oplossen. Ik snap de frustratie van TS dat ze nu niet zit te wachten op deze houding van man, maar ik denk dat hij gewoon ook echt moe is en het hem wat tegenvalt nu. Ik zou tijd nemen om er naar te luisteren en te kijken of er zaken zijn die wel kunnen veranderen. Daarom kan hij meedenken en komt hij mogelijk ook tot conclusie dat t even niet anders is. Maar hij voelt zich dan wel gehoord.
Het is geen wedstrijdje wie het het zwaarst heeft en ik denk dat het grootste probleem al is opgelost als jullie dat inzien. Doordat jullie beide vinden dat je het zwaarder hebt dan de ander is er geen begrip voor elkaar. Het krijgen van een kindje is nou eenmaal een periode waarin je beide een tandje harder moet en dat op minder slaap/rust. Praat met je man, vraag hoe hij het zou oplossen en leg jouw oplossing daarnaast. Vergelijk en kom er samen uit door beide consessies te doen. Natuurlijk is de zorg voor je kinderen belangrijk maar ook de zorg voor elkaar is belangrijk.
En waarom stug vol blijven houden met bv terwijl het veel onregelmatigheid en irritaties oplevert? Je kunt dan nog wel voor 100 procent achter borstvoeding staan omdat het de beste voeding is voor je kindje, maar wat als borstvoeding eigenlijk meer nadelen dan voordelen heeft binnen een gezinssituatie? Als de hele dag om voedingen draait, terwijl je daarnaast nog een kind hebt en een man, dan moet je alles goed kunnen combineren of het volledig loslaten en alles overgeven aan je man, maar dan moet deze er ook achter staan en de komende maanden alle overige zorg op zich nemen. Man van ts geeft duidelijk aan dat hij dit niet trekt. Dat wil niet zeggen dat ts minder doet, juist niet, ik kan me voorstellen dat het heel enerverend is, maar als deze manier niet loopt binnen de gezinssituatie dan moet je jezelf toch gaan afvragen of dit wel de juiste manier is voor het hele gezin, kijk naar het grotere plaatje. 2 kinderen is zo zwaar nog niet, maar eerlijk is eerlijk, als mijn hele dag alleen maar zou draaien om borstvoeding geven op verzoek dan zouden mijn man en ik ook knettergek worden, wij houden van regelmaat en dat is nu eenmaal meer binnen handbereik met fv.
Zo misplaatst is hij niet hoor. Maar goed, daar verschillen we dan van mening. Ik zou in ieder geval gaan praten met mijn vriend over het probleem, en samen proberen tot een oplossing te komen. De oplossing is niet persé flesvoeding, maar het zou kunnen. Een oplossing zou ook kunnen zijn om apart te slapen voor een tijdje zodat haar man kan bijslapen. Of dat de man van TS de baby overneemt na het voeden. Er zijn vele mogelijkheden en het is zoeken naar de juiste.
Maar niet de borstvoeding op zich... Die loopt verder prima e.d. De voeding die omhoog komt is ook met fv... Dus dat omhoog houden moet sowieso gebeuren... En een voeding met de fles duurt ook 20 minuten.. Ze zal dus uiteindelijk maar max 15 minuten per keer winnen... En als ze moet kolven zal ze zelfs 15 minuten per keer langer bezig zijn... Dus ik zie de winst er niet in
Het maakt ook niet uit of jij er de winst van inziet. Het gaat erom of TS en haar man de winst ervan inzien.
Nou, kwa tijd valt er niks in te behalen... Dus t's zal nog steeds net zolang bezig zijn als nu, en haar man zal dus nog steeds net zoveel moeten doen.. Dus waarschijnlijk is hij dan nog niet tevreden
Ik ben het helemaal met jou en shampoo eens. Mijn eerste gedachte was ook niet eens stoppen met bv, want als het loopt is dat jammer, maar op meer regelmaat voeden, en nee daar help je de voeding niet mee om zeep. Maar elk ander idee dan laten hoe het is wordt hier compleet afgeschoten. Ts haar man moet zich niet aanstellen en doorbijten. Nou dat vind ik compleet misplaatst. Dat de dag alleen maar elk uur om de bv draait vind ik niet normaal...zeker niet als er al een kind rondloopt, of moet die zich ook maar niet aanstellen Leuk voor zo'n meisje als papa en mama alleen maar ruzie hebben en op hun tandvlees lopen...nee dan denk ik dat je een keuze moet maken die goed is voor het hele gezin.
Dat is zn probleem nu toch ook? Ts doet te weinig omdat ze veel bezig is met bv waardoor hij veel moet doen...