Totaal repuur bij de eerste, gevolgen voor een tweede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lin79, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    Oke, het is misschien een beetje vroeg maar ik vroeg me af wat de ervarring van anderen waren. Ik ben net 6 weken geleden bevallen van onze eerste. Bij de bevalling had ik een totaal reptuur (uitgescheurt door de anus) Gelukkig is het heel goed gehecht en heb ik er weinig last van gehad. In de toekomst willen we graag een twee.
    De gyneacoloog vertelde dat ik zelf een keuze heb bij een tweede, een gewone bevalling of keizersneede. Zelf vond ik een gewone bevallig erg bijzonder maar of ik de volgende keer er ook zo goed vanaf kom weet ik natuurlijk niet. Ik zie het niet zo zitten om incontinent te zijn.

Nu dus mijn vraag, Wie heeft er bij de eerste ook een totaal repcuur gehad en hoe ging het bij een twee?Gewoon bevallen of een keizersneede?

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik lees even mee hier. heb hetzelfde al heeft mijn gynacoloog tegen mij niet gezegd dat ik ook via keizersnede mag bevallen de 2e keer.

3. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    Is er niemand toevallig die daarna een twee heeft gekregen?

Young flower,

Heb jij er veel last van gehad? Ik vond het zelf erg mee vallen. Had het erger verwacht.

Groetjes Lin79

4. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Wat is de reden van het totaalruptuur? Komt het omdat je een flinke pers gaf waardoor het kind in 1x eruit werd gelanceerd? Ben je op de kruk bevallen? Of had je een enorm kind? Of ben je erg nauw van onderen?

Wat is de reden dat de gyn heeft gezegd dat je de volgende keer een keizersnede mag ondergaan? Was dat alleen vanwege het totaalruptuur?

Als jij deze vragen voor mij kan beantwoorden, kan ik jou vertellen of er een vergrote kans is op een 2e totaalruptuur ;)

5. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    He Kim,

Hoe bevalt je opleiding? Moet je nog lang?Hier komen de antwoorden :D

Lotte was bijna 9pond. Ik heb zo'n 70minuten geperst,mijn persweeen waren niet optimaal maar ik weet niet of dat een rol speelt. Ze hebben wel geprobeerd het met een infus sterker te krijgen.(ze legde uit dat een persweee normaal omhoog gaat even aan houdt en weer weg gaat. bij ging het omhoog en weer omlaag. Dit kon je op een scherm zien) Uit eindelijk werd er een knip gezet. Toen het hoofdje er door kwam scheurde ik verder uit. (Heb hier zelf niets van gevoel)
    Volgens mij was ik niet nauw van onder, en ben liggen bevallen.

Ik had tijdens mijn controle gevraagt hoe het zat als we een tweede willen. Hij zei dat lag er aan hoeveel kinder je nog zou willen. Bij de tweede zou ik nog wel natuurlijk mogen bevallen maar de kans on incontinent te worden (stel dat het weer gebeurd) is veel groter. Op de vraag of ik dan een keuze had om dan gewoon te bevallen of voor een keizersneede te kiezen antwoorde hij met ja, zeker wel.
    (De verloskundige zei trouwends ook dat het zou kunnen dat de knip te klein was gezet.)

Ik zou graag weer op de gewone manier bevallen. Maar stel dat ons twee ook een groot kindje is, wat is dan de kans dat het weer zou gebeuren?

groetjes Lin79

6. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik heb er nu geen last meer van gelukkig op geen enkele manier.

Ik heb het vaker gehoord ja dat als het een 2e keer gebeurd het kan zijn dat je incontinent wordt, maar heb me er niet in verdiept. Dat is iets voor mijn vk om te beantwoorden als het zover is.

Waarom ik een totaal ruptuur had is me nog steeds niet zo duidelijk. ben wel geknipt maar verder weet ik het niet.

7. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hello,

Hier ook een totaal reptuurtje :(

De gyn heeft tegen mij gezegd dat ik bij een 2e niet meer thuis mag bevallen. Niet dat ik verplicht kz krijg maar waarschijnlijk ivm verhoogd risico op een 2e totaal reptuur.

Waarom het bij op een totaal reptuur eindigde, is mij nog seeds onduidelijk. Dewi was 3720 gram dus niet mega zwaar. Gelukkig heb ik het niet door gehad, dacht dat ik er zonder kleerscheuren af was gekomen maar nee.....En daarna, de hechtingen waren geen pretje maar verder eigenlijk weinig last van gehad. Was wel bang voor de grote boodschap de eerste dagen (lees tranen met tuiten) en vrijen moest ik ook niet erg snel weer aan denken.

Ik ken overigens iemand die een totaal reptuur had bij de 1e en bij de 2e helemaal niets. Er is dus hoop voor ons meiden! :D

Groetjes Cindy

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik zelf had (gelukkig) geen totaal ruptuur. Wel een flink knip maar daar gaat het niet om ;)
    Een kennis van ons heeft bij haar 1 ste kindje een totaal ruptuur gehad. De gyn heeft haar gezegd dat ze bij de volgende beter voor een kz kunnen gaan, omdat als het nogmaals een totaal ruptuur wordt...de kans op blijvende incontinentie heel groot zal zijn.

9. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb het zelf gelukkig nooit gehad, maar de vrouw van mijn broer wel.
    Die is zowel met de eerste als met de tweede uitgescheurd (reptuur), maar dat lig ook aan de reden..zij is te smal van onderen.

10. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    En hoe gaat het nu met haar Patricia? Heeft ze er blijvende klachten aan over gehouden?

11. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    bedankt voor de reacties!

Cindy,dat van de grote boodschap herken ik ook heel goed! Vond het echt heel eng de eerste keer. Gelukkig voel het mee!

groetjes Lin

Deel Deze Pagina