knuffel

Discussie in 'De lounge' gestart door Purk2011, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purk2011

Purk2011 Lid

2 apr 2011
    27
    0
    0
    Provincie Groningen
    Iemand enig idee waar deze knuffel weg komt??? Ik vermoed uit een babydoos of kraampakket, maar welke???

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik denk dat iemand die gemaakt heeft van 2 spuugdoekjes, dus niet ergens gekocht.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Die is zelf gemaakt. Mijn overbuuf maakt ze ook.

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik denk ook dat iemand ze zelf heeft gemaakt. Wel erg leuk trouwens!

5. Purk2011

Purk2011 Lid

2 apr 2011
    27
    0
    0
    Provincie Groningen
    Er moeten er meer van zijn, want er zit ook een label aan met wasvoorschrift. Alleen staat er helaas geen merkje op.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb ze idd wel eens in een winkel gezien in Capelle aan den IJssel, maar dat is denk ik al zo'n 15 jaar terug of zo. Waarom zoek je deze knuffel? Is je kindje hem kwijt en is het label erg belangrijk, is het labeltje overigens niet gewoon het labeltje van het spuugdoekje??

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Haha, grappig. :D

8. Purk2011

Purk2011 Lid

2 apr 2011
    27
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik zoek hem omdat het er op lijkt dat dit een favoriete gaat worden. Als we geen reserve kunnen vinden kunnen we hem nu nog omruilen voor een ander doekje oid.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

hoe kom je eraan dan? Gekregen, zodat je het kunt vragen? Je kunt hem zelf heel simpel maken, heb er heel wat gemaakt vroeger. ;)

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hoe maak je ze dan? :)

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Je pakt het spuugdoekje in je linkerhand ( als je rechtshandig bent :)) en legt hem op een slappe vuist, dus je vingers rond tegen je duim of hoe moet ik dat uitleggen hahaha. dan doe je er schapenwol in, behoorlijk veel, tijdens het instoppen druk je dat goed aan elke keer en trek je aan de punten, net zolang tot je een goede stevige bol hebt. Moet je behoorlijk kracht voor zetten, zeg het er even bij. daarna pak je een naald en draad, steek je een stukje door tot ie vast zit en draai je de draad en een paar keer omheen, dan naai je die goed vast. Voor de muts is in dit geval maar een stukje spuugdoek gepakt, die pas je eerst in de rondte van het hoofdje, knip er een driehoek van met cm speling, dan naai je van het driehoekje een naad dicht voor het mutsje, die zet je op het hoofd en zet je met steekjes op het hoofdje vast. Let er altijd wel goed op dat het allemaal goed vast genaaid is, omdat het knuffels zijn voor kleintjes. Uiteraard kun je ze ook maken van andere gekleurde stofjes, je kunt aan de uiteinden bolletjes maken op dezelfde manier als het hoofdje, dat heb je handjes, je kunt er een gezichtje op borduren (mond oogjes) je kunt een mooi strikje op het halsje doen (wel vastzetten) veel knutselplezier.:)

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

De officiele benaming voor dit soort popjes is zonnekindpopjes, zoals ik net beschreef is de simpele versie, je hebt ook iets moeilijkere (maar is niet zo heel moeilijk hoor, allerbelangrijkste en lastigste is het hoofd goed vullen) Je had er vroeger boekjes ed van, je kunt ze in allerlei variaties maken: bijvoorbeeld een pompoenpop, en babypop (voor gevorderden :)) Oorspronkelijk word het gezicht gemaakt van huidkleurige tricot en vaak kleine popjes met vilt of wollen stoffen. Erg leuk om te doen.

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dank je :D

Deel Deze Pagina