Mijn schoonfamilie en hun hollandse prakkie

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Hoeveel potjes is zijn avondmaal dan:$
    Lijkt me dat hij aan 1 potje niet genoeg heeft:p

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Haha oké :$ De hele dag door? Lijkt me best een dure hobby..

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Smakelijk!

Heeft ie ooit "gewoon" gegeten? Of eet ie echt al 24 jaar niks anders?

Wat doet ie op een feestje of bij vrienden?

4. Islah

Islah Niet meer actief

Haha, dat valt wel een beetje in de categorie "my strange addiction".

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Zoveel landen eten anders en die zijn echt niet allemaal ongezond. Vaak zie je in dat soort landen juist minder overgewicht en sommige andere ziektes. Aardappelen zijn zo gezond nog niet. Rauw zijn ze nog giftig ook.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Maar dat is met wel meer dingen zo. Neem aan dat niemand rauwe aardappels eet?

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Nee omdat ze in azie bijv geen knorr en maggi hebben! Vroeger aten de mensen hier in holland ook aardappels en die mensen waren ook niet dik! Ze moesten ook zwaar lichamelijk werk verrichten (wat ze bijv in azie ook nog veel moeten doen) niet alles hoef je op de aardappel af te schuiven hoor, heb je wel eens gezien wat er in ontbijtkoek, maggi, aromat en tomatenketchup zit? (Om maar wat te noemen) ;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh maar wij eten wel aardappels! Maar niet gewoon zo gekookt naast gekookte groenten en een lapje doorgebakken vlees. Brrrrr ;)

Ik probeer echt af te wisselen: 1 keer in de week rijst, 1 keer in de week pasta, een keertje mihoen, een keer brood, keertje aardappels (vaak uit de oven dan). Vanavond hadden we kofte uit de oven met salade en zelfgebakken brood (uit de pan), morgen stamppot boerenkool met kiprookworst en dinsdag waarschijnlijk een stoofpotje met peulvruchten en rijst. Etc etc. En geeeeeen pakjes op een hele enkele uitzondering na.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik sluit me toch aan bij Dirksmama. Ik weet niet wie bedacht heeft dat aardappelen slecht zijn, maar dat is gewoon niet zo. Genoeg landen ter wereld waar ze aardappelen als primaire groente eten. Er zitten inderdaad koolhydraten in, maar ook die zijn niet per se slecht. Rijst, brood en pasta bevatten ook koolhydraten en die bevatten minder vitamines en vezels.

Rauwe aardappelen zijn inderdaad giftig, maar er zijn meer zaken die ik toch zeker niet rauw eet, maar (met mate) niet slecht zijn.

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij eten de echte Hollandse kost ook weinig. Op de dagen dat ik werk is het meestal iets dat snel klaar is en dan bedoel ik met snel klaar geen pakjes oid. De keren dat wij aardappelen eten is het bijv. in een stamppot, ovenschotel, gebakken, of gekookt met stoofvlees. Ik heb een gruwelijke hekel aan aardappels schillen omdat ik een week later nog pijn in m'n gewrichten heb, dus probeer dat echt te beperken tot een minimum. Maak trouwens ook graag een maaltijdsoep die goed gevuld is met verse groenten.

11. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik hou van een hollandsprakkie zeker 1x in de week.
    maar niet elke dag

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Dat is de "oude" generatie ;) op mijn werk eten ze 6 dagen per week aardappels met groenten en vlees en 1x per week iets van pasta maar dat gaat vaak niet van harte :p

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    offtopic@ jeetje umm weer zwanger??? respect hahaha

gefeliciteerd meid!! :) maar ik doe niet meer mee;)

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha valt me van je tegen :p

Maar was (weer) compleet een verrassing hoor. Moest ook even een paar keer slikken maar komt vast wel weer goed allemaal. En na de bevalling maar even kijken wat nou toch met die anticonceptie ;)

15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    supermannen hebben wij toch. nooit thuis maar zomaar zwanger. weljat dat komt allemaal weer op zijn pootjes terecht:) geniet er van!

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    :$
    Jakkes!!
    Het komt heel soms wel eens zo uit dat onze jongste een potje groente krijgt (als we bv een keer patat eten bij schoonouders) en dan heb je dat opgewarmd maar man wat een lucht! Daar kun je plakken van snijden! Ik moet me echt inhouden om niet te kokhalzen.

En dat spul eet jouw neef elke dag? brrrr...

17. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Dat is echt niet normaal. Heeft hij een prikkelverwerkingsstoornis oid?

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij eten misschien 2/3x per maand gekookte aardappels en dan is het nog een stamppot of een ovenschotel haha. Los avg vind ik zo saai eten,vind er niets aan, doe ik misschoen 2x per jaar om vriendlief te plezieren haha. Eet wel 1x per week aardappeltjes uit de oven (lekker gekruid met knoflook,rozemarijn, peper, zout, paprikapoeder). Verder vaak spaghetti (niet uit pakje), nasi, of sajoerboontjes met rijst en kip, mie, noodles, groente kluts op een ciabatta, soep, en dus aardappels uit de oven met vis/kip en bergen sla. Of sla en shoarma en brood. Of "gezonde'' pizza (vaak van het restje spaghetti saus met een beetje kaas erover). Heerlijk.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier nog een stel van die ouders.

Koken kunnen ze niet. En alles is verpietert en als vlees krijgen we gebakken schoenzolen.

Ik maak ook allerhande dingen en alles opsmaak. Maar hun vinden dat niet lekker. Ik had laatst heerlijke (echt het was goddelijk en dat zeg ik nooit over mijn kookkunsten) nasi met kip. ik had ze een bak gegeven en ze vonden het helemaal niets teveel kruiden en nasi hoort geel.......... Dat doe ik dus nooit meer zullen we maar zeggen

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Lekker toch? Eten zonder kruiden vind ik smaakloos. Maar goed, dat zal wel een kwestie van gewenning zijn.

Deel Deze Pagina