Zoek eens op internet naar leuke dingetjes. Ik heb zelf wat spulletjes van baby's only (hebben ze bij villa uk hier aan de zijkant van de site staat een link) Misschien dat je samen met haar af kunt spreken wat je mooi vind en de kleur zelf kiezen en dan zeggen dat je zelf ook gewoon dingetjes wilt kopen.
Ik brei zelf ook (ja, echt, te erg en zeg het ook nooit hardop), maar idd, als je fijne wol uitzoekt kriebelt het totaal niet en met een leuk patroon is er echt niets mis mee. Enige nadeel is dat die fijne wol best wel duur is, dus dan zou je s-moeder voordeliger uit zijn als ze gewoon een leuk truitje in de winkel koopt
Niks mis mee toch? Ik vind dat je tegenwoordig hele leuke dingen kunt breien (als je dat kunt, ik niet dus) En het is tegenwoordig ook helemaal hip. Kijk maar naar het merk: Baby's only. Die hebben echt te gekke dekentjes en accessoires voor baby's super gaaf.
Hehehe.... hier heb ik het zo opgelost met mijn breiende moeder. Stap 1: vragen om babydekentje met heeeeel ingewikkeld patroon te maken. Is ze toch een maand mee bezig geweest! (had haar bijna van het breien afgekregen, ze was er daarna zo zat van ) Stap 2: Patronen en wol aandragen die wij leuk vinden Stap 3: Zeggen dat we de maten niet weten van ons kindje, zou het jammer vinden als hij het niet aan kan (toen wisten we het geslacht ook nog niet) Stap 4: ondanks de door ons aangedragen wol en patronen fabriceerde ze toch jaren 80/90 truitjes... afschuwelijk... ben toen maar eerlijk geweest dat we niet alles even mooi vinden en heb daarbij gezegd, dat ik ook niet zou willen dat we het onze kleine nooit aantrokken en haar op die manier zouden kwetsen... Ze snapt het nu (geloof ik, we wachten kerst nog even af). Dus nu heeft ze zich op haar naaiwerk gestort - is wél handig. Krijgen al lakentjes voor ledikant & kinderwagen, omslagdoeken, etc. En dat doet ze dan wel leuk en in overleg Kun je geen andere hobby voor je schoonmoeder zoeken?
Er zijn echt hele leuke brei-tijdschriften te koop voor babies! Ik heb bijv een exemplaar liggen van Phildar, is een wolmerk geloof ik. Er bestaat overigens ook katoenen luxe brei-"wol". www.phildar.com Ik vind het zelf heel moeilijk om fijne gebreide dunne en soepele truitjes te vinden voor ons schatje, zoals bijv in het model joggingvestje, van katoen of wol, dus zonder kunststoffen erin. Ik zou dus heel blij zijn met een goed breiende oma! Ik zou dus gewoon een patroon uitkiezen en dat met bijbehorende kleur "bestellen" bij haar. Kijk, als ze het gewoon niet mooi kan, is het een ander verhaal
Ik heb een oma die heel fanatiek aan het breien is geslagen, volgens mij nog voordat ik zwanger raakte. "ja dan heb je het maar alvast." Haha. Sommige dingen waren echt heel leuk! En sommige waren inderdaad een beetje uit model of veeeel te groot, of echt niet mijn smaak en zagen er kriebelig uit.. maarja, om haar nou tegen het hoofd te stoten erom? Ik heb haar gewoon lekker laten breien, maar zei wel.. "nou oma, denk dat we nu wel genoeg hebben voor de eerste tijd he" Als ze komt trek ik de baby gewoon wat aan van wat ze gebreid heeft, is zij ook weer blij...
Misschien kun je haar een poef en kussenhoezen laten breien. Met grof wol, dat is weer hartstikke in, zie de woonbladen voor inspiratie!
Hihi mijn moeder breit voor mijn dochter en ik brei zelf ook. Ik vind het juist hartstikke leuk staan, ze heeft al een een heerlijk zacht jurkje gehad en nu weer een mooie kabeltrui, lekker warm! Even showen (ook al vinden jullie het vast niet mooi) IMAG0879 het jurkje IMAG1898 Heb ik gemaakt IMG_6469 Heb ik ook gemaakt IMAG1941 heeft oma gebreid De nieuwste trui heb ik geen foto van, maar ik vind het dus wel leuk, het is een een beetje retro he....
Ik vind de muts wel leuk eigenlijk Maar voor de rest, ik denk dat ik gewoon niet van gebreide dingen hou dan. Mijn schoonmoeder maakt er trouwens wel een potje van hoor. Daar stoppen de mouwen niet van bij de handjes maar ergens bij de noordpool .
Haha ja ik overleg wel met mijn moeder over de maten. Simone is nogal smal en de mouwen van al die patronen zijn altijd te lang heb ik gemerkt, dus als ik weet dat ze bezig is mail ik de actuele maten altijd even. Nou is het ook niet zo dat ze kasten vol met gebreide truien heeft hoor, we werken allebei best veel dus als we er allebei 2 maken per winter is het veel Ik heb nu sokkenbreinaalden gekocht, eens kijken of ik leuke kniekousen kan maken ofzo
Mn moeder breit ook.... maar wel in opdracht en daar komen echt wel grappige dingen uit gelukkig. Nu is ze bezig met twee truien voor de meisjes, van hetzelfde garen, maar het is zo'n ... ja hoe zeg je dat nu eigenlijk garen van doorlopende kleuren, waardoor je een heel leuk gemeleerd effect krijgt. Nu was ze bezig met de trui voor de oudste, belt ze op.... geloof dat de maat niet helemaal klopt, mouwen zijn veeeeeeeel te groot. Dus was ze maar weer opnieuw begonnen Voor de jongste heeft ze een heel mooi tuniekje gemaakt, van die uhm... draadjeswol noem ik het maar. Erg leuk geworden. Dus..... op bestelling en zelf kleurtjes aangeven/meegeven Zelf kom ik niet verder dan één recht, één averecht
Heeeelemaal offtopic: maar mamavansimone... ik blijf bij jouw dochtertje trekjes zien van mijn zoontje (simon...).. Zo leuk!
Zo heeft mijn oma 2 poppen gebreid voor mijn zoontje! De ene valt nog wel mee maar de andere is buiten proportie met een roze hoofd. Mijn zoontje moest echt huilen toen hij de pop kreeg. Heb oma vriendelijk bedankt en de poppen liggen ergens onder in de kast. Mijn zoontje heeft ze nooit meer gezien. Netjes blijven en dank je wel zeggen en vervolgens gewoon opbergen.
Dat boek kerstballen breien heeft mijn oma ook. Zag al een hele mand met kerstballen staan. Hoop nu heel erg dat we niet allemaal een gebreide kerstbal krijgen met de kerst..... Maar idd mutsen, sjaals en wantjes zijn nooit weg.
breien is weer hardstikke hip! maar dan moet het wel kloppen mijn sm breit ook is ook vaak breder dan lang... maar goed, dat doen we dan een keer aan. mijn moeder breide altijd met katoen, veel mooier en zeker prettiger! maar goed mijn moeder kon goed breien.
Please, laat ze dat niet hardop zeggen! Bij ons is het nog maar heel pril en zowel schoonmoeder als moeder riepen toen we het vh weekend vertelden dat ze oma worden dat ze in staat waren de breipennen op te zoeken (afzonderlijk van elkaar). Zo lief bedoeld maar ik hou er ook niet van. Daarbij moet het eerst nog maar eens blijven plakken en gezond ter wereld komen, maar dan liever niet in een gebreide trui... Nou zei mijn moeder zelf al 'maarja, is niet echt meer van deze tijd' en van haar verwacht ik ook niet dat ze ongevraagd vanalles gaat maken, want ze wil nooit iets opdringen. Maar bij mn schoonmoeder weet ik het niet... al vind ik het ook wel echt heel rot om er wat van te zeggen omdat ze zo lief is en het zo goed bedoeld.