Mijn schoonmoeder breit...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ratatosk, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Ik moest toch vreselijk lachen om al jullie opmerkingen. Mijn moeder heeft ook van die buien, maar die mag beslist niet van mij. Ik ken haar breisels van vroeger. Oerlelijk! Ik wilde ze als kind ook nooit aan. Altijd te breed en te kort en nogmaal spuuglelijk.

Nou moet ik wel bekennen dat ik zelf ook brei, maar van mijn man mag ik niet alles voor ons zoontje breien. Wel zijn das en wantjes gebreid en veel sokjes.

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik brei zelf ook (inmiddels zelfs beter dan mijn moeder :p)

Wat je kunt doen is je aanmelden op ravelry.com daar staan super leuke en hippe dingen op die je een breiende oma voor kunt leggen.
    Ik heb daar een super lief mutsje voor de baby en voor mijn zoon op gevonden met naam en ik heb inmiddels een ipadhoes,blackberry hoesje,babysokjes,verschillende leuke dekentjes en zelfs een beer muis en hart vandaan gehaald en gemaakt.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ah nee dat ga ik haar niet aanraden, ik wil het echt niet. Ze kwam laatst aan met een ontwerp voor een slaapzak met één of ander lelijk decoratieding erbij. Ik heb eerlijk gezegd dat ik niet van gebreide spullen hou. Het kan er maar uit zijn hè ;)

En daarnaast, wat moet een juli baby nou met een gebreide trui en een gebreide slaapzak.

4. misa

misa Niet meer actief

Goed dat je het gezegd hebt! Wat zei ze erop?

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Niks..
    Mijn man en ik hadden eigenlijk afgesproken dat hij het zou gaan zeggen, omdat het dus zijn moeder is.
    Maar toen mailde ze mij met het ontwerp en de vraag of ik dat dan leuk vond. Ik kan haar dan moeilijk negeren natuurlijk..
    Dus ik heb teruggemaild dat ik echt niet van gebreide spullen houd.
    Niks meer op teruggehoord, ook niet toen ze hier gisteren was.

Ik hoorde wel van manlief dat hij nou gebreide pantoffels gaat krijgen, HAHA!

6. misa

misa Niet meer actief

Hahahaha! Ze negeert het dus gewoon en gaat nu je man lastig vallen... haha! Prima toch?

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind het helemaal goed :p

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou er lopen verschillende acties om kindermutsjes voor India en dekens voor Roemenië te breien. Mooie gedachte als je haar vraagt om in naam van jullie ongeboren spruit voor die arme kindertjes te breien. Misschien kun je nog wat garen sponsoren, zodat oma lekker aan de gang kan blijven?
    En dan blijf jij verder gevrijwaard van de breisels. Krijg je toch nog iets, dan kun je meteen zeggen 'o wat lief, wat zullen ze daar blij mee zijn in Afghanistan!'

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah ja, Ravelry is LEUK!
    Ik heb er leuke pokemonhaaksels en breisels voor mijn kinderen vandaan gehaald. Ze hebben allebei een pokemonbal muts.
    Helaas, tennisarm (nou ja, brei-arm) en nu is breien echt veel te pijnlijk. Ik mis het.

10. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    haha moet ook vreselijk lachen om al die breiende oma's :D

mijn moeder is er ook zoeen en heeft me schoonmoeder aangestoken ;) gelukkig maakt mijn moeder wel erg leuke dingen, bolerootjes, jurkjes etc o.a. ook van phildar..

ik hou er wel van!

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Maar dat ziet er leuk en hip uit.

12. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Oh wat moeilijk zeg! Kan me voorstellen dat je het NIET leuk vindt, en dat het moeilijk is om eerlijk te zijn tegen je schoonmoeder.

Ik moet wel eerlijk zeggen, mijn schoonmoeder doet ook aan breien, maar ze kan echt de meest fantastische dingen maken. Toen ik zwanger was heeft ze me ook heel serieus en eerlijk gevraagd wat ik van breiden vond, en als ik het niets vond, dat ik het eerlijk moest zeggen. Maar ik ben zelf helemaal dol op kabeltruien, dus schoonmoeder was helemaal in de wolken dat ze mocht breien. Zijn we samen (NIET KRIEBELENDE!) wol uit gaan zoeken en ze maakt echt super leuke dingen voor onze dochter.

Dus misschien is het een tip om zelf wat leuks uit te zoeken uit een breiboek (er staan echt leuke dingen in) en dan vragen of je smoeder zoiets wil maken. Want van die breisels van vroeger zou ik ook echt niet vrolijk van worden, hihi..

Succes!

13. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Zoals bijvoorbeeld deze..

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Die is gaaf dat vest. Je ziet niet dat het zelf gemaakt is. Klinkt raar zoals ik het zeg maar bedoel het postitief.

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hm, tja, als je het niet mooi vind is dat echt vreselijk ja! ik heb wel een gebreide kruikenzak, maar dat is gewoon echt een mooi ding! En gewoon wit gelukkig, niet al die rare kleuren. Nu is ma bezig met een trui voor daniel, maar daar is ze vorig jaar al aan begonnen, voor deze winter, maar als ze niet opschiet istie volgend jaar nog niet klaar en weet ze zeker dat hij hem niet past:D Hij word wel leuk hoor! maar het duurt erg lang voor die klaar si dus van mij mag ze wel breien hoor, voor het klaar is ben je jaar verder dus veel kan ze niet maken;)

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mijn schoonmoeder kwam met patroontjes uit de jaren 80 aanzetten (toen haar kinderen klein waren dus). En ze vond het nog leuk ook! Ik heb toen heel duidelijk gezegd dat ik het echt helemaal niet leuk vond en ik liever geen gebreide dingen voor de kleine wil. Gelukkig is ze nu een mooie badcape aan het borduren met nijntje, dat kan geen kwaad!

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zit nu op de bank in een zelf gebreide trui van mijn schoonmoeder. Die had ze voor zichzelf gemaakt maar was te breed uitgevallen. Erg leuk gedaan en ik ben er blij mee, ben namelijk nog al opgezwollen door de beginnende zwangerschapsvergiftiging.

Ze riep gelijk als ik het niks vond ik de trui weg mocht gooien. Ben blij dat ik besloten had hem te bewaren tot ik verder zwanger was, want nu komt het goed van pas.

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ach ik laat ze gewoon breien en haken. Vind ik het niks dan is het maar zo en houd ik het gewoon in de wasmand. Als ze dan toevallig langskomen dan ligt het net in de was.
    Ik heb dus wel het geluk dat ze niet alle dagen op de stoep staan.

19. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Haha kan me voorstellen dat je er heel erg mee zit. Sommige dingen die mensen maken kunnen echt heel "lelijk" zijn. Ik moet zeggen dat de voorbeelden die ik hier van diverse mensen tegen kom wel heel mooi zijn.

Ik heb een oude oma die breit. Mijn moeder en tante bellen mij dan op voordat ik naar oma ga. En dan zeggen ze: "joh oma is weer aan het breien. Het is fijn dat ze bezig is, dan heeft ze wat te doen. Reageer je een beetje leuk alsjeblieft? Je hoeft het je kind echt niet aan te doen. Zeg maar gewoon dankjewel". Ik vind het altijd zo stom dat ze bellen. Ik zou namelijk altijd gewoon dankjewel zeggen. Iemand wil uit liefde toch iets doen voor je kindje. En als ik het niet mooi vindt dan zou ik het toch een keer aandoen naar oma en het daarna wegleggen of weggooien.

Het mooie is dan weer wel dan ik dan steeds erg nieuwsgierig naar oma ga, omdat zowel moeder als tante het enorm verschrikkelijk vinden hahahaha. En dan kom ik bij oma en dan ligt er toch zo'n enorm schattig en leuk klein mutsje of jasje ofzo klaar hahahahaha.
    En dan kan ik met de beste wil van de wereld niet snappen waarom het zo verschrikkelijk lelijk moet zijn volgens mijn moeder en tante. Een keer kreeg ik iets wat ik niet mooi vond. Het had een lang getailleerd jasje moeten zijn. maar er zaten geen mouwen aan. Dus ik zei nog tegen oma: "joh waarom geen mouwen?" Had mijn tante op haar ingepraat dat het niet mooi was en die mouwen moesten niet. Dus toen heb ik tegen oma gezegd: "lieve oma, alles wat u bedenkt vindt ik leuk. En ik vindt het zo lief dat u voor ons kindje wilt breien. Doet u het maar lekker zoals u het wilt en ik neem de volgende keer wel wat nieuwe bolletjes wol voor u mee als u dat leuk vindt".

Helaas nog geen nieuwe maaksels gekregen. Kindje groeide sneller dan oma kon breien, dus wilde oma wat anders gaan maken.

20. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0

Och ik denk dan altijd maar als het die mensen nou gelukkig maakt. Je hoeft er toch verder niets mee te doen. Ik denk dan maar aan al die tijd (breien kost veel tijd) dat ze bezig zijn in liefde en plezier voor jouw kindje. Als het hen gelukkig maakt. Je trekt het een keertje aan (of stuurt een foto op) naar ze en mikt de trui dan weg, geeft hem aan een vriendin die hem oh zo mooi vindt, of wast hem een keertje wat heter.

Och en dit is toch de tijd van de "foute truien" als ik de media mag geloven zijn deze super hip :D

Deel Deze Pagina