Ben ik TE bezorgd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stinkerbell, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Gisteren was het kindje van mijn “vaste” oppas ziek en ik had nog geen kennis gemaakt met de backup oppas. Ik wilde dus niet dat mijn zoontje naar die oppas ging. Mij man zou dus mijn zoontje dan ophalen en daar brengen. Wij hadden nog geen kennis gemaakt of niks. En ik drop dus niet mijn kind zomaar bij een wild vreemde. Hij is gister dus de hele dag bij mijn man op het werk geweest. Hij heeft daar lekker geslapen en met papa kunnen kroelen de hele dag. We hebben gisteravond dus kennis gemaakt met die oppas en vandaag is mijn zoontje wel daarnaar toe. Ik heb vanmiddag even gebeld en het ging heel erg goed. Bij mijn vast oppas bel ik ook elke middag. Al alle drie weken dat ik weer aan het werk ben. En ik heb een oppas boekje waar ik elke ochtend bijzonderheden in schrijf. En graag wil dat de oppas erin schrijft of Luuk heeft gepoept (poept maar 1 keer per week, dus handig om te weten). En ik wil graag weten hoeveel hij drinkt elke fles.
    Nu heeft mijn zoontje ook nog steeds last van spruw (al meer dan drie weken). En ik heb gisteren Dakatrin voor geschreven gekregen. Eigenlijk mogen kindjes onder de vier maanden dat niet hebben. Omdat er in het verleden een kindje in is gestikt. Maar omdat het met het andere spul niet over ging heb ik na veel aandringen toch dit gekregen. En nu bij de nieuwe oppas heb ik liever niet dat zij dit spul geeft. Ik doe het dus deze twee dagen zelf s’avonds en snachts. En vanaf Donderdag ben ik weer lekker thuis en kan ik het ook overdag geven.
    Dit vertelde ik strakjes dus tegen een collega die zelf al twee kindjes heeft. En volgens haar moest ik maar niet aan een tweede beginnen als ik zo bezorgd was telkens. Want dat ging ik niet vol houden.
    Ik vind het maar onzin hoor. Ik wil gewoon het beste voor mijn kindje en ben er ook helemaal niet gestrest door of zo. Ik vind het gewoon fijn om zelf over alles de touwtjes in handen te hebben.

Of vinden jullie ook dat ik te bezorgd ben?
    Het is een heel verhaal geworden :)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als dit alles is, lijkt het mij niet overdreven.

Ik zou mijn kind ook niet naar iemand brengen die ik niet ken. Eerst maar eens een babbeltje maken, en daarna beslissen of de kleine erheen gaat.

Medicijnen geef ik ook liever zelf, dan ben je er ook bij als er een reactie komt. Zeker als je medicijnen geeft die eigenlijk niet 100% geschikt zijn voor de leeftijd. Als mag het KDV natuurlijk wel paracetamol geven, of een simpele zout-neuspray..

Voor deze 2 dingen vind ik je echt niet overbezorgd. Maar misschien heb je nog meer voorbeelden ;)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind je ook niet overbezorgd, medicijnen geef ik ook liever zelf en laat mijn dochter niet graag zomaar bij iemand achter.

Rare opmerking dat je maar niet aan een tweede moet beginnen.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik vind je ook niet overbezorgd hoor, ik had precies hetzelfde gereageerd in jouw situatie met de oppas, waarom denk je dat ik thuisblijfmama ben ;).

Enne, die opmerking over een tweede kindje vind ik echt onzin, daar moeten andere mensen zich gewoon maar niet mee bemoeien, al krijg je er 16....

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Volgens mij zegt die uitspraak meer over je collega (frustraties of zo over de kids of de zorg ervoor), dan over jou.

Volgens mij ben jij hardstikke normaal, of we moeten de definitie van normaal herzien anders ben ik net zo onbezorgd als jij ;)

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hier ben ik het helemaal mee eens

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    FF:
    Daktarin is prima te doen hoor!
    Gewoon wat op je vinger doen en in de hele mond van je baby smeren, dus niet een lepeltje vol geven.. geen enkel probleem dus. En kunnen ze er dus ook niet in stikken.

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Als dit het is, ben je inderdaad niet te overbezorgd. Ik weet natuurlijk niet of je het in de tussentijd los kan laten. Als je je de hele dag zorgen maakt, is het natuurlijk anders.
    Moet zeggen dat ik wat makkelijker ben. Als ik mn dochtertje heb weggebracht, bel ik niet meer naar de creche.
    Op de creche houden ze ook altijd bij wat ze eten, hoe lang ze slapen en wanneer ze poepen, dus dat is ook niet zo raar.
    Als er op de creche invalleidsters zijn, heb ik die ook nog nooit eerder gezien, maar das geen reden voor mij om mn kindje thuis te houden eigenlijk. Maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik snap wel wat ze bedoeld. ten eerste kent ze jou al langer mag ik aannemen, dus weet ze een beetje hoe je bent en wie je bent en wij niet vanaf deze kant van de pc. maar los daarvan moet je het veel breder zien. het gaat niet om deze 2 dingetjes maar over het grote geheel. je kan als werkende moeder niet 100 procent de controle houden. hoe graag je ook wil, hoezeer je ook je best doet. er zullen de komende jaren zoveel dingen gebeuren die je gaat missen of waar je geen grip op hebt of die je niet kunt voorkomen of veranderen. en hoe ga je met al deze dingen om. ik denk dat ze daarop doelt. je kunt namelijk niet op 2 plekken tegelijk zijn. dus zul je dingen aan anderen moeten over laten. hij zal straks vast voedsel gaan krijgen. een keer vallen misschien zelfs naar de dokter moeten met een gat in zijn hoofd. ik noem maar wat. wat als hij iets krijgt waarvoor hij 4 keer per dag medicatie voorgeschreven wordt. krijgt hij dan ook maar 2 keer per dag medicatie? dat zijn dingen waar je tegenaan loopt als je werk en kinderen hebt. je bent niet altijd bij hem dus zul je de zorg moeten overlaten aan de mensen die jij er zorgvuldig voor uitgekozen hebt. en zul je ook op die mensen moeten vertrouwen. anders wordt je overspannen. ik denk dat ze het meer in die richting bedoeld.

10. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    nou ik vind je absoluut niet overbezorgd, had precies het zelfde gedaan! je laat je kind toch sowieso niet achter bij iemand die je nog nooit hebt ontmoet? al was het de koningin!! :p
    en dat bellen doe ik ook altijd ff als mn zusje of mijn vriend zn tante oppast, ook gewoon om even te horen hoe alles gaat.

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

Ik denk dat het anders is op het kdv als gastouder.
    op het kdv is er meestal dan wel een ander vaste leidster aan wezig. en anders in een ander groep zekker.

bij de gastouder is er maar 1 iemand aan wezig en is het daar in huis.
    dan zou ik ook me kindje niet zomaar brengen zonder contact te hebben gehad

12. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Zo te lezen ben ik gelukkig normaal :D.
    En overdag kan ik mijn kindje echt wel los laten en loop dus niet de hele dag gestresst rond. Ik weet ook wel dat ik dadelijk wat dingen zal gaan missen enz. Maar om dan gelijk zo'n opmerking als mijn collega te maken. Nee daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
    En strakjes zal ik niet meer elke dag gaan bellen hoor. Ik ben maar kort aan het werk. En Luuk is pas drie weekjes bij de gastouder dus vind het fijn om dan even te horen dat het weer goed gaat. En ik heb een hele leuke gastouder waar ik in mijn pauze dus even heerlijk mee kan kletsen. :)

13. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    nou ik vind het ook niet meer dan normaal hoor ik zou ook me kind niet bij iemand achterlaten wie ik nog nooit heb gezien en ik zou ook willen weten wat me kindje die dag allemaal heeft gehad of gedaan zeker als ie nog zo klein is als die van jou
    ik heb me zoontje de eerste x laten slapen bij me ouders toen was ie 3 maanden geweest , nou ik kon wel huilen haha ik had al helemaal geen zin meer om uit te gaan ik zeg tegen me man zullen we weer terug gaan halen we hem weer op haha en ik heb wel 6 x gebelt zelfs snacht´s om 1 uur nog:)
    en dat bij me eigen ouders

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

succes

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mensen die dat soort uitspraken maken spreken vaak uit eigen ervaringen. het gaat dan echt niet over jou, of over je gedrag maar puur over henzelf, hun eigen gedachten en ervaringen.

16. adi

adi Niet meer actief

Wat een domme opmerking zeg! Wij weten natuurlijk niet hoe jij in het algemeen reageert, maar als ik dit lees vind ik het niet meer dan normaal.

Ik heb 3 baby's, ben volgens mij nog bezorgder dan jij en ik hou het ook vol!
    Mijn dochtertje moet bijv 2x per dag hormoonzalf op de ecseemplekjes op haar gezicht krijgen. Deze geef ik ook altijd zelf 's ochtends en 's avonds, omdat ik niet wil dat iemand anders per ongeluk haar hele gezicht mee insmeert. (niet dat ze daar ineens ziek van zou worden, maar toch)

Zolang je niet dwangmatig in control wil zijn, en je kind aan niemand af wil geven, vind ik het niet meer dan normaal dat een moeder bezorgd is over haar 3 maanden oude baby. Het zou gek zijn als het niet zo is.

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ontzettend domme opmerking idd! Waar bemoeit ze zich mee.

Ik ben vast extreem overbezorgd, want eerlijk gezegd heeft er nog nooit iemand anders dan mijn ouders of schoonmoeder op mijn dochter gepast. En die is nu 13,5 maand!!
    Komt ook wel door de omstandigheden hoor. Maar ik zou mijn dochter echt nevernooitniet naar een oppas brengen die ik nog nooit heb ontmoet!! Ik vind het eerder nogal raar als je dat wel zou doen.

Deel Deze Pagina