Nu de mexicaanse griep weer in ons land is, word ik best wel weer een beetje bang. De vorige keer was ik zwanger en heb me toen laten vaccineren, ook ons dochtertje.. Mijn zoontje is nu 9 maanden. Ben dan zo bang dat het ineens heel erg wordt en dan is hij niet ingeent.
Nee ben er niet bang voor, natuurlijk denk ik er wel aan. Mijn zoontjes heb ik vorig jaar niet geent. Ben wel erg allert op sympthonen etc. Je moet niet vergeten dat de media het ook erg op blaast. 1 van die kindjes die nu is overleden schijnt al een slechte weerstand te hebben gehad. Door de waterpokken en de ziekte van pheiffer. Kan me wel voorstellen dat als je kind een slechte weerstand heeft of astma ofzo dat het dan wel enger is. Maar voor nu maak ik me nog geen zorgen
Nee hoor, ik ben er zeker niet bang voor! De media (en ook zeker de overheid) hebben alles ZO verschrikkelijk opgeblazen! 2 dagen geleden zag ik nog een krantenbericht koppen met: "meer doden verwacht mexicaanse griep". Nou, echt belachelijk dat ze zo gaan zitten stoken. In een "normale" griepepidimie overlijden doorgaans meer mensen dan aan de mexicaanse griep.
Ik ben ook niet angstig, baal wel dat het terug is, maar denk er net zo over als vorig jaar. En toen hebben wij na lang wikken en wegen besloten om ze niet in te enten omdat het toch heel erg veel leek op een normale griep, waar we normaal gesproken ook niet bang van zouden worden. En ik sluit me heel erg aan bij Jada. Alert zijn en weten dat de media het heel erg opblaast. Want.........heb jij al gehoord hoeveel mensen/kinderen de M griep hebben gehad en het hebben overleefd? Ze richten zich alleen op wat niet goed gaat en en op wat wel goed gaat. Angst zaaien, dat is wat ze doen i.p.v. met feiten komen
Nee ik ben er ook niet bang voor. Vorig jaar heb ik me niet laten inenten (wou m,n werk, thuiszorg) en de kinderen ook niet en ga ik nu ook niet doen. Vind die vaccinatie enger dan het virus, geen idee wat er allemaal inzit.
Ik ben banger voor de buikgriep Nee de Mexicaanse griep is niets ergers dan de normale griep. Ik ken genoeg mensen bij wie die griep ontzettend meeviel en zieker zijn geweest van een normale griep.
Ja, ik stiekem wel een beetje. Wil me niet gek laten maken maar word er toch een beetje nerveus van.. Mijn dochter heeft vorig jaar de griepprik gehad en ik in september nog, hoop dat mijn zoontje zo ook een beetje beschermd is (geef bv).
Ik heb het vorig jaar gehad, en het viel wel mee hoor. Mijn dochter is wel ingeent omdat ze toen last had van vernauwde luchtwegen, daar is ze inmiddels overheen.
mee eens. het spookt wel door mijn hoofd maar dat komt puur door de media. de vorige keer was het ook zwaar opgeblazen vnd ik. Iedereen zich inenten en whopa je hoort er niks meer over, apart toch! Natuurlijk valt niet te ontkennen dat er echt wel mensen aan overlijden en dat is verschrikkelijk natuurlijk.
nee ben er niet bang voor. puur omdat bang zijn het verloop toch niet beinvloed. zonde van mijn tijd om me er nu al zorgen over te gaan maken. als Ties ziek wordt kan ik dat dan altijd nog doen
angstig ben ik niet maar toch wel erg bezorgd.. mijn oudste zit op de psz in een groot schoolgebouw en dat zijn toch de plekken met het meeste risico.. ik weet niet wat ik ervan moet denken... als het een gewone griep was zouden ze iedereen die griep krijgt er eraan dood gaat wel in het nieuws zetten.. maar nu alleen met extreme griepgevallen... mexicaanse griep volgens de media...
Nee niet bang voor! Al dat ophef erover. Ze maken de mensen nog gekker dan ze al zijn. Zoals al eerder aangegeven overlijden er ook mensen aan een "gewone" griep. Ik denk altijd maar, doe maar gewoon doe je al gek genoeg.
Absoluut niet. Ik dacht ook echt toen ik die berichtjes in de krant las met een plaatje van zo'n grote griepspuit ernaast, van gaaaááán we weer. Straks moet iedereen weer de prik komen halen want er zullen weer o zo veel mensen aan dood gaan, weer miljoenen over de balk gegooid van de overheid en de farma industrie weer een beetje rijker. Ja sorry hoor, zo kijk er er met de mexicaanse griep echt tegenaan. Tuurlijk moet je zoals Jada zegt alert blijven op symptomen, maar als je kind de normale griep heeft hou je die toch ook extra goed in de gaten? Vind dit echt toppunt van massa bangmakerij van het jaar 2010 en 2011 ook weer dus?
Nee. Ik was vorig jaar zwanger en heb nog spijt dat ik me uiteindelijk toch heb laten meeslepen met de hele hetse, heb me laten inenten en daar heb ik nog spijt van. Dus ik ga me lekker niks aan trekken van de Mexicaanse griep, haha..
nee ben er niet bang voor. Vind het ook erg jammer dat de media zoveel erover schrijft en laat horen. Is nergens voor nodig, zaait alleen maar onnodig onrust en paniek. elk jaar overlijden er mensen aan de gewone griep. volwassenen en kinderen. En daar hoor je niets over, maar zodra het verschijnselen zijn dat het een mex griep is staat het op de voorkanten van de krant.
Hier loopt al een topic over http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/248380-2-kinderen-nijmegen-overleden-de-mexicaanse-griep-15.html Deze gaat op slot