Mijn schoonouders willen alleen maar uitgenodigd worden met de feestdagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sannebc, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Jakkes, wat een verplichting zeg! Bah:x
    Hier wisselen wij het altijd af met onze ouders. Dit jaar gaan we 1e kerstdag bij mijn schoonouders eten en de 2e komen mijn ouders hier. We zien elk jaar wel waar het schip strand.
    Waarom zouden altijd dezelfde personen de "dupe" moeten zijn om bezoek te ontvangen?!

Veel sterkte!

2. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens! Als zij gaan zitten op een uitnodiging en jullie hebben daar beiden geen zin: gewoon niet doen. Wat een verschrikking dat verplichte nummertje. En ookal is je man dan jarig, gefeliciteerd!, ben je nog niet verplicht om dat te vieren!

En diegene die schreef over dat vriendencadeautjesdoorgeeffeestje: ik zou daar gewoon eens heengaan, zeker als manlief het daar mee eens is.

Wat willen die mensen dan? Dat je er tegen je zin zit/hen uitnodigd? Doen waar jullie je goed bij voelen!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn schoonma smsde vanmorge dat ze wel vonden dat we ze moesten uitnodigen. waarop mijn man heeft gezegt dat ze ons nummer weten en dat ze ook kunnen bellen en dan zelf vragen of ze kunnen langs komen als ze dat graag willen. Tja vind als je zelf graag langs wilt komen, dat je t toch gewoon kan vragen? ga dan niet domme hints zitten te verzinnen in de hoop dat je een uitnodiging krijgt. Hij kreeg er geen reactie op en vanmiddag belde ze 'wat gaan jullie allemaal doen met de kerst' en dan je planning vertellen en dan krijg je tehoren 'oh dus we zijn niet uitgenodigd?' waarop mijn man dus wéér heeft gezegt dat als ze willen komen, dat ze t maar simpelweg hoeven te vragen. ze zijn altijd welkom, maar ga niet naar een uitnodiging zitten vissen. Ze hebben altijd hun bekkie klaar en hebben altijd wel wat te zeggen over alles en niks, dus kunnen ze dit simpel vraagje ook wel overleven.

Nog steeds de vraag niet gehoord of ze langs kunnen komen :p Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen haha

waarom wij ze niet uitnodigen? afgelope 4jaar hebben we ze met kerst niet gezien want óf ze hadden t te druk met hun zaak, of ze hadden geen zin om voor dat ene uurtje hun planning te moeten 'omgooien'. Wij hebben namelijk grote familie en rijden ons helemaal wild om iedereen even met kerst te zien. Omdat je vaak gewoon niet op tijd kan plannen met kids en familie die ook hun eige plannen hebben, zeggen we altijd dat we tussen (bijvoorbeeld) 1uur en 4uur langs komen. en dan hebben ze geen zin om te gaan zitten wachten.
    tja niet mijn probleem als je je eigen planning niet beetje wilt aanpassen zodat je je eigen zoon(en kleinkind) kan zien. Overigens waren ze altijd thuis hoorden we achteraf. maarja das dan hun pech.

4. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Pfff begin maar niet over Sinterklaas, wat een hel was dat dit jaar. Volgend jaar doe ik het weer zo :p. Oh ja, overigens was mijn vader de reden dat hij er niet bij was (flapdrol).

Het is toch ongelooflijk dat er eigenlijk bij heel veel mensen dit soort dingen speelt. Ik vind het ook zo ouderwets dat je als kind je ouders maar moet uitnodigen. Waar komt dat vandaan joh, van vroegah?!

5. FEE88

FEE88 Niet meer actief

hier voeren we gewoon overleg.. nu met verschillende kids erbij gaat het wat anders dan voorgaande jaren.. mijn ouders en zusje, zwager en neefje van 2 weken komen bij ons ipv dat we naar mijn ouders gaan omdat mijn neefje te klein is om zover te reizen en mijn zusje katten heeft dus daar kan ik niet komen ;) (ze wonen 5 minuten bij ons vandaan :)) maar mijn ouders zorgen gewoon voor het eten... ik voor het toetje maar dat is omdat ik het heel leuk vind om te maken ;) daarna cadeautjes doen..

2e kerstdag naar schoonouders om te gourmetten met z'n allen en rond 19.00 uur gaan wij met schoonzusje en zwager en hun dochter naar ons huis om de kids in bed te leggen en dan komt de rest rond 20.00 uur hierheen om een cadeautjesspel te doen :)

Wij hebben overigens geen sinterklaas gevierd ;) (nou ja wij wel met de kids gewoon thuis maar niet met de rest) vandaar met kerst :)

6. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Herken het gelukkig niet. Vind iedereen met de kerst inplannen zo'n gedoe. Schoonouders (gescheiden) werken beide onregelmatig en ik wil graag kerst met mijn ouders vieren als broer/zus er ook bij zijn. En elk jaar is het weer een drama. Dit jaar ging het voor het eerst spontaan goed:) Maar ik zou zo graag een dag vrij houden voor ons eigen gezin lekker thuis.

7. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    wij krijgen hier altijd het standaard riedeltje te horen: het is niet verplicht hoor, jullie mogen het zelf weten. Maar het is wel altijd heel gezellig he, en anders moeten we in die week maar ff met z'n allen afspreken.

Dus dan zit je er nog aan vast. Vanaf dit jaar is 1 dag voor ons als gezin. De andere deel ik op. van 10 tot 14 bij de 1 en van 16 tot 20 bij de ander. (ongeveer hoor)
    tussendoor ff naar huis, dochter lekker slapen en ff opfrissen ofzo.
    's avonds dan het ene jaar bij mijn broer ff spelletjes/drankje, andere jaar bij schoonzus. of bij ons.

Ouders vertikken het hier om het ergens anders dan thuis te vieren.

@ ts: ik zou dus ook de verjaardag op een ander moment gaan vieren en iets met het eigen gezin gaan doen.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hier elk jaar het plannings probleem. Mijn ouders gescheiden en beide opnieuw getrouwd, idem met mn schoonouders. Dus hebben 4adressen die we dan 'moeten' afrijden. 1 woont in overijsel, 1 flevoland en 2 zuidholland. En dan eigenlijk nog de opa en oma van hubby in utrecht... Aantal jaren terug zijn we zo gek geweest om steeds die kant allemaal op te gaan. Sinds zoonlief er is wisselen we het elk jaar af. En vorig jaar had ik geen zin in die verrotte auto 3dagen lang (kerst is hier 3a4dagen omdat het anders niet past met alle families zien) iedereen kwam toen hier heen. Tering wat was dat druk. Nooit meer :p en dit jaar wilde ik niemand zien, nergens heen en geen visite(vaak scheve gezichten als we ene opa/oma wel zien en andere niet dus dan maar niemand) maar nu zei mn s-pa dat ze dus vanavond langs komen(was vorige week en zat nog helemaal niet met mn hoofd bij de kerst dus wist niet dat t op kerstavond viel) en dat hoorde mijn s-ma en die wilt nu ook opeens langs komen... Tja en dat terwijl ik mijn ouderts 'verboden' had om langs te komen pff

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind kerst gezellig! Hier altijd eerste kerstdag bij mijn so, tweede bij mijn eigen ouders.
    Hoewel we dit jaar so gevraagd hebben bij ons te komen omdat de kinderen flink ziek zijn en de ha ons dringend heeft geadviseerd ze rust te geven. Dat stelden mijn so niet bepaald op prijs.

Tweede kerstdag gaan we wel naar mijn ouders toe maar dat is 5 minuten hiervandaan (so een uur) dus we gaan tussendoor een paar uur naar huis zodat de kinderen goed kunnen rusten en slapen .

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nee, helemaal niet! Mijn moeder en schoonouders vinden het juist hartstikke leuk dat we op bezoek komen!

11. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ik had gezegd, dan blijf je lekker thuis!! Puur omdat ze vroeger voor jullie gezorgd hebben (dat is toch normaal) moet ze nu ineens jullie tijd op eisen?
    Ik zou een of twee jaar geen kerst met ze vieren, als ze het niet zouden begrijpen...

12. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Het probleem is eigenlijk dat schoonouders al uit zichzelf zeggen dat ze niemand gaan uitnodigen, want het past niet volgens hen, of wij zitten er (volgens hen dan) helemaal niet op te wachten.....
    Gecommuniceerd wordt er dus genoeg, maar helaas niet op de goede manier.
    Gewoon bespreken lukt helaas niet, want ze zien overal leeuwen en beren.

Ik heb zelf ook 5 kinderen waarvan 1 3 mnd is. Druk genoeg dus, maar ik nodig ze ook altijd uit en ga daar verder geen heisa van maken.
    Maar ik vind het voor de rest van mijn schoonfamilie gewoon heel stom dat mijn schoonouders dan ook de 1e kerstdag bij hun willen zitten terwijl ze de 2e al bij ons zitten...

En met oudjaarsavond is het ook gewoon hetzelfde. Bij hen kan het natuurlijk niet, want de kamer is te klein, de kinderen vervelen zich enz enz... Dus... dan willen ze weer uitgenodigd worden en als dat niet gebeurt gaan ze klagen dat het zo stil is.... :$
    En het gekke is dat wij nooit gezegd hebben dat wij niet bij hen willen komen of dat we een uitgebreid 10 gangen diner verwachten. Ze kunnen ook gewoon wat broodjes smeren met een pannetje soep, dan zijn we ook tevreden.

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zou je schoonfamilie lekker voor zichzelf laten denken en niet al verontwaardigd zijn namens hen, terwijl je daar eigenlijk niet eens iets mee te maken hebt.

Heb je wel eens gezegd dat je wél bij hen wil komen? En dat je dan geen uitgebreid diner verwacht?

Het komt op mij over alsof beide partijen allerlei aannames doen over wat de ander vindt of wil, en op basis daarvan handelen, terwijl niemand zeker weet of die aannames kloppen.

Ik denk dat lies bedoelt dat gebrekkige communicatie ook valt onder gebrek aan communicatie... ;)

14. Janna

Janna Fanatiek lid

O, sorry... *proest*

Ik dacht inderdaad dat je het bedoelde dat zijn verjaardag dit jaar toevallig met kerst samenviel en ze het daarom voor een keertje een andere dag moesten vieren... :)

15. nenny

nenny Actief lid

9 jan 2008
    215
    0
    16
    student
    enkhuizen
    ik mag bij deze in mijn handen klappen denk ik...mijn schoonouders doen niks mt kerst en oud en nieuw en hebben ook totaal geen verwachtingen...in tegenstelling tot mijn eigen ouders daar word je bijna met de boeien aan je voeten geketend naar hun huis gesleurd met kerst....

16. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik denk niet voor mijn schoonfamilie hoor, zij komen er zelf mee. Dat ze het niet leuk vinden dat ze nooit uitgenodigd worden. Ik vind je reactie wel een beetje cru.... ;) Er wordt hier wel degelijk gecommuniceerd, maar er wordt gedacht voor een ander (dat wij niet bij schoonouders willen komen omdat de kinderen zich daar vervelen en dat wij een 10 gangen diner verwachten) We hebben al van alles voorgesteld maar niets is goed voor hen.
    Ze willen gewoon graag met kerst bij een ander zijn en niet bij hun.

17. Janna

Janna Fanatiek lid

#77 Janna, 24 dec 2012
    Laatst bewerkt: 24 dec 2012
    Je kunt mijn reactie wel cru vinden, maar vervolgens bevestig je wat ik zeg?! :( Je zegt meteen in de volgende zin dat er gedacht wordt voor een ander! Dat is nou juist mijn punt! Dan is er toch sprake van gebrekkige communicatie?

Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag of je wel eens hebt gevraagd of je ook bij hén welkom bent, omdat je wél bij hen wil komen. En dat je dan geen uitgebreid diner verwacht. Zij kunnen wel denken dat jullie niet bij hen willen komen, omdat de kinderen zich dan zouden vervelen of wat voor reden dan ook, maar die gedachte bij hen is toch heel makkelijk weg te werken door te ZEGGEN dan dat niet zo is?

18. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Er wordt door mijn schoonouders gedacht voor een ander en daar wordt over gecommuniceerd.
    Ik hoef zelf niet meer uitgenodigd te worden bij hen omdat ze al bij mij komen op 2e kerstdag ivm de verjaardag van mijn man. De rest van de familie heeft wel degelijk aangegeven dat ze het ook leuk vinden om bij hen te komen. En dat niemand zich verveelt of zit te wachten op een 10 gangen diner...

En ik blijf je manier van reageren een beetje bitchie vinden.... Alleen al deze zin.... Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag...... :$

Maar goed, ik ga lekker kerst vieren!

19. Janna

Janna Fanatiek lid

Nou prima, dan niet... :$:( Ik wilde alleen maar meedenken hoor! Daarvoor heb je soms gewoon wat aanvullende informatie nodig, dus dan vraag ik daar naar...

20. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Bij mijn ouders mogen we langskomen met kerst, maar hoeft niet. Gaan wel ieder jaar, als mijn zus en zwager ook komen (of gaan met mijn ouders naar mijn zus).

Schoonmoeder gaat naar haar moeder met kerst en oud&nieuw, dus scheelt ons weer een verplicht bezoekje.

Schoonvader en vrouw wonen op 3 uur rijden. Zwagers en schoonzusje en nichtje gaan 2e kerstdag daar naartoe, wij niet. Hebben geen zin om een halve dag in de auto te zitten met 2 kids, en dan 's avonds laat weer thuis te komen terwijl man de volgende dag gewoon om 7 uur moet werken.

Hier dus geen verplichtingen. Mijn ouders willen ook perse 1 dag geen visite, juist omdat zij vroeger altijd verplicht naar ouders en schoonouders moesten, en daar een hekel aan hadden.

Deel Deze Pagina