Meedenken is prima, maar als jij gaat zeggen dat ik er eigenlijk niets mee te maken heb wat mijn schoonfamilie denkt/zegt... Tja, dat vindt ik niet echt meedenken, maar eerder een oordeel vellen. En als jij dan ook nog bepaald dat er dus ipv een gebrekkige communicatie een gebrak aan communicatie is, met zo'n erbij... Dat vindt ik dus een beetje cru en bitchie.
precies dit! ik kan ook niet opmaken uit je posts dat er al een keer een goed gesprek mét elkaar is gevoerd waarom eea loopt zoals het loopt. misschien heeft je sm er geen idee van hoe haar gedrag op jullie overkomt. voor dit jaar wellicht te laat, maar misschien volgend jaar ruim vóór kerst eens een goed gesprek aangaan? ik kan me wel voorstellen dat je schoonouders denken dat het huis van hun wat krap is voor een visite van een gezin met vijf kinderen, maar misschien kun je zelf duidelijk maken dat dat helemaal geen probleem hoeft te zijn en zelf met een voorstel komen? eerlijk gezegd vraag ik de visite ook liever hier, dan dat ik zelf met mijn vier kinderen op visite ga, want ik vind het een hele volksverhuizing. daarbij zijn mijn kinderen uiteindelijk ook liever thuis.
Dan had ik misschien duidelijker moeten zijn, maar volgens mij heb ik wel degelijk gezegd dat we al van alles voorgesteld hadden en dat ze niets goed vinden. Maar misschien was dat wel wat verder in het topic. Om nog een keer duidelijk te zijn, er wordt wel degelijk overlegd. Schoonouders weten wel ook dat de familie het ook leuk vindt om uitgenodigd te worden. Natuurlijk mogen ze het krap of te klein vinden, maar dat is het absoluut niet. Zien ze het niet zitten om voor een gezin eten te verzorgen, dan nemen we toch zelf iets mee, Denkt ze dat de kinderen zich vervelen, dan nemen we spelletjes mee, heeft ze stoelen te weinig, dan hebben wij nog wel klapstoelen enz enz. Elk voorstel wordt van de hand gewezen, dus voor ons is het duidelijk. Ze gaan liever weg als dat er iemand komt!