Mijn schoonzusje....

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar waarom zou jij dat ook moeten doen vraag ik me dan af? De eetgewoontes staan je niet aan, en blijkbaar mag je haar en haar vriend gewoon niet? Zolang ze dat kind niet mishandelen of verwaarlozen zou ik ze het lekker zelf uit laten zoeken.

2. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Je zou het kunnen proberen?
    Verwacht niet veel van dat 'leren op jezelf wonen met kind'
    Mijn zusje heeft dit ook gehad en ik zal maar niet vertellen waar die allemaal beland is dankzij die goede leermeesters daar.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou tussenoplossing, daar leren ze die meiden best veel en zorgen ze dat die meiden weer een beetje op de rails komen.

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Niet naar het kind omkijken en niet voorzien van goed voedsel vind ik toch vrij dichtbij verwaarlozen...

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Oh wat jammer, ik ken ook iemand en die heeft het nu echt goed voor elkaar.

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    luistert je schoonzusje ook niet naar jouw vriend/man? er is toch wel iemand van wie ze wat aan wil nemen?

ik kan me trouwens wel voorstellen dat je je hier druk om maakt, zeker nu je zelf ook een zoontje hebt.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Tja goed voedsel, ik zou mijn kind ook never nooit van die ranzige pyjamapapjes geven, maar het word wel verkocht als zijnde babyvoeding. Daarbij geef het halve forum hier ook al hun kind met 4 maanden bijvoeding, dus zo dramatisch vind ik opvolgmelk met 4maanden nou ook weer niet. Patatjes met 4 weken, tja.. ook niet mijn ding maar goed, ik ben ook opgegroeid met hapjes met 10 weken.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Over het gewicht tsjah mijn zoontje werd geboren met een gewicht van 1970 gram en woog met 8 mnd ook al bijna 10 kilo.
    En dat terwijl hij netjes zijn flesje dronk wat hij mocht hebben en met de "pot" mee at in de zin zijn aardappeltje en groente ipv een potje.

Dus daar schrik ik niet van hoor.

Denk dat je er wel wat van kan zeggen maar of ze zich er wat van aantrekt is een 2e.

9. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Ik snap wat je bedoelt Umm, maar als je te lui bent je kind te voorzien van een normale papfles, zit er ergens iets niet goed. Als je daarbij je kind ieder weekend 'dumpt' om te kunnen stappen, je kind in de box zet en jij met koptelefoon! op muziek gaat luisteren. 't arme kind.. Een kind heeft ook warmte en liefde nodig en zo te horen krijgt hij dat niet van mama..

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

dit dus ! ik vind dat verwaarlozen mbt voeding ook dik mee vallen.

11. Popkoorn

ik zit nu ook gewoon op de lappie op schoot hoor terwijl mijn kinderen nu even een kwartiertje tv mogen kijken voor ze naar bed gaan

ts... ben je elke dag bij ze ? ik bedoel, als je niet bij ze woont dan zie je ook niet hoe ze echt een hele dag is met haar zoontje.

12. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Tja afgezien van het stukje dat ze een mannetje van 5 alleen naar de winkel laat gaan, schrik ik er voor de rest niet zo van....
    Wij zijn ook makkelijk met gekruid eten (portugese afkomst) en frietjes, volgens mij was quinten ook 5 maanden....dan ben ik ook super slecht. Hij is nu een kerngezonde peuter van 2,5...94 cm en 12,1 kg hartstikke normaal dus.......misschien zou je iets kunnen zeggen van de pyama papjes, maar verder is het haar kindje dus vind ik dat je daar niets over te zeggen hebt, ook al ben je het niet overal mee eens!!

13. Popkoorn

mijn kinderen waren dan 8/9 maand toen ze dat voor het eerst kregen, maar ben het helemaal met je eens,

vind wel dat indd de pyjama papjes to much zijn, maar ik had ts al eerder aangegeven dat het al een begin zou zijn om pakjes nutrilon te halen, van die standaard pakjes ( lichtgroen) dat is kant en klare nutrilon opvolgmelk, pyjamapapjes zit weer allerlei dingen in, dat is ingedikt,

14. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind eigenlijk dat iedereen zijn/haar eigen keuzes moet maken maar niet als daar kinderen de dupe van zijn! Ik zou er in zo'n geval misschien wel over nadenken om er melding van te maken op het consultatiebureau en dat ook tegen haar zeggen dat ik dat zou doen en mocht het niet verbeteren melding maken bij AMK. Maar daar zou ik wel eerst heeeeeeeeel erg goed over nadenken want je begeeft je dan wel op glad ijs. (heb overigens niet het hele topic gelezen dus misschien val ik in herhaling)

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Amk?

16. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik schrik eigenlijk een beetje van de reacties in dit topic. Waarom zou je in hemelsnaam melding gaan maken bij de kinderbescherming zolang er niet echt sprake is van mishandeling. Voor zover ik begrijp heeft ze al hulp van jeugdzorg en aangezien ze 19 is denk ik dat ze er niet helemaal bewust voor heeft gekozen en het moederschap haar nogal zwaar valt. Misschien doet ze niet wat de meesten van ons doen, maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal fout is. Oke, ze maakt het zichzelf gemakkelijk en misschien zou het kindje meer aandacht mogen hebben, maar dat vinden wij, maar zij denkt daar anders over en echt fout is het niet. Als een moeder 24/7 met haar kind omzeult wil ik ook wel eens zeggen dat dat "fout" is, maar het is haar keuze en ze mishandeld het kind daar niet mee. Dat ik het anders zou doen wil nog niet zeggen dat het fout is.
    Ik heb nog geen hele schokkende dingen gelezen waardoor ik ook maar een instantie in zou schakelen. Ja, haar 5 jarige broertje alleen op pad sturen vind ik niet een verstandige, maar weet niet hoe haar moeder daar over denkt en dan is het ook aan moeder om dochter daar op aan te spreken.
    Bemoei je er niet te veel mee. Natuurlijk kun je haar advies geven, maar zorg wel dat je niet je eigen zinnen aan haar opdringt. Het is haar kindje en haar opvoeding en niet jouw kindje. En dat ze het niet allemaal volgens de "regeltjes" doet is haar keuze daarin.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Consultatiebureau doet ook niks hoor.

Vriendin van mij geeft haar kindje al vanaf 5 mnd brood met pindakaas en chips en patat.
    Kind eet al vanaf 4 mnd gewoon met zout gekookte aard. groente etc.

Dit vertelde ze in geuren en kleuren tegen de arts van t CB en die zei:

Ach als ze er tegen kan zie ik geen reden waarom je het niet mag geven.

En dat weet ik zeker zat er naast namelijk.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, ik stond ook al ff te kijken :$

Tegenwoordig moet je nog gaan oppassen dat wanneer je de opvoeding ff anders doet dan de buurvrouw, je een melding JZ/AMK aan je broek hebt ... pffff, die hebben echt wel wat anders te doen.

TS, ik zou ook gewoon je handen er vanaf trekken. In principe valt het wel mee, en ik denk dat wanneer ze in het tienerhuis komt, er wel wat meer toezicht kan zijn ... vreemde ogen dwingen meestal meer, wie weet neemt ze dan wel dingen aan ...

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Het consultatieburo hoeft daar ook niks aan te doen. Die kijken alleen of je kindje goed groeit en als er echt gekke dingen zijn zullen ze die melden. Maar uiteindelijk blijft het gewoon de ouder die bepaald wat ze hun kindjes te eten geven en hoe ze ze opvoeden. Het CB is er om onzekere ouders te ondersteunen, advies te geven en dat advies hoef je ook nog eens niks mee te doen als ouder als je dat niet wilt. Het lijkt wel of het tegenwoordig maar gewoon is om je met de opvoeding van een ander te bemoeien, maar als iedereen zich nu eens bezig hield met zijn eigen kinderen ipv andermans kinderen was het een stuk rustiger en waren er veel minder ruzies overal.;)

20. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verwaarlozing is ook kindermishandeling hoor. Amk wordt wel ingeschakeld voor minder. Je kunt ook een melding doen en je zorgen uitspreken over de ontwikkeling en welzijn van een kind. Beter te vroeg dan te laat. En tegenwoordig mag niemand meer wat van een ander vinden of zeggen. Vroeger was er nog een beetje sociale controle, toen kon je mensen nog aanspreken op hun gedrag. Nee, we gaan lekker allemaal afwachten totdat het misgaat, en dan kunnen alle instanties weer naar elkaar wijzen. Helaas zijn kinderen daar altijd de dupe van. Een kind is een hele verantwoordelijkheid, neem die dan ook!

Deel Deze Pagina