Ik denk dat JUIST omdat ze straks in die flat zit en dus op haar zelf aangewezen is ze die ommezwaai zal maken. Nu hoeft het niet zo nodig want als zij het niet doet doet iemand anders het wel. "het komt toch wel goed met t kindje" houding. Maar zodra het dus niet goed komt als zij het niet doet wordt het een ander verhaal. Laten we wel wezen we hebben het hier niet over een 15 jarige! Maar wel over een moeder die het zich graag gemakkelijk maakt (haal ik uit het pakjes verhaal). Daarnaast zal er op die flat ook wel door anderen op gelet worden hoe het gaat. Ze moet er toch leren om op haarzelf te staan? Dat kan niet geleerd worden als niemand je corrigeert als je een misstap doet.
Dit geld ab-so-luut niet voor elk meisje van 19.. Ik ben net 20 en red het prima zonder ouders.. Beter dan mèt zelfs... Ik snap het wel hoor dat je zoiets zegt aangezien er genoeg meiden zijn van 19 die nog 'kinderen' zijn maar geloof me ik ken zelfs mensen/(bijna-)moeders van 24+ die nog kinderlijk zijn.. On-topic: Wat een onverantwoord persoon! Ik snap ook niet dat mensen die dichterbij staan (ouders?) haar geen halt toe roepen.. Heb zwaar medelijden met dat jongetje en ik heb respect voor jou dat je je nog zo rustig hebt kunnen houden.. P.s. alleen de 1e pagina gelezen
Voel je niet al te veel aangesproken wbt leeftijd degene die dat schreef zei namelijk gezien de keuzes die ze maakt dus niet specifief omdat Ze 19 is Ik was amper 21 en had er toen 2 Maar lees het dik gedrukte nog eens er staan aangezien ze nog maar 19 is EN GEZIEN DE KEUZES DIE ZE MAAKT....... ( sorry voor de hoofdletter ik krijg het niet dik gedrukt zit opdr iPhone )
ik zou zeggen, geef haar eens een eetschema aangepast aan de leeftijd van het kind en leg haar duidelijk uit waarom het zo belangrijk is dat hij de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. ik denk dat als je dat haar allemaal duidelijk uitlegt dat ze toch wel zal luisteren omdat het om de gezondheid van haar zoon gaat en ik neem aan dat ze van hem houdt en het beste met hem voorheeft. niet alleen zeggen nee dat moet je niet geven dat is niet goed..leg ook uit waarom. ja het is net of je het tegen een kleuter hebt maar als zij zo een behandeling nodig heeft.... daarbij is ze net 19 geworden, de ene 19 jarige redt het prima als moeder maar de ander niet. ipv haar een beetje zitten afkraken hier lijkt het me beter dat je die energie insteekt in het begeleiden van haar omwille van vooral haar kind. je bent het niet verplicht natuurlijk maar jij ziet wat er niet goed gaat en jij weet hoe het wel moet dus leg het haar uit.
Ik denk dat je niet alles hebt gelezen, want ik heb haar al wel 300 keer advies gegeven over het eten van haar zoontje en ze doet uiteindelijk toch wel wat zij het beste/makkelijkste vindt. Aangezien ze naar haar eigen familie al niet luistert dacht ik dat ze misschien naar iemand die wat verder van haar af staat wel luistert, maar ook dat doet ze niet. Op het cb etc speelt ze mooi weer en zegt ze gewoon wat die lui willen horen mbt voeding (dit zei haar moeder tegen mij) Ze kijkt dus niet altijd naar wat het beste is voor haar zoontje, maar het makkelijkste voor haar. Want is nou eenmaal makkelijker om je kind een broodje chocopasta te geven dan een fles melk klaar te maken, zo ook die kant en klare pakjes de hele dag door.
hmm erg lastig dan inderdaad..je zou bijna zeggen dat ze hard op dr bek moet gaan om van dr fouten te leren maar in dit geval liever niet... uuhmmm mischien op een andere manier proberen, dat als ze wel een keer iets goeds dat dat je er dan gelijk bovenop springt als het ware en duidelijk laat merken dat wat ze deed GEWELDIG was. dus juist het positieve gedrag bespreekbaar maken. ze wordt nu zoals ik uit jouw verhaal heb begrepen door iedereen aangesproken op wat ze niet goed doet, en wie weet wilt ze onbewust laten zien dat wat ze doet wel goed is want haar zoontje groeit immers goed en eet alles. jullie weten natuurlijk beter.
Idd, dit is precies wat ik bedoelde. Ik zal nooit zeggen dat een 19 jarige geen goede moeder kan zijn. Ik ken zelfs 19 jarigen die het "beter" doen dan moeders van hogere leeftijd. Het ging mij idd om de keuzes die ze maakt en dat ze al onder toezicht staat. Dat was de reden dat het mij verstandig leek dat haar moeder misschien wat meer "sturing' zou kunnen geven.
Ik kan het bij dit soort klaagtopics nooit helpen om te denken aan kindjes die het ECHT slecht hebben bij hun ouders. Denk dat het eerder onwetendheid is. Je kan der ook gewoon proberen te helpen op een manier die haar niet tegen de haren instrijkt. En tsja wat eten betreft hier krijgt hij voor t slapen gaan ook en pjpap. Lange vingers, hapjes van mijn eten soms. Dusja
Als ik zo alles lees vraag ik me toch serieus af; Waarom helpt de familie dan zo vaak? Laat die trees eens haar verantwoordelijkheid opnemen, dan zal het rap gedaan zijn met kind voor de Xbox te zetten. Minder oppassen in het weekend enzo. Ik heb zo'n beetje het gevoel dat ze iets te hard in de watten wordt gelegd, dat goed genoeg weet, en er dus lekker van profiteert. En waarom ook niet? Ze is nog jong, en iedereen staat te springen om te helpen. Het komt een beetje over alsof de hle familie schrik heeft dat ze iets enorm verkeerd gaat doen, en dus maar extra veel helpt en op de vingers kijkt. maar zo leert ze het dus nooit. 19 of niet, ze is nu moeder, en geen kind meer. Als het je zo hard irritteert, zou ik dus iets minder uit haar handen trekken Voor de rest, goh, er zit nog niet echt iets levens bedreigend tussen, klinkt voor mij ook eerder ook als onwetendheid en gemakkelijkheid.
Yups inderdaad Syrse, Daarom denk ik ook dat het een ander verhaal zal worden als ze straks op zichzelf aangewezen is. Dan MOET ze wel omdat geen ander het "even" voor haar doet.
Sorry dat ik t verkeerd opvatte.. Voelde me misschien zo aangevallen omdat veel mensen wel zo denken.. Helaas gaat het ook vaak fout bij jonge meisjes zo zijn er hier in t dorp ook meerdere die overigens ook mooi weer spelen bij instanties.. Het is jammer maar wat doe je er aan..
Hier ook zo een en die is al 26!!! Weet compleet hoe je je voelt. Zorgt bijna niet voor haar kind, laat alles aan haar ouders over. Voert continue strijd over de rug van mijn zoontje!!! Euhm... die van mij krijgt normaal te eten, en is ook 9,7 kilo en 75 cm, zit met shirts ook al in maat 80! Maar goed, voor de rest heb je gelijk, maar je zult je er echt bij neer moeten leggen, en dat is moeilijk, ik kan het ook niet, maar het is niet jouw kind. Je zou hooguit het cb of kinderbescherming kunnen inlichten, ook dit valt onder kindermishandeling. Slaap ontnemen of slecht te eten geven o.i.d. Maar dan moet je dat wel durven/willen! Succes!!
Niet alleen ontneemt ze het recht van goede voeding voor haar kindje, ze laat een ander klein kindje ook nog eens zonder toezicht boodschappen halen!kun je nagaan als ze nooit oplet , een ongeluk zit in een klein hoekje! Zo iemand zou gewoon wat extra hulp van een instantie moeten hebben, niet dat je dr aan moet geven dat ze dr kind mishandeld ofzo maar gewoon om te voorkomen dat het nog erger gaat worden!
als ze bij je is kun je ervoor zorgen dat de flesjes klaarstaan in de koelkast misschien? zo kan je haar laten zien hoe simpel het kan zijn en gezond! die vieze zoete pyama papjes zijn echt verre vn gezond! zit zowat 1/3 suiker rommel in! ik zou ophouden met haar adviezen geven keer op keer maar gewoon meteen het doen... dus zodra zij begint met een pyamapapje zeg je oh kijk is... heb ik al voor je gemaakt... melk fles bedoel ik dan he! een babytje van 4 weken al aan de patat... pfff hoe onverantwoord! kindje kan zich wel verslikken in die rommel! weet niet hoe oud hij nu is maar ze kan ook bv een schepje rijstebloem door de fles heendoen voor de avond... en vanaf een maand of 5 ben ik zelf begonnen met fruithapjes... en na 6 mnd kookte ik lekker voor ze mee... staafmixer erop en vlees deed ik er nog niet door... pas rond een maand of 9.... dat is heftig voor het maagje namelijk... wij koken altijd zoutloos... maar kruiden e.d aten ze ook gewoon hoor... vanaf 10 mnd was onze jongste de flessen helemaal zat.. ze begon al te kokhalzen zodra ze de speen in dr mondje voelde... dus toen at ze met de pot mee... extra zuivelproducten op een dag zodat ze zowiezo aan de 600 cc kwam....
onverantwoord allemaal. Al krijgt mijn dochter van 9 maanden ook weleens een frietje en krijgt ze de pasta die wij ook eten, dus inclusief de kruiden. Maar over het geheel gezien vind ik haar wel onbezonnen. Erg vervelend om tegenaan te moeten kijken, maar je kunt er verder weinig aan doen. als je echt iets wil doen dan zou ik me op de kinderen richten en af en ze af en toe uitnodigen voor een gezonde, degelijke maaltijd en proberen om voorzichtige tips te geven. Kritiek wekt bij haar waarschijnlijk meteen weerstand op. Wellicht helpt opbouwende kritiek, of tips. Of hulp met de boodschappen doen? Lijkt me ook erg irritant allemaal. Ik heb een neefje van 24, hij is ziek. Heeft psychische en drugsproblemen. Zijn moeder spoort hem echter aan om samen met zijn vriendinnetje van 18 (die ook nog eens manisch depressief is), maar eens aan kinderen te beginnen. Kun je je voorstellen hoe irritant dit is? De kinderen zijn er nog niet, maar ik houd mijn hart vast. Hij is verstandelijk niet ouder dan een jaar of 15..
Bedankt allemaal, ik voelde me een beetje overbezorgd en overdreven, maar zo te zien ben ik niet de enige die er dus zo over denkt. Ik heb maar besloten mijn handen er helemaal vanaf te trekken omdat ik mezelf alleen maar opvreet..... Ik ga me focussen op het herdoen van mijn babykamer en mijn eigen zonnestraaltje
Is jou zaak niet dus laat het je moeder of je broer dit uitleggen op een normale manier, misschien voelt ze zich buitengesloten door jullie door jullie gedrag boos kijken etc. Daar heeft ze niets aan