Tijdens het weghakken van het stucwerk kwamen er de meest mysterieuze 'verschijningen' aan het licht:
En als alles straks klaar is komt deze houtoven erin (die staat al een half jaar in de weg in de woonkamer):
gaaf zeg! Een hele ontdekkingstocht Oorspronkelijk was er nog duidelijk een 'steen-oven' in? Aan de rechterkant, dat boogje wat opgevuld is?
Ja! Er zat een broodoven in, wat vrij gebruikelijk is, maar wij dus niet wisten. Het grappige is dat de gietijzeren deur die daar oorspronkelijk inzat in die nep broodoven is gebruikt. Het plan is om t.z.t. zo'n hout pizza oven in de tuin te maken. Daar gaan we dan die deur weer voor gebruiken.
Wat een mooie oven zeg, wij hebben een Aga gekocht maar die wacht in de schuur totdat wij gaan verbouwen. Ik houdervan!
Bedankt! Een Aga is wel de ultieme hè? Daar hebben wij ook nog even over gedubd, maar uiteindelijk bij de Esse uitgekomen...
Omdat er normaal gesproken een 'uitbouw' aan de andere kant van de muur zit, en die is weg, dus dat gaat niet meer werken. Als we de deur nu terugzetten in de muur valt hij half weg achter de Esse, en dat vinden we zonde. We doen er liever iets nuttigs mee...
In de winter wel ja. Er zitten 2 kookplaten op, en een totaal functionele oven, dus ik zou gek zijn als ik het niet deed.