Zoals de titel het al zegt ik zoek ZEER betrouwbare anticonceptie (minipil geloof ik niet in) voor na mn bevalling liever geen hormonen natuurlijk ivm de borstvoeding en wil mn babytje niet iets doorgeven van hormonen natuurlijk. We willen absoluut geen kindjes meer,we zijn compleet dan met 3 kids, het is even een tijd om te overbruggen tot sterrelisatie van een van ons beide (vriende is als de dood voor zh prikken en noem maar op) en ik heb er niet zon moeite mee zou me ook wel willen laten helpen alleen is wat ingrijpender als bij mannen dus ik denk hier nog over na Dan heb ik volgens mij de keus uit mirena (vond het totaal niet pijnlijk om te zetten dus dat maakt niet uit) prikpil maar dat is zon bom met hormonen dus volgens mij niet zo fijn koperspiraal maar dan ga je weer meer van bloeden zit ik niet echt op te wachten en heb al zon last van mn eisprong en dan ook nog dat erbij. T mooiste zou zijn iets waarbij je geen eisprong hebt en iets waarbij je menstruatie minder word. En moet geschikt zijn voor bij borstvoeding En wat ik al schrijf de minipil maar ik vertrouw daar niet zo op en zeker niet omdat ik mezelf ken kan zon ding nooit stipt innemen. Wie roept
Je zou ook kunnen kijken naar implanon. Heeft volgens mij ongeveer dezelfde samenstelling als mirena.
Alleen vind ik implanon na alle verhalen een beetje eng hihih en als het echt niet bevalt moet er weer gesneden worden.
Zou gewoon weer voor de Mirena gaan in jou geval. Wat is er tegen? NB heb zelf de koperspiraal al 4 keer gehad, vind het helemaal geweldig. Geen hormonen en mijn eigen cyclus behouden waren de redenen ervoor. In principe bloed je alleen de eerst keren meer. Zelf nooit last van meer bloedverlies gehad en buikpijn al helemaal niet. Enigste nadeel vind ik dat ie 1 keer niet goed zat met nare gevolgen
hier werkt t condoom niet hoor hahaha, ja de eerste paar keer en daarna is t toch wel erg 'makkelijk' om t te vergeten in t 'moment suprime' , bij ons werd t erg snel voor t zingen de kerk uit en das toch niet helemaal veilig.. maar das mijn ervaring met t condoom. Implanon wordt tegenwoordig alleen gezet door vakkundige mensen, niet zoals eerst waardoor t nog wel eens fout ging.
Ja maar, je hebt het nu over de betrouwbaarheid van de niet-condoom. Als je de pil vergeet is ie ook niet veilig.
Bij goed gebruik is het condoom 88% veilig, lijkt me geen goed idee. Ik lees mee want ik zit met hetzelfde, behalve dan dat ik geen spiraalwil. Wat deed dat pijn zeg!
mij lijkt de Mirena het betrouwbaarst + het meest periodevriendelijk, dus geen zware bloedingen enzo, hooguit wat spotting. Door de continue stroom van een piep klein beetje hormonen voel jij je ook het gellijkmatigst. Je kan hem dan ook 5 jaar laten zitten totdat je partner het aandurft om andere stappen te ondernemen
Het percentage van de veiligheid van het condoom wordt omlaag gehaald door al die mensen die hem niet goed gebruiken. Op zich is het een heel veilig voorbehoedsmiddel en icm tempen enzo helemaal!
dat zal best, maar ik weet dat een man een condoom vaak niet prettig aan vind voelen en manlief en ik hebben toch echt niet altijd zin om naar de slaapkamer te lopen, beetje sfeer killing soms . Maar goed das idd per persoon verschillend .
Wij hebben na lang zoeken een fijne gevonden, er zijn zoveel soorten! Ik had er eerst meer last van dan hij. En die krengen liggen overal hoor, haha! (Minder grappig als je hoogbejaarde pa even koffie zet en ze vindt in je keukenkastjes...).
hahaha , die zal wel ff opgekeken hebben . Vind t goed hoor dat jullie t zo trouw kunnen gebruiken, is ook gewoon wilskracht denk ik.. die missen mn man en ik dus af en toe .
waarom geloof je niet in de minipil...? Condoom zou hier ook niet werken om dezelfde redenen als trishka. Tja en voor de rest....je vindt eigenlijk niks goed dus er blijft niet veel over he.....behalve GEEN SEX hahahahah
Jawel; tempen, slijmmeting en ovutesten, maar da's echt veel meer werk dan zo'n rubbertje eromheen slingeren hoor!
Condoom hebben we nog nooit gebruikt denk 1 keertje in het begin maar we hadden alebei nog niemand gehad dus ja soa hadden we niet. en om daar nou aan te denken dan hoefi k meteen al niet meer DE minipil moet je wel ongeveer op t zelfde tijdsti[p innemen en dat ga ik geheidvergeten een gewone pil vergat ik regelmatig en nam m dan pas savonds ipv smorgnes maar een minipil moet je toch wel binnen 2uur geloof ik in nemen. En we willen absoluut geen kinderen dus een ongelukje wil ik niet riskeren. koperspiraal lijkt mji wel ideaal omdat er geen hormonen in zitten maar ben bang dat ik dan heviger gaan bloeden dat vind ik ook niks. Hebben er hier ook meiden een prikpil/? lijkt me op zich perfect geen mentruatie over t algemeen en zeer veilig en hoef er niet aan te denken
Ik kan me best voorstellen dat als TS iets zoekt wat ZEER betrouwbaar is dt het condoom daar niet onder valt. Je kan 'm ook kwijtraken door afglijden bijv. ALs je echt iets superbetrouwbaars wilt dan zou ik echt voor de Mirena gaan.