prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door yakout, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yakout

yakout Actief lid

16 sep 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    Hallo,

Mischien ben ik hier niet goed maar probeer het toch even. Ik zit met iets ik heb op 23 augustus prikpil laten zetten 23 oktober ook een van de eerste moet 2 maanden tussen zitten dus na 23 oktober moest ik hem weer herhalen op 23 januari dit heb ik dus niet gedaan dus ik zit volgens mij nu op 4 maanden toch dat ik niets gebruik kan ik nu zwanger worden ik heb wel een kinderwens dus op zich is dat niet erg vanmorgen zag ik een beetje bruine afscheiding dat is er nu al niet meer kan ik nu al gaan testen of moet je eerst uberhaupt ongesteld worden voordat je zwanger kan worden of hoe zit dat

hoop dat iemand voor me een antwoord heeft

groetjes

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Het kan 6-18 maanden duren voordat je cyclus weer normaal is.
    De prikpil zorgt ervoor dat je eitjes te klein worden om te bevruchten en het slijmvlies wordt te dun om een eitje vast te houden.

Een cyclus begint met een eisprong dus het kan zijn dat je zwanger wordt, maar ik zou er vanuit gaan dat het nog een tijd kan duren.
    Een beetje bruine afscheiding is geen "normale" menstruatie.

Bij een vriendin van mij duurde het 9 maanden tot zij weer normaal menstrueerde, bij mijn schoonzusje heeft het ruim een jaar geduurd.

Liefs Huismus

3. yakout

yakout Actief lid

16 sep 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    ok dank je wel

4. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    als je na drie maanden de prikpil niet weer laat zetten of je bent te laat, dan moet je er rekening mee houden dat je dan niet meer beschermd bent, dus ja, ik denk wel dat je zwanger zou kunnen worden.
    maar inderdaad duurt het normaliter even voordat je cyclus weer op gang komt.

5. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik ben zelf na een jaar of 3,5 met de prikpil gestopt.
    Het heeft ruim een jaar geduurd voor ik voor de eerste keer menstrueerde en nog wel een jaar voordat ik een regelmatige cyclus had.
    In het jaar na het stoppen met de prikpil, heb ik wel orale anti-conceptie gebruikt, dus echt menstrueren is het niet

6. yakout

yakout Actief lid

16 sep 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    ok duidelijk dank jullie wel voor de antwoord ik ga wel effe testen morgen laat jullie weten ben benieuwd

7. yakout

yakout Actief lid

16 sep 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    hallo ik zie dat me menstruatie nu echt heeft doorgezet is dat niet een beetje te vroeg aangezien je zij dat het bij jou jaar heeft geduurd

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Het kan natuurlijk dat het bij jou meteen op gang komt, super toch? Ik denk dat je daar blij mee mag zijn, als je een kinderwens hebt.
    Mijn huisarts raadde de prikpil af als er een kinderwens was op korte termijn, hij gaf aan dat nadat je gestopt bent met de prikpil, er rekening mee moet houden dat het 1 tot 2 jaar (gemiddeld!) kan duren voordat er een zwangerschap tot stand komt.
    Maar aangezien jij nu al ongesteld bent, ziet het er hoopvoller uit. Succes!

9. yakout

yakout Actief lid

16 sep 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    ik hoop het zo

thanx

10. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik werd direct nadat ik gestopt was met de prikpil ongesteld, nu ben ik nooit regelmatig geweest dus daar kan ik je vrij weinig over vertellen haha ik ging er vanuit dat het ongeveer een jaartje ging duren en maand 13 testte ik positief haha

11. yakout

yakout Actief lid

16 sep 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    ja ben erg benieuwd heb getest maar niet zwanger komt nog wel joh alles op zen tijd toch ben benieuwd

thanx
    x

Deel Deze Pagina