Een beetje een rare titel maar ik heb een poes van 2 jaar die zichzelf de hele dag zit te likken, waardoor ze nu bij der kont/staart hele kale plekken ervan heeft. zo kaal dat op sommige plekjes je echt stoppels voelt, net alsof ze daar geschoren is. ze likt ook zo hard, het geluid moet je vergelijken alsof er iemand in je oor zit te smakken eerst hadden we zoiets van, ze is gewoon schoon van derzelf, maar ze heeft mooie donker grijze haren en op der achterkantje zie je nu lichtgrijs tot witte plekken. dierenarts had al eens aangegeven dat het stress kan zijn. Ze zijn hier met ze 5en, ze is niet een pispaaltje dat ze word gepest door de anderen ofzo, ze eet apart (samen met der moeder) vanaf begin al.. dus ook geen veranderingen wat zou dit nu kunnen zijn en zou een dierenarts hier toch iets aan kunnen doen ? ze hebben geen vlooien, heb daar expres nog naar gekeken, omdat ik al het e.e.a. heb zitten lezen op internet.
hihi om de titel moest ik ook wel ff lachen ja.. maareh.. het echte verhaal niet natuurlijk. das niet fijn voor de kat/poes. dacht ook gelijk aan vlooien of stress maar anders zou ik het zo 123 ook niet weten (ga er van uit dat ze wel eet/drinkt/slaapt?)
Nou wat me wel opgevallen is, dat ze geen natvoer meer eet, alleen brokjes maar dat doet haar moeder ook.. die eet alleen brokjes. dus die eten ze samen apart, als de rest weg is. ze drinkt goed. water en kattenmelk en elke avond ligt ze bij mij te slapen, dus zie dat dat ook goed gaat daarom vind ik het zo gek..
Hahhahahaha....ooh hahahahhaa, echt erg die titel! En dan ook nog: "die zichzelf de hele dag zit te likken, waardoor ze nu bij der kont/staart hele kale plekken ervan heeft. Zo kaal dat op sommige plekjes je echt stoppels voelt, net alsof ze daar geschoren is." Oooh snif, sorry....maar kon t wel even gebruiken haha. Goed, nu over op waar het echt om gaat. Ik zou het eigenlijk niet goed weten. Stress zou een oorzaak kunnen zijn inderdaad. Maar misschien ook verveling? Speelt ze veel met de andere katten? Mogen ze naar buiten? x Kweenie
ik dacht altijd, ze is gewoon heel erg schoon vanderzelf. als ze in de tuin is, en ze moet poepen op plassen, gaat ze naar boven op de kattenbak en hierna weer naar buiten dus ik zei steeds: wat een schone dame ben jij maar nu worden die plekken zo lelijk
onze kat heeft het ook gehad.. kwam door vlooien hij kon hier niet tegen een soort van alergische reactie. het hoeft maar 1 vlooi te zijn en ze hebben er last van. sinds onze kat weer heerlijk vlooivrij is niets meer aan de hand! maar dan gebruik ik wel duur spul van de dieranarts dat andere helpt echt nie!!
de onze heeft t ook ze had heel veel stress door krolsheid we hebben haar woensdag laten helpen en ze hebben toch gezien dat ze ok vlooitjes heeft en iets met wormpjes dus ze hebben haar ook behandeld ik hoopdat t nu beter met haar gaat want ze is ook super dun
Oooh ik lig hier helemaal dubbel!! Wat een geweldige titel hahaha Ahum sorry... Ontopic Ik zeg ook allergie of stress! Ga even goed na of er verder nog gedragsveranderingen zijn.
whahaha als ik het teruglees is het best wel génant ja ze komen buiten, spelen binnen met speeltjes ligt vaak bij me te slapen op de bank. als ik opsta gaat ze achter me aan
Onze kater heeft precies hetzelfde. Dat gelik de hele dag, snap niet dat-ie er niet zelf gek van wordt! Hij heeft het 2x eerder gehad, tijdens mijn zwangerschappen. Voor zover ik weer ben ik nu niet zwanger, het is nu ook niet zo erg als de andere keren, maar toch. Schijnt inderdaad door stress te komen. Wat bij ons erg hielp, was zo'n stopcontactding met feromonen erin, het heet Feliway: Feromonen kat - Catcetera Wij hebben het bij onze dierenarts gekocht. Werkt super!
ze is vorig jaar al geholpen. ik heb een beetje zitten kijken, maar zie geen vlooien bij haar. pas nog ontwormd. ik zit echt een beetje met me handen in het haar misschien toch maar via de dierenarts dan vragen voor een vlooien middel, als dat gebeurd is, kan ik dat iig uitsluiten. is ook beter dan dat winkelspul
hahahahaha...ook ik lig helemaal in een deuk om die titel... Had al eerst het topic over die leuke versprekingen gelezen, dus was al wat melig... Hilarisch...tranen biggelen me over de wangen... Maar goed...wel een rotprobleem natuurlijk...ik heb er geen verstand van, sorry...maar moest je even bedanken...heb heerlijk gelachen! Liefs Loesie
ow... het eerste waar ik aan dacht bij de titel was: hotspot. Je moet wel uitkijken want een hotspot is constant nattig en dan gaat de huid op ten duur ook kappot en kunnen er nare ontstekingen ontstaan. Dat het een gedragsprobleem is kan heel goed, waar dat dan aan ligt is heel moeilijk te zeggen, kan zo ontzettend veel zijn! dingen waar wij niet eens aan denken! een feliway stekker kan zeker helpen! hierdoor wordt de kat extra op zn/haar gemak gesteld. vlooien lijkt mij niet aangezien je ze niet ziet, maar ze kan natuurlijk ook een andere parasiet opgelopen hebben ik zou nog een keertje bij de DA informeren en me niet weg laten sturen voor ze er goed naar gekeken hebben! suc6!
Mamg, wat is dat dan precies voor spul? ruiken ze dat ofzo? is dat voor stress?? (zie dat het in het Engels staat)
Vagans, weet je wat ook raar was, ik had nog een kat die helaas is vergiftigd, dat was wel echt haar maatje, maar hem deed ze ook constant likken, zo hard en veel dat zijn zwarte haren bruin werden, en zijn haren zo nat werden als een plasje
Ja bij katten die ff niet lekker in hun vel zitten of gewoon een kronkel in de kop hebben kan het zich uiten in extreem likken! Wie weet heeft ze wel een kleine hersenbloeding gehad wat je niet gemerkt hebt en heeft dat het gedrag veroorzaakt. Het is gewoon heel moeilijk om achter te komen!