Mijn "stortbevalling" van Vince en ziekenhuisopnam

Discussie in 'De bevalling' gestart door Andrea mv Ryan, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    's Morgens nog gewinkeld, ik voelde me rustig, maar moest in beweging blijven voor mijn gevoel en toen had ik om de 10 minuten iets wat op weeën leek. Thuis zette het door en vanaf 13.00 uur zijn we gaan klokken; Om de 5 minuten een wee, maar absoluut nog te doen. Om 13.45 uur het ziekenhuis gebeld, want Barry moest gaan werken en soms kreeg ik om de 3/4 minuten een wee, maar ik moest het nog een uur aankijken. Barry is gaan werken, ik ben in bad gegaan en heb mijn moeder gebeld om op Ryan te passen. Barry was om 15.00 uur weer thuis, want het hield niet op, kreeg een beetje het idee dat het toch echt begonnen was.
    Ik heb het ziekenhuis weer gebeld, waar we rustig aan naartoe konden komen, ook zij hadden niet het idee dat het snel zou gaan.
    Ik ben om 15.30 uur aan het CTG gelegd en toen waren de weeën er eerst om de 5 minuten en daarna om de 3 minuten, maar waren absoluut nog goed te doen met een uitzondering daargelaten. Na drie kwartier hebben ze 4 cm ontsluiting geconstateerd en m'n vliezen gebroken en ze zouden 2 uur later weer verder kijken, maar vanaf toen ging het echt ontzettend snel...
    Iets na vijven wist ik niet meer waar ik het moest zoeken en moest poepen. Barry steunde me echt geweldig door te zeggen dat ik het maar gewoon moest laten gaan en heeft op de bel gedrukt. Toen de assistente binnen kwam en in de gaten kreeg dat ik persdrang had, heeft ze op de gang heel snel de verloskundige geroepen. Zij zag bij binnenkomst al hoe laat het was, het hoofdje stond al... 2 minuten later is Vince geboren, 3015 gram zwaar!
    Helaas zat de navelstreng 2 maal rond z'n nekje, dus hij kwam aardig blauw ter wereld, maar hij kleurde zo snel roze, dat hij een apgarscore van 9 en 10 heeft gekregen.
    Ik had 1 klein scheurtje, welke inwendig is gehecht, dus de hechting hoeft niet verwijderd te worden.
    Helaas was mijn bloeddruk verhoogd en aangezien mijn leverwaardes al niet goed waren, moest ik blijven. Een hele teleurstelling, aangezien er van te voren verteld was dat ik waarschijnlijk meteen naar huis mocht.
    M'n bloeddruk bleef hoog en de volgende dag waren m'n leverwaardes echt gigantisch gestegen (Normaal ligt het rond de 30, ik zat vorige week op 60 en na debevalling was het 600!), zo erg zagen zij het bijna nooit en stonden er versteld van dat ik me eigen niet ziek voelde.
    Donderdagmiddag ben ik alleen op een kamer gelegd voor mijn rust en ze hebben nog een echo van mijn lever overwogen.
    Vrijdag werd m'n bloeddruk al lager en m'n leverwaardes waren gehalveerd, dus ik hoefde geen echo, maar kreeg wel te horen dat ik waarschijnlijk zondag pas naar huis zou mogen, vooral voor Barry een hele domper, want hij zat er al helemaal doorheen.
    Zaterdag bezoek gehad van de gyn en hij was heel optimistisch: Ik mocht naar huis als m'n leverwaardes weer gezakt waren, wat gelukkig het geval was. Wel moet ik dinsdag nog m'n bloed laten prikken en belt hij woensdag de uitslag door, want het was nog steeds verhoogd.

Ik voel me goed, Vince doet het geweldig en Barry en Ryan zijn zo blij dat we thuis zijn! In 1e instantie overwogen om extra uren aan de kraamhulp te vragen, maar het gaat zo goed en rustig hier, dat we dat niet meer gedaan hebben.

2. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Wat een mooi mannetje......om te knuffelen en nooit meer los te laten.....heerlijk.......ik krijg er echt de kriebels van.

Al met al had je dus best een mooie bevalling, K dat die waardes zo hoog waren en dat je nog niet gelijk naar huis mocht......maar nu ben je thuis bij je mannen en ga je lekker genieten.......

Heel veel plezier........ ;)

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Allereerst van harte met Vince! Poeh dat is dus vrij aardig gegaan zo. Alleen idd n domper dat je moest blijven, geniet nu heerlijk van elkaar! En wat vind Ryan van z'n kleine broertje?

4. Wat een bevalling en wat een mooi mannetje! Geniet maar van elkaar.
    Kan niet wachten tot het hier zo ver is!

5. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Wat een verhaal en wat een mooi mannetje hebben jullie erbij?

Hoe groot is hij?

6. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Nogmaals proficiat!

Mooi jongetje inderdaad, en wat een supersnelle bevalling zeg!
    Fijn dat je al in het ziekenhuis was, zodat ze je goed konden observen met betrekking tot je lever.

Heel veel geluk met zijn viertjes!

Groetjes
    Maris

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Zucht....Nogmaals gefeliciteerd meissie, je hebt een mooie "uitgepoept" hoor! ;)

8. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Wat een heerlijk ventje, ik begin hier nu toch ook wel erg nieuwsgierig te worden naar wat er in mijn buik zit, als ik al die heerlijke koppies voorbij zie komen.

9. heeey!

nog even via deze weg!
    GEFELICITEERD!

wat een verhaal meid!

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Nogmaals gefeliciteerd meid. Wat een bevalling en nasleep. Gelukkig ben je thuis en kan je volop genieten van je mannen.

Wat een heerlijk koppie heeft Vince.

11. Ine

Ine Actief lid

5 dec 2006
    159
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    Van Harte Gefeliciteerd.
    Echt een mooi ventje. :D Geniet ervan

12. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    meid, nogmaals van harte gefeliciteerd met Vince, prachtige naam! En een prachtig ventje!

Lekker van genieten!

Liefs kiss

*ik wil mijn mannetje ook vasthouden! Maar moet nog ff geduld hebben..*

13. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ze meten baby's in principe niet meer, zeker niet als ze niet goed strekken, is slecht voor de heupjes. Zodoende weten we dus nog niet hoe groot hij is, maar waarschijnlijk leggen we morgen zelf even het meetlint langs hem. ;)

Ryan is zo trots. Het liefst geeft hij heel de dag kusjes en knuffels aan Vince. Regelmatig gaan z'n handjes omhoog waar dan net een appel in past, met de vraag of hij Vince vast mag houden. :)

14. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Aaaahh wat schattig zeg!

15. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé hoi!
    Vanuit hier ook nogmaals van harte gefeliciteerd! Het is echt een prachtig kereltje zeg! Fijn dat jij je ook goed voelt! Lekker genieten met z'n viertjes!

Liefs Chris

16. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Van Harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje!Mooie naam ;)

Liefs,Claudia

Deel Deze Pagina