bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Senna, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    zaterdagavond, vlak voor 12 nog even snel naar het toilet en toen zag ik dat ik iets gebloed had, (bruin bloed) natuurlijk schrok ik onwijs , maar heb besloten niets tegen de anderen te zeggen omdat ik niemand ongerust wou maken, ben dus nogal raar het nieuw jaar in gegaan, heb het wel meteen tegen mijn vriend gezegt.

    Ik was echt bang dat er iets helemaal niet goed was, dus mijn schoonzusje (5 maanden zwanger) haar vroedvrouw gebelt en die zei dat ik even het zkhs moest bellen omdat ik onder begeleiding van een gyn sta, daar aangekomen gingen ze toch even een echo doen, om te kijken wat er aan de hand was. Ik heb wel veel vaker gelezen dat het niets hoef te betekenen, (bruin bloed, maar een klein beetje, geen hele heftige krampen) maar als het jezelf overkomt dan wordt je wel ontzettend bang.

    op de echo was een goede zwangerschap te zien, het had nu al echt armpjes en beentjes en zwaaide daar ook mee! (vorige week op de echo waren het nog niet echt armpjes en beentjes) en ook liet ze het hartje horen voor mijn geruststelling.

    moest het verder wel rustig aan doen, maar op het eerste gezicht te zien was er niets aan de hand, pas als ik erg veel ging bloeden, dan moest ik contact opnemen, een klein beetje bruin bloed, was niet zo heel erg. Maar ik moest er wel rekening mee houden dat ik nog wel in de "risico volle" periode zit en er nog van alles kon gebeuren, dat weet ik ook wel maar ben toch onzettend blij dat alles nu nog goed is!

    meer mensen dit gehad?
     
  2. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Senna,

    Waar jij over schrijft, daar heb ik geen ervaring mee, maar ik ben heel blij voor je dat er niks aan de hand is!! Kan me ook goed voorstellen dat je je rot bent geschrokken. Probeer het rustig aan te doen en toch te genieten van je kleintje!
    Liefs,
    Lise
     
  3. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Fijn voor je zeg! Ik had ook bloedverlies maar dat werd een mk. Gelukkig is het bij jou wel goed gegaan.

    Kun je weer volop genieten!

    Pim
     
  4. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Ik kan mij voorstellen dat je erg geschrokken bent! Ik heb zo een zelfde ervaring twee dagen voor kerst gehad. Ik ben nog steeds in onzekerheid over de afloop. Ik mag pas donderdag voor een echo. Het is gelukkig bij afschieding en een beetje bloedverlies gebleven, dus hopelijk is het allemaal goed! Gezien het feit dat de verloskundige me niet meteen heeft doorgestuurd ga ik maar van een goede afloop uit!

    Gefeliciteerd met de goede afloop!

    liefs,
    Cleo
     
  5. grombeertje

    27 dec 2005
    52
    0
    0
    Hallo

    Ik ben vandaag geschrokken. Heb vanochtend licht roze afscheiding gehad. Weet ook niet wat het inhoudt.
    Heb geen pijn en weet ook dat dit kan voorkomen. Maar je schrikt er wel van.
    :(
     
  6. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    bedankt voor de reacties, ik ben zeker geschrokken! je schrikt zowiezo als er iets is wat niet goed kan zijn.

    pim wat naar voor je dat het zo afgelopen is, en cleo ik duim voor je dat alles goed is.
     
  7. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb het gehad met 7,5 weken. De volgende ochtend meteen de VK gebeld, maar aangezien het oud bloed was, en er geen krampen aan vooraf waren gegaan, zag zij er geen problemen/ernst in. Een week later had ik de eerste afspraak bij de VK, en ook daar werd er heel luchtig over gedaan. Het kan altijd een keer gebueren, na gemeenschap, flink hoesten, niezen, etc, kan er een bloedinkje ontstaan, wat vanzelf weer stopt.
    Ik hoop er ook het beste van, maar aangezien de VK geen noodzaak zag mij door te sturen, zal het wellicht niks ernstigs zijn. Ik wacht 'geduldig' op een echo (10 januari).

    Maar het is in elk geval wel enorm schrikken!!!
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    zooo wat zal je geschrokken ziojn zeg.
    Dat kan ik mij heel goed voorstellen.
    Fijn dat alles er toch goed uit zag.
    Denk maar lekker aan je rust.

    Groetjes,
     
  9. Sharony

    Sharony Nieuw lid

    25 dec 2005
    3
    0
    0
    Administratief medewerker
    Vandaag ook een beetje bloedverlies gehad :( , althans het was dan wel oud bloed. Ik schrok echt heel erg :cry: , zeker omdat ik ook nog erg last heb van van buikpijn. Als ik jullie verhalen zo hoor hoef ik me waarschijnlijk geen zorgen te maken, maar hou het zeker goed in de gaten. Maar hoelang blijft die buikpijn aanhouden? Ik heb nog steeds dat het lijkt alsof ik ongesteld moet worden en associeer dat natuurlijk als iets wat met pijn gepaard gaat, dat het niet goed is en dat het wordt afgestoten. Ik hoor graag weer wat reacties!

    Sharony
     
  10. Niet meer actief

    gelukkig was alles goed meid en was de kleine uk al goed gegroeid geniet er maar lekker van hoor
     
  11. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    weet iemand of dat bruinvelies lang aanhoudt? heb het nml nog steeds met afvegen...
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kan wel een paar dagen duren.
     
  13. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Bij mij begon het op een woensdag avond, en op vrijdagochtend was het helemaal over, Senna. De VK zei toen ik op donderdagochtend belde, dat ze verwachtte dat het slechts een dag zou duren, en dat klopte dus ongeveer wel.

    Sharony, heb je al een VK die je misschien kan bellen? Of anders de huisarts?? Vooral ook omdat je toch wat last van buikpijn hebt...
    Sterkte!
     
  14. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Ik heb ook bloedverlies gehad en gelukkig gaat het nu goed. Moet wel rustig aan doen. Zit in de ziektewet en moet dinsdag naar de bedrijfsarts. Vandaar uit gaan we kijken of ik weer rustig aan het werk kan. Ben ook bang want ik heb een miskraam gehad met 12 weken. Daarom sta nu onder controle en ben al bij de VK geweest. Heb vandaag mijn 2e echo gehad en alles is goed, moet over 3 weken voor een 3e echo.. Maar ja geen garanties. Kan altijd nog mis gaan. Vertrouw je het niet gelijk je gyn of verloskundige bellen of je huisarts.

    Liefs toi
     
  15. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    tis zo goed als over, fijn dat alles goed was vandaag toi, ik moest al rustig aan doen van de dok, dus neem aan nu helemaal.
    het begon dus zaterdagnacht en vandaag niets meer, (dinsdag) .

    voel me nog steeds hardstikke zwanger want ik geef nog steeds erg veel over :)
     
  16. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    He gelukkig is je bloedverlies bijna over. Ja rustig aan doen hebben ze mij ook gezegt en ja dat gaan we dan ook maar doen toch? Wat ik nou belangrijker...... ik weet het wel.
    Hou me op de hoogte hoe het gaat.
    Ik hoef gelukkig niet over te geven.

    Liefs Toi
     
  17. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, ik zou tegen de mensen willen zeggen dat als ze onerust zijn proberen een echo te krijgen. Alleen een echo geeft zekerheid. Ik hoop bij iedereen dat alles goed is. Liefs Jenny
     
  18. Ik ben nu 9 dagen overtijd. 3 testen gedaan, alledrie negatief. Normaal heel regelmatig ongesteld. Gistermiddag wat rode afscheiding, dus dacht dat ik ongesteld zou worden. Vanochtend nog wat bloeddruppels bij het afvegen, maar verder weer niks meer. Voel wel de hele tijd ongesteldheidspijn in mijn onderbuik. Zal nu maar afwachten of het toch nog doorzet en anders volgende week maar eens langs de huisarts. Ik Word gek van dat wachten.
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Das ook wel raar als je normaal altijd op tijd ongesteld bent. Misschien ben je er erg mee bezig? Ik hoop voor je dat het iets anders is, misschien heb je nog wel te weinig hcg hormoon en test je daarom negatief. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
    Liefs Jenny
     
  20. Ja vind het zelf ook wel raar. Ben er inderdaad wel veel mee bezig, maar eigenlijk afgelopen cyclus het minst. Achtte de kans dat ik zwanger zou zijn dit keer erg klein. Er zit nu even niks anders op dan wachten vrees ik.
     

Deel Deze Pagina