Temperatuur omhoog = eisprong ?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Chantico, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Even een vraagje: als je geen eisprong hebt, gaat je temperatuur dan ook niet omhoog?

Of, andersom geredeneerd: bij mij gaat mijn temperatuur zo'n 11 dagen voor mijn ongesteldheid omhoog, betekent dat dan dat ik waarschijnlijk wel een eisprong hebt gehad? Ook als de temperatuur daarna snel weer zakt?

Groeten, Chantico

2. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Na je eisprong stijgt je temp. Als je niet zwanger bent en je wordt ongesteld daalt je temp weer.

3. Chantico

Hoi Jessica, bedankt voor je reactie. Ik weet dat je temp omhoog gaat na je eisprong, ik vroeg me juist af of je temp laag blijft als je geen eisprong hebt. En of je aan een tempstijging kan afleiden dat je dús een eisprong hebt.
    Zijn er dames op dit forum die (sommige cycli) geen eisprong hebben en tempen? Blijft jullie temp de hele tijd laag, of gaat die onder invloed van hormonen toch omhoog, ook al heb je geen eisprong?

4. wolly

wolly Niet meer actief

Bij mijn temp kan ik ook niet aflezen of ik een eisprong hebt gehad, hij stijgt niet, maar ik heb wel een eisprong gehad dat weet ik omdat ik bij de echo heb gezien dat er een eiblaasje zat en de volgende dag was ie weg. Ik heb de vraag ook bij de verloskundige gesteld en ze zei dat de temp niet perse hoeft te stijgen.

Liefs wolly :)

5. Chantico

Oké, dat is goed om te weten!

6. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Dit is voor mij ook inderdaad fijn om te lezen. Hou me er niet teveel aan vast, maar toch. Mijn temp is nu nog steeds laag, maar had op dag 15 wel een positieve ovu test....raarrrr.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je meerdere cyli (2-3) geen temperatuurstijging kunt ontdekken in je tempkaartje, kan het zijn dat je geen eisprong hebt. Ga met je kaartjes naar de HA en laat je doorverwijzen naar de gyn. Overigens kan het ook dat je WEL een eisprong hebt, maar dat kan de gyn dan vaststellen dmv echo's en dergelijke. Het is echt niet voor niets dat huisartsen je eerst 3 maanden laten temperaturen voordat ze iets doen! Het zegt wel degelijk wat!

8. Chantico

Hoi Aquilegia, bedankt voor je antwoord. Zonder ei dus geen tempstijging, begrijp ik dat goed?
    Mijn temp gaat gelukkig wel omhoog, zo'n 12/14 dagen voordat ik ongesteld word. De afgelopen maand tempte ik de eerste weken steeds 36,1/36,2 en de laatste 14 dagen steeds 36,4 ongeveer.
    Ik ga er nu maar van uit dat die tempstijging komt door het hormoon dat het eitje afscheid en dat ik dus gewoon een maandelijkse eisprong heb. Dat zou ik al heel tof vinden van mijn lichaam, want een eisprong is geen vanzelfsprekendheid!

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je er een tempstijging uit kunt halen die 10-14 dagen hoog blijft, heb je hoogstwaarschijnlijk een eisprong. Zekerheid kan ik je natuurlijk niet geven, ik ben geen dokter.

Nou, dat is mooi toch? ;) Veel succes verder!

10. Chantico

Vanzelfsprekend! :D

Deel Deze Pagina