wanneer starten met testen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door mirre1976, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirre1976

mirre1976 Nieuw lid

12 dec 2008
    2
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben nu voor de 4x aan de oefen. Buiten dat het me nu al frustreert..( niet het oefenen maar het feit dat iedereen tegen me roept dat het de eerste keer raak is en wanneer ik nu eens kinderen wil..Ben 32 jaar)
    Zou ik graag willen beginnen met het tempen.. Wat denken jullie.. Zou ik dit al moeten doen of is dit nog te vroeg.. Wanneer beginnen de meeste vrouwen hiermee?
    En verder ben ik vandaag een beetje ongesteld geworden :( ( bruinige afscheiding). Moet ik nu al vanaf vandaag rekeken met dag 1 of als ik vers bloed verlies..

Misschien kunnen jullie me helpen.

groetjes

2. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Dit zou ik ook graag weten.
    Ik zit nu op dag 15.

3. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Volgens mij moet je je ongi gaan tellen vanaf de dag dat je rood bloed hebt. bruin verlies hoeft niet altijd ongi te betekenen, kan ook nog oud bloed zijn wat je verliest. dat kan ook als je zwanger bent. dus voor ongi vanaf de dag dat je rood bloed hebt.

Verder zit er aan tempen geen regels...ik zelf ben begonnen in ronde 3, zit nu in ronde 4. Persoonlijk vind ik het heel prettig. En het voordeel van vroeg beginnen met tempen is dat je sneller een beeld krijgt van je cyclus. Verder is het gebruik van ovutesten ook aan te raden, omdat sommige vrouwen niet eens een eisprong hebben of dat dit nog even duurt nadat je gestopt bent met de pil. Bij ovutesten kun je zien wanneer je ei gaat springen en met tempen kun je pas achteraf zien of die gesprongen is.

Dus zou er lekker mee beginnen :)

4. mirre1976

mirre1976 Nieuw lid

12 dec 2008
    2
    0
    0
    Dank je voor je antwoord. :D

Dan is het vanaf vandaag dag 1.. Mijn regels zijn begonnen..Dacht ook al.. Als dit zwanger zijn moet zijn..hahah..
    Kweb, je hebt het over ovulatie testen. Welke raad je dan aan? Ik heb altijd het gevoel dat als ik hier mee bezig ga dat het dan allemaal niet meer spontaan kan gaan. Ervaren jullie dit niet zo?

Maar goed we gaan voor ronde 4..Heb overigens de laatste jaren geen pil meer gebruikt en cyclussen van 24, 25 dagen..Hoop dat ik een eisprong heb uberhaupt.

groetjes

5. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Ik gebruik nu de testen van sensitest (dipsticks) www.sensitest.nl vorige ronde heb ik kruidvat testen gedaan, maar toen had ik 5 dagen een posi test. Ze zijn niet erg betrouwbaar. Over sensitest ben ik erg tevreden en veel andere meiden hier ook. Als je naar zwanger worden gaat zie je bovenaan een topic over zw. en ovu testen staan, daar kan je veel info verkrijgen :)

Je kan er natuurlijk voor kiezen om niets te gebruiken en rond je vruchtbare periode te klussen, das ieder voor zich. Je hebt er wel een mooie cyclus voor. Maar je weet niet zeker of je elke ronde een ei hebt, dus daar is het wel handig voor.

6. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hoi Mirre en Lotteke,

Ik zit nu in ronde 2 en heb afgelopen ronde al getempt. Ik vond dit erg prettig, omdat ik goed wist wanneer ik mijn eisprong heb gehad (en dat ik een eisprong heb gehad!). Verder had ik geen twijfel over wel of niet ongi, want mijn temp daalde, dus dat was wel duidelijk. Ik vond het heel fijn!!

Deel Deze Pagina