Verhoging temp pas 3 dagen na pos ovu test?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door charlie01, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charlie01

    charlie01 Bekend lid

    22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    Hi allemaal,

    ik temp nu in de 2 ronde na MA. Nu had ik zondag weer een positieve ovulatie test, maar zowel maandag als dinsdagochtend nog een lage temp.

    Gebeurt dit wel vaker? Normaal ik heb mijn eisprong de dag na de positieve test en heb ik de dag erna dan een hogere temp. Nu dus niet. is dat niet raar?

    [​IMG]

    groetjes, charlie
     
  2. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo Charlie,
    Eigenlijk zou dit niet moeten, maar het komt wel eens vaker voor, heb ik gelezen. Je hebt dan wel een LH piek gehad, maar geen eisprong (bijv door stress of andere -onbekende- omstandigheden). Ik denk dat je echte eisprong nog moet komen.
    Vervelend, hoor! Nog even doorklussen.
     
  3. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    PS: ik had het zelf ook vorige maand, met het verschil dat de ovu-test BIJNA positief was. Ik heb hem daarom maar als negatief gezien.
     
  4. charlie01

    charlie01 Bekend lid

    22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    Hi Aquilegia,

    nou dat vind ik best jammer, maar ja gaan we maar gewoon doorklussen. het kan dan dus nog wel zo zijn dat ik deze maand nog een keer een LH-piek heb? of wordt ik dan eerst weer een keer ongesteld?

    groetjes,
    charlie
     
  5. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volgens mij kan je eisprong nog gewoon komen, dan krijg je daarna een temperatuurverhoging. Misschien krijg je eerst nog een tweede positieve ovulatie-test.
     
  6. charlie01

    charlie01 Bekend lid

    22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    ok, dank je wel.

    mag ik even vragen op welke dag dit bij jou was in je vorige cyclus? zat even op jouw temp kaartjes te kijken nl.

    groetjes,
    charlie
     
  7. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het was op dag 14 en mijn ovulatie viel op dag 16. Ik weet dat vrij zeker, omdat mijn slijmwaarnemingen en mijn temperatuur dat aangaven. Het temperatuurdipje op dag 14 werd veroorzaakt door erg slecht slapen de voorgaande nacht en is dus geen ovulatiedip.
    (NB: deze cyclus staat - geloof ik - nog niet in mijn album, wel op de homepage van FF in mijn onderschrift).
     
  8. charlie01

    charlie01 Bekend lid

    22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    ok, maar verder heb je dus geen positeve ovutest gehad toen je op dag 17 temp stijging kreeg?
    misschien heb ik dat morgen ook, want heb nog steeds vruchtbaar slijm

    jij hopelijk ook over niet al te lange tijd weer eisprong.

    groetjes,
    charlie
     
  9. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, heb geen positieve test meer gehad die cyclus. Maar ik heb 's avonds getest toen. Volgens mij werkt het 's middags toch beter.
    Mijn eerste 2 cycli heb ik 's middags getest en kreeg ik een echt positieve test. De laatste 2 cycli heb ik 's avonds getest en kreeg ik geen echte posi testen meer. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen met mijn werk, maar ik wil nu weer 's middags gaan testen... misschien urine opvangen en meenemen?
     
  10. charlie01

    charlie01 Bekend lid

    22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    haha,

    ik zit precies met hetzelfde dilemma. ik zie mijn collega's al voor me als ik met de test naar het toilet loop. dat lukt eigenlijk niet stiekem. ik ben nu gestopt met water drinken en ga dan ophouden tot 7 uur vanavond. niet ideaal, maar ik weet het anders ook niet
     
  11. Milla

    Milla Niet meer actief

    Volgens mij kun je ook een eisprong hebben met echt pas 2-3 dagen daarna temperatuur verhoging.
    Ik had op dag 47 een positieve ovulatietest, krampjes, open baarmoedermond en vruchtbaar slijm. Op dag 49 had ik nog steeds geen verhoging voor de zekerheid heb ik nogmaals een ovutest gedaan en die was negatief, eisprong moest dus echt al geweest zijn. Nu ben ik op dag 50 en langzaam begint nu mijn temp te stijgen.. Het bestaat dus echt!
     

Deel Deze Pagina