Ei gesprongen en nu?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Chanan, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    #1 Chanan, 16 mei 2013
    Laatst bewerkt: 16 mei 2013
    Hoi allemaal,

Vorige week vrijdag eindelijk een positief bericht gehad. Er stond een ei (20mm) op springen! Helemaal blij aangezien mijn cyclussen niet echt regelmatig zijn door PCO. Zeker niet na mijn miskraam van december. Ik zag dus eindelijk weer een kans. Was al bezig met digitale ovulatietesten en idd na vrijdag kreeg ik een smiley te zien. Daarna een dag een niks en een dag daarna weer een smiley. Helaas blijft mijn temp laag. Wel constant maar laag. Waardoor ik toch een grote teleurstelling ervaar. Ik ben zo bang dat het eitje toch niet gesprongen is en dat het ook niet gaat gebeuren.
    6 juni heb ik al een afspraak bij de vruchtbaarheidskliniek. Ik had zo gehoopt dat het anders zou gaan. Kunnen er mensen kritisch naar mij kaartjes kijken me in het achterhoofd dat ik PCO heb? Kan het nog komen deze maand? :(
    Het is het kaartje van 17 april.

Ik hoor het graag.

Groetjes,

Chanan

My Ovulation Chart

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Van wat ik begrepen heb, zijn bij PCO ovulatie testen niet heel betrouwbaar. Die geven namelijk alleen een LH piek aan, maar die piek betekent niet gelijk dat je eisprong ook plaats vind. Je weet alleen dat je de piek hebt. Bij een temperatuurkaartje weet je wel of je ei echt springt. Mijn gynaecoloog heeft mij gezegd (vermoeden van PCO bij mij, maar niet officieel kunnen vaststellen omdat ik zwanger werd tijdens de start van de onderzoeken) dat er altijd een eisprong heeft plaatsgevonden voordat je menstrueert. Dus daar vanuit gaande zou ik zeggen dat je ei nog moet komen.

Maar ik moet er ook bij zeggen dat ik wel eens een temp kaartje heb gezien waarbij geen eisprong plaats had gevonden. Dus dat werkt een beetje tegen op wat de gyn mij vertelde.

Nouja wat ik hier dus mee wil zeggen is dat je het pas zeker weet wanneer je óf een kruis bij FF krijgt, óf zwanger bent/ongesteld geworden.

Ik weet hoe vervelend die onzekerheid is. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Theoretisch gezien heeft de gyn gelijk. Menstruatie is het opgebouwde baarmoederslijmvlies opruimen omdat het eitje niet bevrucht is geworden. Maar ik weet ook dat de praktijk anders kan zijn dan de theorie. Wellicht wordt op den duur het slijmvlies te oud en zegt het lichaam ook, we moeten een nieuwe hebben.

Verder over je kaartje... ik meen wel een eisprong te zien die niet overeenkomt met je ovutesten. Het kan dag 24 zijn geweest, omdat je temp daarna hoger wordt en in zijn algemeenheid hoger blijft. Of moet ik zeggen: stabieler in de hogere regionen van je kaartje.
    Ik zou zeggen: verdiep je eens verder in de waarde van ovutesten en temperaturen bij jouw aandoening. Volgens mij is het tempen ook niet zo heel betrouwbaar. Dat meen ik me te herinneren.

Kun je je herinneren of je in die dagen vruchtbaar slijm had?

4. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Hoi Bailief en Sandana,

Normaal gesproken was een eisprong juist goed te zien bij mij. Temp ging goed omhoog en was daarmee dus duidelijk. Bij PCOS worden ovulatietesten idd afgeraden. Echter aangezien ik heel lang geen smiley had en dus bij de gynaecoloog echt een ei op springen heb zien staan had ik nu toch echt de hoop om weer zo een mooie duidelijke stijging te zien. Ik heb zelfs een echofoto meegekregen waarop een ei van 20 mm te zien is.
    Ik ben bang dat ik het toch weer moet afwachten wat een rare cyclus is dit zeg. Pfff. Om wanhopig van te horen.

Dag 24 iet er idd hoopvol uit maar dan zou het toch door moeten stijgen. Blijf nu al dagen op een temp zitten van 26.43.

Ik had in die dagen wel vruchtbaar slijm. Maar aangezien ik dat vaak voor een langere periode heb let ik daar al bijna niet meer op. Vandaar ook dat ik overgegaan ben op ovulatietesten.
    Volgens internet werken ovulatietesten bij de ene vrouw met pcos wel en de andere niet. Het was voor mij een experiment om te kijken of ik er baat bij zou hebben. Tot nog toe geeft het me alleen maar extra stress...

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zie het ja, je tempstijging.
    Enige optie voor nu is die dag 24. Hoe lang is je LF normaal, weet je dat?
    Heb het idee dat het minder duidelijk werd na je miskraam, klopt dat?

6. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Hoi Sandana,

Mijn LF is na de miskraam va 13 naar 5 gegaan. Tenminste ik heb hiervoor maar 2 x weer een soort van cyclus gehad waarbij beiden keren de LF echt zeer kort was. Het is inderdaad sinds mijn miskraam zeer onduidelijk. Ik denk zelf dat het door progesteron tekort komt. En de PCO natuurlijk. Zo frustrerend. Ach ja. Het is niet anders. 6 juni een afspraak bij een vruchtbaarheidskliniek. Heb de hoop op deze ronde een beetje opgegeven.

7. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Hoi beiden. Temperatuur is flink omhoog gegaan vandaag. Nog twee dagen zo hoog dan weet ik het zeker. Bedankt voor jullie adviezen.

Groetjes Chanan

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.038
    15.634
    113
    Nabij Utrecht
    Zoals ik het zie is gisteren/eergisteren je ei gesprongen.
    Succes

9. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Helaas. Te vroeg gejuicht. Temperatuur schiet weer naar beneden. Snap er nu officieel niks meer van. Echt een rare cyclus.

Deel Deze Pagina