Mijn test gaf 2 streepjes aan,daarna trok het streepje weg

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Josefina18, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josefina18

Josefina18 Niet meer actief

maar ik heb dus wel altijd verkeerd gerekend.
    ik voel gewoon dat er iets niet goed is met me ik weet het bijna zeker dat ik gewoon zwanger ben alleen ik wacht nog op een bevestiging.. kijken wanneer ik ongesteld word.. afwachte dus.. met de hoeveelste dag als je over tijd ben kan je het beste een test doen?

2. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Josefina als ik naar je cycli kijk dan zit je tussen de 4 en 6 weken in, en meestal rond de 40 dagen dus dan zou je pas rond de 24-26 ste mei kunnen testen, je zit nu nl pas op dag 30! Je cycli zijn gewoon wat onregelmatig en langer dan je zelf denkt!

3. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    hoi josefina,

spannend hoor! als je een cyclus van 5 weken hebt, is het nog even afwachten... bij 4 weken, ja dan ben je al even overtijd. maar ik zie dat je wel vaker een onregelmatige cyclus hebt gehad. inderdaad misschien een andere test gebruiken: over clearblue hoor ik veel positieve dingen en anders misschien een bloedtest bij de huisarts.
    misschien kun je voor de volgende keer (mocht je dus niet zwanger zijn) een ovulatietest gebruiken, die vertelt je wanneer je je eisprong hebt, dus wanneer je vruchtbaar bent (en is, naar mijns inziens, een stuk betrouwbaarder dan een 'waarzegger').

succes en be blessed!

liefs

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Bij een cyclus van 35 dagen (je kortste cyclus) kom je dan aan nod 18 mei, bij een cyclus van 41 op nod 24 mei.
    Je bent dus nog te vroeg om te kunnen testen. Op z'n vroegst kun je er zondag een testje aan wagen.
    Wil je trouwens zelf je cyclus bijhouden, tel dan de dagen vanaf je eerste ongidag tot en met de laatste dag vóór je volgende ongi. En krijg je 't s avonds laat tel dan de volgende dag als eerste dag.

Hoop dat je nu wat meer duidelijkheid hebt! ;)

Succes!

5. Josefina18

tezz die uitkomsten heb ik verkeerd gerekend.. ik ben er net achter dat je vanaf de eerste dag moet rekenen en die bereking daarboven heb ik verkeerd berekend.

6. Josefina18

i rekende altijd vanaf de laatste dag 4 weken erbij maar je moet vanaf je eerste dag 4 weken erbij rekenen.. ben nu eventjes weg die veregeet die berekening

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Josefina: ik weet niet helemaal welke berekening JIJ bedoelt, maar ik ben gewoon gaan tellen van je eerste ongi-dag tot je volgende. Als de data die je hebt opgegeven (die waarop je daadwerkelijk ongi bent geworden), kloppen, dan kloppen de lengte van je cycli ook! (Ik heb namelijk gewoon je dagen geteld op de kalender ;) )

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Josefina: voor als je dit straks leest: een gemiddelde cyclus betreft 28 dagen. Jouw cyclus schommelt tussen de 35 en 41 dagen. Met de berekening die jij hanteerde kwam je op ongeveer 31 dagen uit. Dat klopt inderdaad niet. Jouw cycli blijken wat langer te zijn! Maar dat doet niks af aan het feit dat als dát de juiste data zijn dat je steeds ongi werd, de hoeveelheid cyclusdagen die ik voor je heb opgeteld gewoon kloppen. Ga dus niet meer uit van 31 dagen, maar liever van 40! Anders zit je elke keer weer onnodig lang in de stress tot je kunt testen. Ik hoop overigens voor je dat je gewoon volgende week positief test.

Laterrrr!

9. Josefina18

ik ben er weer... maar mijn banner geeft op dit moment aan dat ik 6 dage over tijd ben ?

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Misschien moet je bij het maken van een nieuwe banner bij cyclusdagen 40 dagen invullen! En eerst de eerste dag van je laatste menstruatie.

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Je zit nu nl op dag 34 en het kan goed zijn dat je cyclus dus ongeveer 40 gaat duren.

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Omdat je op die banner hebt aangegeven een cyclus van 28 dagen te hebben en dat heb je niet. Je hebt nog een week te gaan voor je cyclus over is (41 dagen)

De datums die je op hebt geschreven hier, zijn dat gegokte dagen of echt de dagen dat je ongesteld was?

13. Josefina18

maar hoe komt het dan dat ik een cyclus van 5 weken heb dat kan toch niet goed zijn

14. Josefina18

ik heb gerekend.. ik heb 1 keer een cyclus van 30 dagen... 32 dagen... 35 dagen.. 36dagen.. en nu weer 30 dagen.. en nuzit ik nog af te wachten..

maar mijn ongesteldheid was altijd 5 volle dagen en nu is dat nog maar 2 of 3 dagen en dan heel licht bloed bijna niks

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hoezo niet goed?
    Laat het idee van een cyclus van 4 weken eens los.
    Een cyclus van 5 weken is niet beter of slechter dan een cyclus van 4 weken.
    Je bent niet overtijd nu, want jouw cyclus is geen 28 dagen.

16. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Als jij gaat rekenen, dan kloppen de data niet met wat iemand anders had uitgerekend, dus ik vraag me af of je het nu wel goed doet?

De volgende menstruatie moest dan komen op maandag 3 maart tot vrijdag 7 maart maar deze keer kreeg ik mijn menstruatie van zaterdag 8 maart tot dinsdag 11 maart.
    Daarna moest ik ongesteld worden op maandag 7 april tot vrijdag 11 april. hier kreeg ik mijn menstruatie op zondag avond 13 april.. tot woensdag avond 16 april.
    Dag 1 = 8 maart
    Dag 36 = 12 april -> Je cyclus heeft dus 36 dagen geduurd
    Dag 1 = 13 april

Kijk hier maar eens: Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina
    Je gemiddelde cyclusduur is 39 dagen. Je NOD is dan 22 mei, maar kan een paar dagen eerder of later zijn.

Het is op zich normaal dat je ongesteld anders wordt zonder pilgebruik, bij de een wordt het minder en bij de ander juist heftiger.

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Josefina: Hoe is het nou? Al een testje gewaagd?
    Ben je er nou al achter wat je verkeerd doet met het berekenen van je cyclus? Je telt namelijk de dagen tussen je ongi's. Maar je moet je ongidagen meetellen. Als je ongi begint start je namelijk een nieuwe cyclus, niet als íe over is.
    Het is best normaal hoor dat je ongi anders wordt na het stoppen met de pil. Het is ook normaal dat je cyclus langer duurt dan de gemiddelde 28 dagen. Tussen 22 dagen en 35 dagen is prima! Dat jouw cycli nog iets langer hebben geduurd kan makkelijk komen door het 'ontpillen'.

Deel Deze Pagina