hallo allemaal, Verleden week dinsdag ontdekte ik op 1 dag voor nod dat ik zwanger was door positieve testjes (zie mijn album) en een positieve bloedtest (hcg 75). Door mijn miskraam in oktober ben ik heel erg onzeker en kan ik het ook niet laten om te blijven testen. Afgelopen zondag deed ik nog een kv 2v5 en die was een pak donkerder. Maandag nog een CB digitaal gedaan en die gaf toen 2-3 weken. Ik bleef echt onzeker en liet op aanraden van mijn huisdokter dinsdag avond een nieuwe bloedname doen met als resultaat een hcg van 1341. Goed gestegen met andere woorden. Nu las ik dat een CB vanaf hcg 2000 een 3+ zou moeten geven dus kon ik mij deze morgen weer niet bedwingen. Ik deed de test wel met mijn 2de urine maar tot mijn verbazing stond er 2-3. Moet ik mij nu ongerust maken? Of komt dit omdat de hcg in het bloed altijd hoger ligt dan in de urine en ik nu mijn 2de urine gebruikt heb?
Ik denk het niet meid misschien heb je iets te vroeg getest of schommelt je hcg gewoon nog heel erg. Ik ben zelf gestopt met testen op een gegeven moment je maakt jezelf er alleen maar gek mee meis.Daarbij is een bloedtest denk ik preciezer en je hebt 2de urine gebruikt die is toch verdunt. Ga lekker genieten van je zwangerschap en wacht lekker op je echo hoe moeilijk ook. Liefs!
Geen zorgen maken. De CB is een indicatie, bloedtest veel betrouwbaarder en die laat een prima stijging zien van je HCG. Zou niet meer testen als ik jou was als je daar ook onzeker van wordt, brengt je dan niets goeds. Je bent gewoon lekker zwanger, gefeliciteerd!
Lieverd, stop met testen!!!! Volgens mij kan je s'ochtends positief testen en dan s'avonds alsnog een miskraam krijgen, dus het is valse zekerheid. Plus dat je jezelf er helemaal gek mee maakt. En het kost een hoop geld, kan je beter gebruiken om leuke babydingetjes van te kopen Als het fout gaat, gaat het toch wel fout. Probeer vertrouwen in je lichaam te hebben. Sterkte en een dkke knuf. O ja, gefeliciteerd!!!!!
Toch niet kunnen laten en vandaag nog een CB gedaan. Ik zit nu op 5w4d. Er kwam binnen de 1,5 minuut al een + en een 3+ (foto in mijn album) Waarschijnlijk ben ik dus afgelopen week echt gewoon te vroeg geweest en met die 2de urine.