Hoi Dames,.. Ik ben voor het eerst aan de slag met ovulatietesten van Sensitest.. nu heb ik er vandaag (woensdag) 2 gedaan.. de eerste was superlicht streepje, en de tweede wordt al iets donkerder, maar wel nog licht.. Mijn vraag is.. als het streepje iets donkerder begint te worden, na ongeveer hoeveel dagen is hij bij jullie dan zo donker dat het duidelijk een piek is ? Of verschilt dat echt per persoon ? Groetjes Lunae
Ik gebruik ook deze maand voor het eerst ovutesten, maar tjonge...wat een raadsel. Ik heb veel vragen erover gesteld hier op het forum en uiteindelijk bleek dat het bij iedereen anders was. Ik had dag 10 een licht streepje dag 11 was het streepje iets donkerder, maar nog niet zo donker als de controlestreep dag 12 helemaal weg, gewoon wit (maar de controlestreep was goed) dag 13 wederom hetzelfde als dag 11 dag 14 een knaltest (mega posi) dag 15 zoals dag 11 dag 16 zoals dag 10 Daarna ben ik gestopt met testen. Maar het verschilt enorm en je kunt er soms geen peil op trekken. Gewoon nog even blijven doortesten dan komt waarschijnlijk vanzelf een heel duidelijke posi test. Test je 1 keer per dag?
Het verschilt per persoon. Rond de eisprong testte ik 2x per dag. Als de mijne licht was, en de dag erna al iets donkerder wat mijn test de dag dáárna positief.
Hmm.. kan me voorstellen dat je daar niet veel wijs uit wordt maar als hij maar 1 keer duidelijk positief was, had je op dag 14 dus (netjes) je eisprong! Ik vind het een beetje eng.. afgelopen keer te korte cyclus gehad, waardoor we dus te laat aan de slag gingen.. en vandaag voor het eerst 2 tests gedaan omdat ik op dag 11 zit, maar als ik weer 2 dagen vroeger ben, kan de test van vandaag de piek zijn.. Ik weet niet of ik moet wachten op iets echt heel donkers.. of dat een lichte streep ook al iets kan zijn.. lastig hoor! En jij nog even in spanning voor je volgende nod ?
Ja, het is inderdaad spannend. Maar nu nog geen zenuwen, want ik moet nog lang wachten. Ik snap jouw onzekerheid, dat had ik ook. Vooral omdat op dag 12 het helemaal weg was. Ik dacht echt dat ik mijn ei gemist had en heel vroeg in de cyclus gehad had. En ineens "out of the blue" die mega positieve. Dat geeft dus aan hoe snel het kan veranderen. Een hele lichte streep is in principe niets (dat testen sommige dames de hele cyclus door), pas bij een knal (donkerder dan de controle) komt de eisprong. Als je het niet "te duur" vindt, dan zou ik rond de eisprong 2 keer testen, dan kun je jouw ei echt niet missen. Heel veel succes!
Mijn teststreep is nooit donkerder geweest dan mijn controlestreep. Terwijl ik wel precies weet wanneer ik mn eisprong heb gehad. Zie mijn foto's voor mijn rijtje met ovutesten. Succes!
Thanks, ik heb een reactie onder je foto gezet, maar als je wilt reageren, kan je dat beter hier doen denk ik, ik was te snel En bedankt voor het reageren !
Ah bedankt! Die onderste soort tests heb ik ook, ik denk dat ik dus nog niet positief getest heb als ik dit zo zie..
Ja idd.. dat is ff schrikken.. maar gelukkig kwam er daarna meer duidelijkheid voor je Ik wacht het nog rustig even af.. doe er gewoon morgen weer 2 Jij ook succes en thanx!
ik ben ook voor het eerst begonnen met ovutesten, nu vanavond is de test streep donkerder dan de controle streep dus positief denk ik dan kluse