cyclus na mk; wanneer eerste testje?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Female, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hoi allemaal,

Zouden jullie even willen meedenken?

Ik heb een mk achter de rug (eind dec.). het is dus maar afwachten hoe het loopt. normaal ben ik regelmatig, ong 28 dagen.
    Ik weet al vanaf de eerste week dec. dat het met niet goed was met de zwangerschap. Het heeft wel een paar weken geduurd voor mijn lichaam het helemaal had opgelost...

- op ong 22 dec. is het bloedverlies echt begonnen. daarna stopte het enkele dagen. 27 dec. weer veel bloedverlies. duurde 2 dagen. sindsdien volledig gestopt.
    - hcg waarden waren op 23 dec 378
    - hcg waarden waren op 30 dec. 19. paar dagen daarna getest thuis en was spierwit.
    - op 6 januari heb ik overduidelijk vruchtbaar slijm gespot.

Ik weet dat het wat gissen is na een mk, maar mijn vraag is;
    WAT ZOUDEN JULLIE ONGEVEER ALS DATUM AANHOUDEN OM EEN EERSTE TESTJE TE WAGEN?

Bedankt voor het lezen.

PS hoop dat het verhaal niet te warrig is, anders hoor ik het wel ;)

Oh ja: banner is echt maar een gok dus daar zou ik niet teveel naar kijken ;)

2. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ten eerste: wat erg van je miskraam! Hopelijk is jullie snel een gezonde zwangerschap gegund!
    Ik zou in eerste instantie uitgaan van je ei op 7 januari, dus testen op 21 januari. Eigenlijk had je ovutesten moeten doen, dan wist je zeker wanneer je ei was geweest. Vind ik altijd wel prettig ;)
    Heel veel sterkte en succes!

3. Female

Female Niet meer actief

Dankjewel Marije!
    Ik heb eigenlijk express geen ovu-testen gedaan omdat ik me gewoon relaxed wilde voelen ipv meteen extreem op te letten (alhoewel ik natuurlijk stiekem wel weer extra op mijn lijf let ;)
    Ik ben 3 zwangerschappen meteen de eerste ronde zwanger geraakt, dus ovutesten zou ik denk ik pas doen na een paar maanden. En meestal weet ik wel ong. wanneer m'n eisprong is (door o.a. afscheiding) maar nu is het een beetje van slag..

Maar: n.a.v. dat vruchtbare slijm op 6 jan; kan dat wel, een ei op 7 jan?? Is dat niet te snel na de mk?? (op de data gelet?)

4. Female

Female Niet meer actief

En ps: jij gefeliciteerd he! Wat fijn dat je zwanger bent! :)

5. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Dank je voor de felicitatie! Ik hoop dat het nu wel goed gaat, heel spannend allemaal.... Maar we zijn in elk geval weer een stapje verder, ik ben weer zwanger :D

Ja, op zich is 7 januari wel snel een ei na je miskraam. Als je op 30 december nog hcg 19 had en een paar dagen later een witte test. Zou je "normaal" gesproken rond deze tijd je ei hebben... Maar ja, na een miskraam is alles van slag. Bij mij duurde de cyclus na de miskraam een week langer dan normaal zo'n beetje. Misschien dat het wel verstandig is om daar van uit te gaan... Voor de rust in je hoofd.....

6. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Eerlijk gezegd denk ik dat het erg vroeg is om na een mk binnen een week een eisprong te hebben.
    Ik heb inmiddels 3 miskramen achter de rug en heb bij iedere miskraam toch minimaal een week of 5 op mijn ongi moeten wachten.
    Dus als ik jou was zou ik denk ik pas op 2 of 3 februari testen als je nog niet ongi bent geworden.
    Je lichaam heeft echt wel eentijdje nodig na een mk om te herstellen.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook altijd een cyclus van 28 dagen. Maar na MK pas na 34 dagen. En daarna klopte het weer. Je cyclus kan behoorlijk van slag zijn. Ik zou pas begin februari testen.
    Sterkte!

8. Ospiri

Ospiri Actief lid

5 apr 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een erg lange cyclus na mk maar ik had eerder ook al geen regelmatige cyclus. Ik zou ook pas eind januari begin februari testen. Dan weet je of je 'op tijd' ongesteld bent geworden en zo niet dan kan je een testje doen. Maar hou er inderdaad rekening mee dat het even kan duren, is anders zo'n teleurstelling.
    Sterkte!

9. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Hi female,

Even mijn ervaring:
    -26-12-2010 (cyclusdag 1) een MK gehad na IVF. Was toen 5wk 6 dgn.
    -03-01-2011 (cyclusdag 9) bloedprikken: HCG < 1 en op de echo was alweer een follikel van 10mm te zien
    -10-01-2011 (cyclusdag 16): echo met een follikel van 19mm, eisprong in aantocht.

Dus zo snel kan het gaan met die eisprongen!

Oja, ik testte met 4wk 5 dgn met clear blue indicator "2-3 weken zwanger" , dus er zat wel al een hogere waarde HCG in mijn lichaam, maar niet voldoende.

10. Female

Female Niet meer actief

Bedankt voor alle berichtje!
    Ik vrees dat wachten tot 3 feb me niet lukt en te lang is, maar ik ga nog wel even wachten.
    Ik weet nu wel dat ik er rekening mee moet houden dat het dan vroeg is, en dat het mss allemaal wat langer duurt. Dat is wel een goeie tip van jullie, en zal idd helpen om nuchter te blijven en teleurstelling te voorkomen.
    Mss niet zo slim dat ik van de week nieuwe zwangerschapstesten binnen heb gekregen, had ik denk ik beter iets met bestellen gewacht, want ze branden nog net niet mijn kastje uit :):D

@ Emesve; wat super dat het zo vlot bij je ging!! :)

11. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    female wat erg van je miskraam.. hopelijk is het snel weer raak

ik heb zelf op 25 dec een miskraam gehad en ben juist wel op zoek gegaan naar mijn ei ze zeggen dat het kan helpen als je nog wat hcg in je lijf hebt !!
    ik heb een cyclus van 26 dagen .. normaal gesproken dan .. dus had ik op 6-1 mijn ei verwacht .. echter zaterdagavond had ik een knaller van een ovulatie test was ervoor ook spierwit dus moet wel kloppen .. zondagochtend ook nog een knaller van een test !! is wel lang eigenlijk maar ok .. en maandag was de streep weer een stuk lichter ... dus ik heb op zondag of maandag dan mijn ei gehad ik hou het maar op de 10e ...
    dan is het vanaf daar ongeveer weer 3 dagen voor het ingenesteld kan zijn .. en dan nog 9 dagen voor opbouw van hcg ... dus ik kan zelf op de 22e testen ...

hoop dat je er wat aan hebt !!

meestal na een mk is je cyclus erg rommelig ..

12. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik had na mijn MK 15 dagen later mijn eisprong en dagen later was ik ongesteld dus niet bij iedereen is de cyclus van slag na een MK.
    Ik zou in jou geval ook uitgaan van 7 of 8 jan eisprong en dan 14 dagen later eens testen...dus volgend weekend!

Succes

13. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bij mij was mijn cyclus ook niet van slag na mijn mk (7w4d). Exact vier weken na mijn miskraam had ik weer een positieve zwangerschapstest! Het kan dus echt wel!

Hopelijk heb jij ook snel weer een positieve test in handen!

14. Female

Female Niet meer actief

@ emma; dankje voor je berichtje! fijn dat je duidelijkheid hebt, en iig weer vlot een eisprong. Ik duim voor je dat je snel zwanger bent! :)

@ Joy en Speentje; wat goed om jullie ervqringen te lezen, zo snel alles weer op de rit na jullie mk! :)

Gister nog even met mam over gehad, dat het mss ook niet verkeerd is om gewoon even af te wachten ipv zo vroeg testen en alle onrust op te zoeken. Laatste zw.schap heb ik meteen de eerste heel erg opgelet, continue wat ik voel, en al voor NOD veel testen gedaan, echt onrustig allemaal.

Na de MK voelde ik me juist heel rustig, relaxed. Niet steeds opletten en dagen tellen, vrijen was leuk en ongedwongen etc. Dat voelde echt goed.
    Nu richting NOD, en ook nog testen in huis, ga ik toch weer dagen tellen etc.

Mam vertelde nog dat zij vroeger (3 kinderen) nooit een zw. test heeft gedaan. dat was toen nog niet zo erg. je wachtte gewoon af, en als je niet ongesteld werd werd je steeds nieuwschieriger. dan wachtte je nog eens een week of een paar weken af en ging dan naar de HA, waar je dmv urinetest te horen kreeg of je zwanger was of niet.

Dat is natuurlijk wel erg ouderwets, maar er is misschien niets mis mee om even in gezonde spanning te zitten, ipv steeds dagen tellen, onrust, continue zoeken op internet en dit forum en er voor NOD al ik weet niet hoeveel testen door te hebben gejaagd.

De kans is groot dat de komende zwangerschap mijn laatste zal zijn, en ik neem me voor ervan te genieten, ook de weg naar de zwangerschap toe, het een beetje op zijn beloop te laten en relaxed met alles om te gaan.

Snappen jullie het nog? Klinkt allemaal mss wat vaag :)

Dus ik zie wel wanneer ik eens een testje doe. misschien hou ik het wel niet vol, kan natuurlijk ook. Maar ik wacht nu nog even af ;)

15. Female

Female Niet meer actief

Guess what... Ik wordt ongesteld!!
    Zo snel!
    Ik ben eigenlijk helemaal niet teleurgesteld maar vooral blij dat alles zo snel weer ok is. Nu weet ik tenminste ook ongeveer mijn cyclus :)
    Op naar volgende maand, met frisse moed en zin :)

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    jammer van je ongi maar zo te zien kan je vanuit hier weer verder !!
    zet hem op .. en hopelijk ben je snel weer zwanger !

17. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Fijn om te weten waar je aan toe bent! Op naar de volgende zwangerschap! Veel succes meid!

18. Female

Female Niet meer actief

Hey ik dacht dat ik hier al gereageerd had maar nog niet dus :)

Bedankt voor jullie berichtjes meiden! :)

Deel Deze Pagina