Onze lieve meid heeft problemen met in slaap komen. Snachts slaapt ze gelukkig wel ongeveer 7 uurtjes achter elkaar en na de ochtendfles weer 3 uur ( na op mij in slaap te zijn gevallen beide keren anders blijft ze zichzelf wakker houden). Maar overdag en savonds slaapt ze dus gewoon niet. Alles al geprobeerd, inbakeren, in de box, in haar eigen bedje, wegleggen nadat ze op ons slaapt maar niks lijkt te helpen. We merken dat ze gewoon oververmoeid is waardoor ze gaat huilen en dan slaapt ze al helemaal niet. Iemand ervaring mee, tips zijn welkom!
Heb een mei tai aangschaft, lijkt ze nog even te klein voor maar meestal is ze dat na 5 min ook al zat helaas.
Waaraan merk je dat ze het zat is, de draagdoek? Wat doet ze dan? Mei tai is voor jonge baby's qua ondersteuning vaak nog niet voldoende, dus mogelijk rekbare doek of een echte babydrager proberen? Omdat ze nu al oververmoeid is, zou ik denken dat het wel handig is om dat patroon te doorbreken met draagdoek of in slaap wiegen. Zodra ze haar slaap ingehaald heeft, zou je dan kunnen kijken of zelf in slaap vallen lukt, maar een hoop baby's willen ook gewoon bij je zijn. Baby in een droomritme van Stephanie Lampe geeft veel bruikbare tips, dat is wel een aanrader om er eens bij te pakken.
Ik merk dat ze het zat is doordat ze gaat huilen en probeert te bewegen en dat lukt natuurlijk niet zo goed. Denk idd ook dat de mei tai beter is als ze iets groter is. Bedankt voor je tips in ieder geval!
Maar ik lees dat ze wel op jullie slaapt? Mijn zoontje sliep vaak goed, maar als hij onrustig was en bij mij in slaap viel, liet ik dat zo. Dan zakten we samen voor een poosje onderuit. Hij lkr slapen en ik genieten En anders de wandelwagen?
Ja op ons slaapt ze wel, erg gezellig hoor samen maar niet de hele dag haha. Wandelwagenbak vindt ze vanaf het begin al niks jammer genoeg!
Gewoon overdag bij je houden (draagdoek) of gaan wandelen en vooral blij zijn dat je in ieder geval je nachtrust krijgt!
Mees had hetzelfde...draagdoek vond hij ook niks dus hij heeft de eerste drie maanden echt alleen op mij geslapen. Best een uitdaging met nog een peuter...maar ik zorgde gewoon dat ik alles gedaan had als hij wou slapen, dan installeerde ik me lekker op de bank. Tekenfilmpje en een beker drinken voor mij en de oudste en chillen maar Ik zou er gewoon aan toegeven en genieten van de rust en het knuffelen. Met drie maanden sliep hij ineens wel in bed
Hier ook de eerste zeven weken enorm getobd met slapen overdag. Was uiteindelijk zelf zo op dat we naar een kinderarts zijn gegaan. Ons mannetje heeft verborgen reflux en met medicatie en inbakeren ging het al iets beter. Hij sliep hierdpor overdag ongeveer 30-60 min per slaapje. Inmiddels ook twee keer bij een osteopaat geweest (op aanraden verloskundige ivm bevalling die voor kleine man best pittig was). Dit heeft echt het laatste zetje gegeven zeg maar. Hij slaapt de laatste week 1,5 uur per slaapje overdag! Moet nog wel af en toe het speentje geven, maar hij slaapt! Wie weet werkt dit voor jou kleintje ook! Verder proberen we hem niet langer dan 1,5 uur wakker te houden, zodat hij niet meer oververmoeid raakt. Succes!
Ze heeft ook verborgen reflux en medicatie daarvoor, gaat nu wel beter daarmee gelukkig. We doen haar nu rond half 8 boven naar bed na de fles en als ze huilt even geruststellen en weer weg. Lijkt te lukken, voor ons al een hele overwinning haha. En overdag hou ik haar maar gewoon bij me, wordt vanzelf wel beter hoop ik! Bedankt voor de adviezen dames!
Middelste zoontje de eerste maanden alle slaapjes vanaf dag 1 op mij of in de bondolino gedaan, de eerste drie maanden bij mij in bed op mij. Dochtertje van nu 6 maanden tot aan 5 maanden alle slaapjes in de bondolino gedaan overdag en zij ging al vanaf week 5 snachts in eigen bed doorslapen. Beide kinderen van me hadden (en hebben uiteraard) me gewoon nodig, de nabijheid. En dan boeit het me even niet waar ze slapen, maar als ze maar slapen. Overdag en snachts. Mijn dochtertje heeft verborgen reflux, gebruikt nexium en forlax, slapen overeind ging beter dan in schuin bedje, dus huppakee overdag altijd bij mij in de drager. En als ze dan sliepen in de bondolino ging ik gewoon onderuit gezakt op de bank relaxen. Werden ze wakker even knuffelen en in de box dan snel snel wat in het huishouden doen. En je kan ook veel doen als ze gedragen worden in doek of drager. Ik vind het de beste uitvinding ever, het dragen
Onze kleine uk sliep vanaf t begin af aan prima maar wilde snachts op ons slapen. Gebruiken nu voor de nachten slaapzak, scheelt enorm. Hij voelt daardoor t temperatuurverschil niet meer zo goed denken we. Eerste week was bij ons inslapen en dan wegleggen, daarna konden we m gewoon wegleggen. Gebruiken m wel alleen voor de nacht, voor koppeling nacht-niet uitgebreid knuffelen en spelen. Maar mogelijk kan t ook voor jou werken op bepaalde momenten?
Nadat wij al het medische hadden uitgesloten zoals (verborgen) reflux was bij ons uiteindelijk een combinatie van inbakeren met pacco en een osteopaat het antwoord! Vooral na de eerste behandeling bij de osteopaat merkten wij al dat ons onrustige mannetje en stuk relaxter in z'n vel zat. Uiteindelijk maar 3 behandelingen nodig gehad en in combinatie met inbakeren ging hij overdag ook ineens goed slapen.
Hier ook veel problemen gehad met overdag slapen. Ritme en regelmaat was hier de oplossing. Ook overdag in de Puckababy en in eigen bedje. 'baby in een droomritme' heb ik niet gelezen maar wat ik gehoord heb staan hier ook veel tips in om je baby te leren slapen. Onze dochter moest het ook leren... nu leg ik haar brabbelend in bed en na enkele minuten valt ze zelf in slaap. En geen hazenslaapjes meer maar gewoon 1,5 - 2 uur