Ik wil graag een foto plaatsen in mijn avatar, maar tot het kleinste verkleinen (handheld) lukt mij nog niet om hem dan te plaatsen. Hoe moet dat?
Zou ik ook wel willen weten... heb het gister ook nog geprobeerd dmv verkleinen enzo. Maar het is me niet gelukt....
Nou, het is op zich niet heel moeilijk om te doen hoor... maar de meesten ontbreekt het aan de juiste programmatuur op de computer. Alhoewel, ik doe het met Paint en dat is een programmaatje dat toch standaard op veel computers staat. Open je plaatje in Paint en ga vervolgens een beetje spelen met 'Uitrekken en hellen' onder het kopje 'Afbeeldingen'. Vul bij het percentage een percentage onder de 100% in om het plaatje te verkleinen. Door op 'Kenmerk' te klikken (ook onder het kopje 'Afbeeldingen') kun je zien hoe groot je plaatje op dit moment is. Je plaatje moet minder of gelijk zijn aan 80x80 pixels. Is het gelukt? Dan sla je je plaatje op en kun je hem onder je profiel hier uploaden. Wanneer je je plaatje kleiner maakt dan 80x80 pixels zul je zien dat de grootte meestal minder dan de vereiste 5 kb is. Mocht het plaatje qua grootte nog niet goed genoeg zijn, dan moet je je plaatje nog verder verkleinen. Veel succes voor de doe-het-zelvers. En als mensen problemen houden, kunnen ze mij PB-en. Dan kijk ik wat ik kan betekenen. Groetjes, Josien
Bij gebruik van photoshop gaat het ook erg makkelijk... Al gok ik dat de photoshopgebruikers al weten hoe het moet. Bij image size kun je je plaatje 80x80 pixels maken. En dmv Save for web, verklein je je plaatje tot onder de 5 kb. Ik weet niet zeker of photoshop elements ook een save for web optie heeft.
Ik ben er ook tijden mee bezig geweest, en had het eigenlijk al opgegeven, maar uiteindelijk zag ik in de kolom helemaal links in beeld, het menu, derde van onder, "foto verkleinen" staan. Kies 80 pixels en klaar...