Geen idee , nog nooit langer dan 2 dagen koorts gehad... Maar ik denk een week ofzo? Hangt ook van andere symptomen af.
Als ik alleen maar koorts heb zou ik niet bellen. Ik stel altijd voor mij zelf de vraag wat verwacht ik van de huisarts... bij griep eigenlijk niks. . Is uitzieken.
Ik heb door de warmte ook uitslag en dat jeukt, vorig jaar ook griep gehad en toen was het precies zo.
Ligt aan de hoogte vd koorts en hoe ik mij verder voel.. griep ziek ik gewoon uit maar hoest ik bijv erg lelijk en voel ik mijn longen en de koorts loopt op dan ga ik wel na dag of 3 naar de huisarts.
Niet.. waarom zou je bij koorts bellen? Dat is alleen bij babys na zoveel dagen. Of ben je zwanger, dan ist ook nog anders. Verga je erbij vd pijn dan wel natuurlijk. Of als het 3 weken blijft ofzo
Voor zo'n korte tijd zou ik nog niet bellen, ligt wel een beetje aan de rest van de klachten natuurlijk. En als ik echt twijfel bel ik gewoon en leg ik het voor aan de assistente. Zij kan het beter inschatten of en wanneer ik gezien moet worden
Als je niet uit bed kan: bellen! Maar alleen ‘ellendig’ dan valt het waarschijnlijk wel mee. Ik dacht ook dat ik pas na 7 dagen koorts mocht bellen... was niet zo handig met (wat bleek) een longontsteking. Beterschap!
Ligt een beetje aan de hoogte van je koorts en eventuele andere symptomen. Ik heb een keer een dag 41 graden gehad, lag als een soort dood vogeltje op de bank toen zijn we toch maar even naar een arts geweest. Maar met een paar dagen 38-39 en “gewone” griep verschijnselen, spierpijn, verkoudheid. Dan ga ik niet. En ben je er meestal wel binnen een week weer vanaf. https://www.thuisarts.nl/koorts/ik-heb-koorts Onze huisarts adviseert tegenwoordig altijd even op thuisarts te kijken met klachten. Hier staan ook tips.
Ik zou denk ik pas tussen de week en twee weken bellen eigenlijk. Tenzij ik ook nog vreemde andere klachten heb.
Ik onmiddellijk maar dat komt omdat ik in België werk. Heb bewijs van de huisarts nodig. Als dit niet was zou het er aan liggen hoe ik me voel. Is het alleen koorts of hou je geen eten binnen en val je te snel af ofzo tja, dan zou ik wel bellen voor iets beters qua medicatie te kunnen krijgen als de vrij verkrijgbare medicatie niet werkt.
Onder de 40 graden na ongeveer een week. Boven de 40 graden na 3 dagen. Ligt er natuurlijk wel aan wat de andere klachten zijn. Bij mijn dochter ben ik strenger. 5 dagen onder de 40 en 2 dagen boven de 40 als verder alles goed is Als bijvoorbeeld uitdroging dreigt, meteen bellen
Ligt er aan. 5 dagen koorts is normaal bij een echte griep. Dan bel ik niet. Maar ik ben wel eens zo heftig ziek geweest dat ik dezelfde avond nog een arts heb laten komen. Maar als je nog iets op internet kan typen dan valt dat niet in mijn categorie "directe spoed"
Heb 2 jaar geleden longontsteking gehad, toen belde ik pas na 2 weken koorts ( >39,5 elke dag). Toen zei de huisarts dat ik wel een week eerder had mogen (moeten) bellen. Dus ik zou het een dag of 5/6 aankijken. Als er geen verbetering is en de koorts blijft hoog, kun je altijd even bellen voor overleg.