Volg je heeeeel lang maar nog nooit geschreven.. Heel veel succes meid, wat hebben jullie er ongelofelijk veel voor over!
Ik word helemaal blij van al jullie lieve steunbetuigingen! Menopur vanmorgen was wel even drama. Nou ja, niet de menopur, maar ik... Ik lag op de bank, mijn man hing boven mijn been met die spuit, en elke keer als ik voelde dat hij aanstalten maakte dan riep ik wacht wacht wacht. En dan verzon ik weer een smoes. "ik moet even googlen of een hoek van 90 graden wel echt hetzelfde is als loodrecht. Want waarom noemen ze het dan een hoek" en ga zo maar door. En toen die spuit er eenmaal in zat toen heb ik uiteraard 2 uur lang gedacht dat ik benauwd ging worden, zoals op de bijsluiter stond dat kon gebeuren, maar dat gebeurde niet. Zometeen om 23.00 uur de eerste gonal f-spuit. Die is nog enger, want dat is een veel hogere dosis dan de menopur. Hoop dat ik daarna kan slapen... Weet iemand hier of je daar lekker duf van wordt? Want dat kan ik wel gebruiken. Dan lig ik tenminste niet heel de nacht te denken aan alle bijwerkingen.
Als je al bijwerkingen krijgt, zul je die vast zo snel niet krijgen. Je kunt gerust lekker gaan slapen. Over het algemeen valt het meestal erg mee met de bijwerkingen. Maar je merkt op een gegeven moment wel de bedoelde werking ervan . Succes en welterusten!
Eindelijk van start! Super veel succes! Ik hoop dat je hier je verhaal blijft doen. Ik zou graag willen blijven lezen hoe het je vergaat. Echt een bijzonder verhaal zeg, hopelijk met een bijzonder mooi einde! Ik heb totaal geen bijwerkingen van de gonal!! En welke hoek maakt niet uit joh. Gewoon wat schuin erin. Maar ik snap je angst wel. Ik spuit mezelf ook nog steeds niet zelf.. maar het went wel zeker!
Wat een bijzonder traject! Hopelijk krijgen jullie veel embryo's om in te vriezen en komt jullie wens dan eindelijk in vervulling. Het lijkt me wel gek, dat de draagmoeder in een ander continent zit, terwijl ze zwanger is van jullie kindje. Nou ja, veel skypen En dom, dom, dom om de bijwerkingen te lezen! Niet weer doen hoor
Had volgens alleen meer hoofdpijn maar verder geen bijwerkingen volgens mij. Hopelijk heb jij er ook niet teveel last van.
Hier pas bijwerkingen na een dag of 10: opgezette buik van een wel erg volle eierdoos.. Niet teveel zorgen maken, je krujgt juist,straks echos om je in de gaten te houden!
Thanks Soof Ik zit vooral met het vliegen op dag 5. Weet dat het idioot is, maar s nachts in bed stel ik me dan voor dat mijn eitjes exploderen onder de cabinedruk ofzo. (als ik het opschrijf klinkt het nog belachelijker dan in mijn hoofd) Zo'n traject in 2 landen afwerken geeft gewoon extra stress. Ik heb me gister al 3 keer bedacht dat ik gewoon eerder naar amerika had moeten gaan en niet pas woensdag.
Ik ben je naam ook al heel vaak tegengekomen op zp en wilde je ook graag even heel veel geluk wensen! Na al die miskramen is het je zo gegund dat jij nu ook een gezond kindje in je armen mag houden. Heel fijn dat jullie nu een manier hebben gevonden, waarop dit hopelijk gaat lukken! Wat betreft je angst om te vliegen, ik snap het wel, maar het is écht écht niet nodig. Ik heb alles bij elkaar 5 jaar in de mmm gezeten en ben in die periode zo'n 30 keer in een vliegtuig gestapt, omdat dit niet anders kon voor mn werk. Dit gebeurde in alle fases van mn cyclus, dus vroeg in de mn cyclus, maar ook wanneer mn eitjes op springen stonden en van de druk gaan ze echt niet spontaan springen hoor! Als ik braaf door ging met spuiten op de afgesproken tijden merkte ik ook niets van de jetlag op mn eitjes (zo'n 40% van de vluchten waren naar de VS). Dus echt geen zorgen over maken! Ik ga heel hard voor je duimen dat je maar een mooie opbrengst hebt straks en jouw draagmoeder jullie embryootje straks tot een mooie gezonde baby mag dragen!
Bedankt Nana! Het zal ook vast wel loslopen woensdag. Ik vlieg trouwens altijd op een half kalmeringspilletje, denken jullie dat dat kwaad kan? Of mag je gewoon alles slikken tijdens de stimulatie?
In je folliculaire fase kan dat volgens mij geen kwaad hoor! Ik zou pas vanaf de tweede week in mn lf het niet meer durven. Ik vlieg zelf altijd met slaappillen (op nachtvluchten dan , hihi) en ik gebruik altijd als regel dat ik tot 6 dpo mag doen. Daarna kan het vast ook niet direct kwaad, maar dan heb ik het gevoel dat ik echt geen risico neem.
Mooi. Dan ga ik een stuk relaxter die oceaan over. Alweer op dag 3 hier. Met prikken zelf stel ik me behoorlijk aan, maar verder voel ik nog weinig (fysiek) Ik switch echt enorm in mijn gevoel ten aanzien van dit hele proces. Herkennen andere IVF-dames dat? Het ene moment heb ik het gevoel dat ik dit makkelijk kan handelen en denk ik van "kom maar op", terwijl ik dan amper een uur later helemaal in tranen op de bank kan zitten en denk "waarom doe ik mezelf dit aan? Ik lijk wel gek!" Enorm vermoeiend dat.
ben nog geen ivf persoon maar hormoon emo buien ken ik wel. Maar zoiezo door de hele mmm toestand. Ik vraag me af, weten ze waarom er in jou buik geen beebje kan groeien?
Spannend hoor. Ik zag je al een paar keer voorbij komen. Wat heb jij veel miskramen gehad. Ik vond 3 al frustrerend en ik wist bij de laatste waar het aan lag en zag die ook aan komen. Jammer dat ze bij jouw de oorzaak niet kunnen oplossen, maar super dat jullie het op deze manier kunnen doen. Mag ik vragen hoe dit verzekering technisch geregeld is? Je moet toch ook de medische rekeningen van je draagmoeder betalen. Ten minste dat is wat ik begrepen heb van de THE little couple die dat ook deden. Als je het niet wil antwoorden vooral niet doen. Het is bij mij gewoon nieuwsgierigheid. Hier ook geen last gehad van gonal f. Zet hem op.
Helaas niet Pippeke. Ben in Nederland, Duitsland en Belgie onderzocht. Miskramen zijn en blijven onverklaarbaar. En dat is gelijk de reden dat we in Nederland niet in aanmerking kwamen voor draagmoederschap. Onverklaarbaar is hier niet goed genoeg. Je moet kunnen bewijzen dat je geen kind kan voldragen en dat kan ik niet bewijzen. (bewijzen betekent hier: of geen baarmoeder meer hebben of geen eierstokken)
Jahoor, dat mag je vragen. Ik zou daar zelf ook nieuwsgierig naar zijn als het een ander betrof De draagmoeder krijgt een vaste onkostenvergoeding voor elke maand dat ze zwanger is. Daarin zit ook geld voor ziekenhuiskosten. En uiteraard zijn wij daarnaast (op zijn amerikaans, dus met 6 contracten) nu 3-dubbel verzekerd voor als haar iets overkomt tijdens de zwangerschap. Dat regelt de draagmoederorganisatie allemaal.
Wat een spannend traject zeg. Heel veel succes / sterkte gewenst. En een goede reis alvast! Als het allemaal goed gaat, wordt jullie kindje straks in Amerika geboren denk ik? (Of komt de draagmoeder daarvoor naar NL?) Dan heeft het dus de Amerikaanse nationaliteit. Ik neem aan dat de draagmoederorganistie dat ook allemaal weet / regelt. Wordt het niet moeilijk om het kindje straks in Nl te krijgen? Want ik weet dat hier in NL het kindje officieel (tot de adoptie) het kind van de draagmoeder (en echtgenoot) is en ook onder hun verantwoordelijkheid valt. Hoe is dat daar geregeld?
Wou je even heel veel succes wensen met alles!!! Erg knap allemaal dat jullie het zo ver hebben geschopt al voor jullie droom.. Ik zelf voelde zoizo de 1e 9 a 10 dagen niks van het stimuleren, daarna ga je vast wel eitjes voelen aangezien je dosis vrij hoog is (verschilt per persoon natuurlijk want ik spoot 150 menopur en kreeg overstimulatie en met gonal f gebeurde er niks geks). Ik werd er verder ook niet duf of emotioneel van. Gebeurd daar je punctie onder narcose? Ben heel erg benieuwd naar je verhalen. Succes! Liefs..
jeetje..... Hoe is het toch mogelijk zeg..... Heel spannend dit traject voor jullie! En wat bijzonder dat er mensen zijn die dit voor een ander willen doen!