Mijn traject: IVF icm draagmoederschap

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Betty Barclay, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dikke knuffel Betty ! Denk maar goed aan al die mensen die wel 100% achter jullie staan. Dat zijn er niet voor niets gigantisch veel ;)

2. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies Bumbaa, daar sluit ik me helemaal bij aan! En bij Maartje uiteraard.
    Jullie keuze is zo overduidelijk weloverwogen...dat zal jullie kindje je echt niet kwalijk nemen.
    Als ouders speel je een belangrijke rol in de ontwikkeling van je kind..op alle fronten: fysiek, mentaal en emotioneel. Ik ben er 10000% zeker van dat jullie dat proces in goede banen zullen gaan leiden, echt!!! Jullie kindje is zo ontzettend gewenst en zal niks tekort komen. Mocht hij of zij later vragen krijgen/stellen dan zullen jullie de laatste zijn om daar geen oprechte antwoorden op te geven toch? Dat staat bovendien compleet los van wel of geen genetische band met elkaar te hebben.

Ik ken een stel dat compleet onverwacht zwanger werd, vooral de moeder was nogal "van slag". Vader was evenmin enthousiast, hij ging mee naar echo's en controles maar daar was alles mee gezegd.
    Hoe vreselijk ik het zelf ook zou vinden, maar de keuze tot afbreken van een zwangerschap is er geweest voor ze, maar zij kozen er toch voor om het kindje te laten komen. Inmiddels is ze bevallen van een gezonde baby, maar ja....is het net zo gewenst als het kindje van BB? Verre van! Kan zo'n kindje later zeggen "goh, wat waren mijn ouders non-egoïstisch door mij toch te laten komen ondanks dat het eigenlijk niet zo goed uitkwam".

Nee BB, jullie doen het súper, en laat niemand je van deze goede koers afbrengen! Knuffel!

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik dacht ik lees weer even bij, en sta voor de tweede keer in dit topic op het punt om niet zulke aardige dingen te zeggen.

Jemig zeg. Ik vind het nogal wat, nadenken over alles wat je kleine ( oké ik ga er idd al vanuit dat het allemaal goed gaat!!) over 10 jaar misschien wel of niet wil. Zoals ik het lees hebben jullie aan alle mogelijke opties gedacht, en weloverwogen keuzes gemaakt. Die keuzes kan je denk ik prima verwoorden naar je kindje als er vragen komen.
    Om hier over egoïsme te praten vind ik erg ongepast. Een kinderwens is per definitie egoïstisch, want een ongeboren kindje vraagt er niet om om geboren te worden, zeker niet in een wereld als waar wij in leven.
    Het is de wens van de ouders dat er een kindje komt. Als die wens zo groot is dat er andere stappen ondernomen moeten ( of eigenlijk kunnen) worden dan bij een 'normaal' stel heeft dat toch niets met egoïsme te maken?
    Ik snap de gedachtegang niet helemaal.

Nou goed, bb ik duim heel hard voor jullie de komende tijd!!! Naast het kaarsje van Sam brandt een kaarsje voor jullie iedere avond!

4. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dit is oordelen. Jij hebt een mening over iets wat nog helemaal niet aan de orde is. En misschien ook niet gaat gebeuren.

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    BB ik snap dat je ervan van slag was/bent het is niet niks als iemand zo over jullie traject praat.. maar jullie hebben goed alles overdacht en dit is jullie weg en jullie keuze en deze ga je straks perfect uit kunnen leggen aan jullie kindje.dat vooral met veel liefde omringt gaat worden.. helaas zijn er altijd mensen die hun mening hebben erover, dat blijft. laat je daardoor niet uit het veld slaan .Het is jullie keuze en daarom de juiste.. net als de andere hierboven al hebben gezegd en je weet van mij steun ik je en leef ik mee en wens jullie alle geluk toe!

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bedankt lieve dames! Jullie support voelt als een warm bad!

Hier alweer chagrijnig... Eerst stonden we ingepland op 12 januari, toen op 15 januari en nu is de ontdooiing uiteindelijk op 22 januari. Het is alsof iemand zo'n worst voor je omhoog houdt en je er steeds net niet bij kan.
    Ik snap wel dat ik niet de enige patient ben bij de IVF-kliniek, maar we wachten al zó lang :x

7. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje BB, zomaar even 10 dagen later ontdooien! Kan me goed voorstellen dat je daar chagrijnig van wordt zeg, pfffff.
    Alsof ze het erom doen!
    Save the best for last moeten we dan maar denken....opdat die worst maar een hele lekkere vette sappige dikke is, met een nóg lekkerdere nasmaak in de vorm van een prachtig kindje.

Hoe verlopen de contacten verder met de medewerkers/artsen van de 'frozen egg bank'?

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Moest even aan jullie denken.
    Ben benieuwd hoe het met je gaat?

9. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even omhoog schoppen...

Lieve BB, ik denk vaak aan jullie. Januari komt steeds dichterbij...hoe voelen jullie je? En is het nog steeds 22 januari voor ontdooien?

Wilde je in ieder geval fijne kerstdagen wensen en een zeer zéér voorspoedig 2015. Hoef me niet af te vragen wat jullie goede voornemen zal zijn...ik duim met al mijn duimen, kaarsjes, konijnenpoten, klavertjes vier en alles wat maar geluk brengt dat jullie missie zal slagen. X

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Voor Betty en Bettyman. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀

11. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bedankt lieverds!
    Ben momenteel op wintersport dus lekker even helemaal los van de babysores. Hoewel; schoonzus is hier met 2 kleintjes, dus wel erg confronterend, maar de kindjes zijn beide zo lief dat het moeilijk is om gefrustreerd te blijven.

Mijn man gaat op 21 januari richting Amerika. Ik heb besloten om niet mee te gaan want ik vind het teveel gedoe om voor 2 nachtjes naar amerika op en neer te vliegen. Daarvoor haat ik vliegen teveel :)
    Mijn schoonmoeder gaat nu mee want die vindt het helemaal niet erg om voor 2 nachtjes te gaan en dan kan zij shoppen terwijl manlief naar de kliniek gaat.

Op 22 januari moet hij zich 's ochtends melden en dan worden gelijk de eitjes ontdooid. Dan gaat het proces weer zoals iedere IVF: we krijgen dagelijks updates en op dag 5 vindt de terugplaatsing plaats van 2 embryo's. Spannend weer!!!

Allemaal een hele fijne kerst toegewenst dames! Wordt vervolgd!

Liefs BB

12. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Hey meid, ik wil jullie alles goeds voor 2015 wensen jullie verdienen het. Dat al jullie dromen maar uit mogen komen.

13. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, Betty op de piste! Goed geregeld, even geen babysores aan je hoofd inderdaad. Lekker van genieten.

Wat spannend, over een kleine 4 weken is het zover. En terugplaatsing van 2 embryo's!
    De draagmoeder is weer dezelfde dame toch? En de donor dat meisje bij wie jullie allebei het goede gevoel hadden.
    Begin februari gaat het forum weer ontploffen ;)

Geniet nog even van de sneeuwpret!

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Heerlijk Betty. Afleiding is zo belangrijk. Net als je krachten verdelen. Goed bezig. In 2015 moet het gebeuren. Liefs! Xx

15. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    betty, geniet van je vakantie! Fijn ff er helemaal uit. Hoop op een heel mooi 2015 voor jullie!!!

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Fijne vakantie en ondanks het gemis fijne kerst! Volgende kerst met zn drietjes :D

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kwam even kijken of jullie de kerstdagen een beetje doorkomen. Fijn dat jullie afleiding hebben. En dat er dus toch nog concrete plannen in het verschiet liggen, al is het dan verder weg dan je graag zou willen. Ik zal ook met oud & nieuw aan jullie denken.

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Fijne vakantie meid!
    En dat 2015 maar een heel mooi jaar voor jullie mag worden!

19. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bedankt dames!

En Zomerr, vanwaar jouw handtekening? Is er iets niet goed met je nieuwe kleintje?

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ons kleine meisje is een dag na haar geboorte opgenomen met een torenhoog bili gehalte. Ze heeft een wisseltransfusie gehad en licht onder speciale lampen om te zorgen dat de waardes gaan dalen.

Deel Deze Pagina