Happy New Year Betty! Nog 20 dagen te gaan, ik denk vaak aan jullie. Kun je een beetje afleiding vinden?
Jij ook meis! Nou... Tot gister ging het wel. Die laatste maand van het jaar die vliegt altijd voorbij. Of je nou wil of niet. Maar nu ineens strekt januari zich voor me uit als een eindeloze dorre steppe. En het is heel gek dat we geen idee hebben wat het jaar ons gaat brengen! Ik heb er net een stukje over geschreven op mijn site!
Mooi geschreven. Wat goed dat je er toch een soort van vrede mee kan hebben. Ik hoop op een goed en mooi jaar voor jullie, het liefst een met zijn drieën!
Net je site bezocht en je laatste entry gelezen. Ongelooflijk goed hoe je het beschreven hebt zeg, zo stel ik me het ook echt voor...links of rechtsaf, erop of eronder. En nog ongelooflijker dat je/jullie er vrede mee kunnen hebben als de reis in februari zou stoppen. Echt, petje af. Maarrrr, vooralsnog is de strijd nog niet gestreden. De troepen staan klaar, op volle sterkte. Als de planeten meewerken, alle taken goed worden uitgevoerd, en dit alles voorzien van een passende portie geluk.... Het klinkt misschien raar (want wie ben ik nou als 1 van de velen die meeleven) maar ik heb er een héél héél goed gevoel over. (PS: jij moet iets gaan doen met schrijven, want dat kun je goed vind ik. Of zit je toevallig in de communicatie/columns o.i.d.?)
Ik vind het zo langzamerhand wel tijd worden om mijn topic weer uit de mottenballen te trekken Januari is al over de helft en dus komt ook ons traject weer dichterbij! Morgenavond vertrekt manlief naar Brussel alwaar hij woensdagochtend vandaan naar NY vliegt. Ik wilde ECHT niet mee dit keer (teveel stress voor 3 dagen) maar zijn moeder vergezelt hem. Superlief. Donderdagochtend moet hij zich melden in de kliniek en zijn aandeel afleveren. Ondertussen zijn de eitjes al ontdooid iets eerder die ochtend en dan wordt gelijk alles samengevoegd en bevrucht. Ondanks dat ik er dit keer niet in zit (en het door mij niet kan mislukken) ben ik toch stikzenuwachtig voor het aantal bevruchtingen. We krijgen dan weer elke ochtend (middag hier) een update per email van de embryoloog hoeveel er bevrucht zijn en dan elke dag hoeveel er nog leven en weer doorgedeeld zijn. Van degenen die op dag 5 (volgende week maandag) nog leven worden de 2 beste ingebracht bij de draagmoeder. Superspannend!
Zeker spannend ik duim nog steeds ontzettend hard voor jullie dat het goed gaat en dat dit jullie jaar gaat worden.. heel veel succes en een dikke knuffel
Wat vreselijk spannend is dit zeg!! Ik ga heel hard voor je duimen! Hoeveel eitjes ontdooien ze voor jullie? En is het 100 procent zeker dat ze niet eventueel overgebleven embryo's gaan invriezen?
We hebben 10 eitjes, en die worden alle 10 tegelijk ontdooid. Aangezien ongeveer 1 op de 5 embryo's uitgroeit tot een blastocyst is dat het aantal wat minimaal benodigd is voor 1 poging in de States. Onder de 10 beginnen ze er niet eens aan. Eventueel overgebleven embryo's worden wel terug ingevroren maar de kwaliteit gaat dan drastisch achteruit. Omdat die cryo's voor de helft bestaan uit weefsel dat al eerder bevroren is geweest. We kunnen daar alleen in geval van nood dus nog gebruik van maken maar we weten niet of we dat willen...
Ik duim ook mee!!! Heel veel succes en moed gewenst maar aan dat laatst ontbreekt het jullie eigenlijk niet
Bedankt voor je uitleg, ik was hier wel benieuwd naar. Ik wist niet dat slechts 1 op de 5 bevroren eitjes uitgroeien tot een blastocyst. Dat zijn idd niet zo veel. Maar heej, misschien ben jij net die ene waarbij het heel gunstig allemaal door deelt. Ik gun het je zo enorm!!