Mijn traject: IVF icm draagmoederschap

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Betty Barclay, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Nou mijn duimen draaien voor de bevruchting!

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja zie je, helemaal zo slecht nog niet zo'n roesje hè? En een mooie oogst hoor, super! Ga maar lekker bankhangen en doe rustig aan. Op naar een aantal toppertjes nu.....*gaat weer heel hard duimen*.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Mooie opbrengst en nu lekker uitrusten!
    Gaan de emmies op dag 3 of dag 5 in de vriezer?

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bedankt weer voor al jullie steun!

Ik weet niet Sophy, dat hangt af van de snelheid van de deling. We horen uiterlijk dinsdag hoeveel er ingevroren kunnen worden. Stiekem hopen we op 3 rietjes met 2 cryo's. Maar voorlopig eerst maar bevruchtingen realiseren. Dat was bij mij nooit het probleem, maar toch. Voor hetzelfde geldt bellen ze straks en zeggen ze "sorry, geen bevruchtingen" Brrrrr

Nog 1 vraagje: ik heb preventief antibiotica meegekregen. Dat is hier gebruikelijk. Maar het middel is bijna erger dan de kwaal. Niemand is positief over dit middel en ik ben dus ook (eigenwijs, maar stiekem wel bang) niet gestart gisteravond. Ik denk; ik hou mijn temperatuur wel in de gaten en mijn buikpijn. In Nederland krijgt toch niemand na IVF zomaar antibiotica? Loop ik groot risico op een infectie of valt dat wel mee?

Liefs!

ps ik zal hier posten als ik gebeld ben door de kliniek over de bevruchtingen. Het is hier pas 06.45 uur dus de dag is nog erg lang...

5. Renske76

Renske76 Bekend lid

27 dec 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    Spannend! Hebben ze al gebeld??

6. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja, ze hebben gebeld net.
    10 bevruchtingen, waarvan zich er 3 abnormaal delen. Daar gaan ze niet mee verder.
    7 goede bevruchtingen.
    Zaterdag krijg ik de volgende update; hoe ze zich delen en hoeveel er nog leven.

7 valt me een klein beetje tegen (na 13 eitjes), maar dat is misschien niet helemaal realistisch. Het is wat het is en ik moet er maar gewoon blij mee zijn.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik kan me voorstellen dat 7 niet veel klinkt als je 13 eitjes had. Ze doen ook verse terugplaatsing, of niet? Het is retespannend hoor.

Hoe is het met je fysique?

8. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ha Maria!

Nee, een verse terugplaatsing is helaas geen optie. De draagmoeder gaat haar eerstvolgende cyclus starten met een 6-weeks medicijnenplan van de kliniek om haar baarmoeder in optimale conditie te brengen. Wordt mid-augustus waarschijnlijk.

Fysiek gaat het redelijk. Kan nog niet veel vandaag, maar dat geeft niet. Lig lekker op de bank in onze hotelkamer en lees een goed boek.
    Wel last van hartkloppingen al heel de dag. Ik las op internet dat dat kan komen door de narcose. Hoop dat het snel overgaat want ik vind het behoorlijk irritant die overslagen.

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ah ja, vandaar. Duurt lang nog he, augustus :(.

Heel irritant die hartkloppingen. Ik herken het wel. Heb het soms na veel stress. Hoop dat het snel beter gaat. En blijf meelezen.

Dikke zoen!!

10. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    7 embryo's uit 13 eitjes is netjes hoor. Mijn eerste icsi gaf 15 eitje, 7 embryo's, twee zonen en nu nog twee cryos die we deze cyclus willen terugplaatsen. Alles uit een poging. Dus zo slecht hoeft 7 niet te zijn 😁

11. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Een heel mooi resultaat! Lekker uitrusten, bijkomen en na het weekend een goede vlucht gewenst!

12. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Mooi resultaat hoor. Spannend wat er nu mooi doordeelt. Lekker rustig aan doen.

13. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Ik vind het een super aantal. Ik hoop dat ze allemaal doordelen en dat je 3 rietjes krijgt met 2 cryo's.

Ik heb geen antibiotica gehad en ook niet nodig gehad.

14. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je er meer had verwacht. Zeven is een mooi resultaat hoor. Wel vervelend van die hartkloppingen, maar dat komt misschien ook door de stress. Het is natuurlijk een heftig traject wat veel spanningen met zich meebrengt. Doe lekker rustig aan.

Gr. Sanst

15. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Net weer een update gehad (dag 3)
    2 zijn er al 8-cellig, 3 zijn er 4-cellig en 2 zijn er 2-cellig.
    Nu is dit allemaal vrij nieuw voor mij, maar betekent dit dat ik er nu nog maar 2 over heb? Of is 4-cellig ook nog ok?

Ik krijg nu pas weer wat te horen op dag 5 :(

16. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Het ligt aan het beleid van het zkh. Waarschijnlijk zolang ze doordelen zullen in de vriezer belanden. Ik ken verschillende meiden die van een langzame delende embry zwanger zijn geworden en gebleven.
    Het is dus nog steeds af wachten

17. Joy85

Joy85 Niet meer actief

Op dag 3 zijn 8 cellen het best.
    De overige lopen een dag achter, maar kan vandaag nog best 6-8 cellig worden. Ik ben regelmatig van cryo's die een dag achter lagen zwanger geworden. De 2 cellen lopen wel heel erg achter voor dag 3, maar de wonderen zijn de wereld niet uit.

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Het gaat om het aantal cellen icm de fragmentatie (zoals barstjes in een sliegel, dat is niet de bedoeling ).
    Ze gaan dus blijkbaar op dag 5 de vriezer in? Ik heb begrepen dat gemiddeld 1 op de 5 emmies dag 5 haalt maar ja.. Gemiddeld..
    Niet teveel zorgen maken.. Vertrouwen in de emmies :) duim voor je dat ze mooi doordelen en je zeker die 5 die nu 8 en 6 cellig zijn overhebt!

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Bij ons plaatsen we op dag 2 terug, zijn dan vier cellen. Op dag 3 worden ze ingevroren, dan zijn ze ongeveer zes. Mijn kindje was een zes cellige cryo, en nu een embryo van 4 cellen aan boord.
    Het is inderdaad vervelend dat zowat de helft al afvalt, maar liever een paar super cryo's waarmee je meer kans hebt. De kans dat ze dan beter ontdooien is dan ook groter.

Ik ga je in iedergeval ook volgen.

20. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie info! Ik kon niet van te voren weten dat ik deze dagen bijna nog zenuwslopender zou vinden dan de medische molen waar ik 2 weken in heb gezeten...
    Het enge is nu gewoon dat IK er niks meer aan kan doen. Out of my control. Totaal overgeleverd aan dat materiaal in die buisjes daar. Wat een spanning zeg... :(

Morgenochtend horen we hoe de stand van zaken dan is.
    Het liefst willen ze ze dinsdag pas invriezen. Ik vind echt elke dag er 1 teveel nu, blegh

Deel Deze Pagina