Mijn traject: IVF icm draagmoederschap

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Betty Barclay, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Nou, bijna al onze (zomer)vakantiedagen zitten helaas in de afgelopen 2 stressweken :(
    We proberen in augustus nog een weekje weg te gaan om even ECHT vakantie te hebben, maar mijn man heeft een eigen bedrijf dus dat is niet altijd makkelijk.
    Het wordt dus gewoon nagelbijten de komende 2 maanden! (en daarna nog 8 als ze zwanger raakt ;))

2. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Oh, verkeerd onthouden. Sorry.
    Kan me voorstellen dat het wachten zenuwslopend is.
    Eerst wachten tot de tp, dan de twee "gewone" wachtweken en erna nog 8 maanden zenuwpezen. Spannend zeg.
    Ik hoop dat het direct raak is en je in mei je kindje in je armen mag sluiten!

3. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Betty , ik wil gewoon ff laten weten dat ik meeleef.
    Op naar super nieuws in augustus ! Ik duim voor je.

4. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Lief Bumbaa, dank je wel!! <3

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Megaspannend BB, ik gun het jullie zo!! Xx

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Hier nog een duimendraaier. Wat een geduld wordt er van je gevraagd (ook weer) in dit traject. Kan je alleen maar veel succes wensen, dag voor dag gaan ze allemaal voorbij.
    Ik vroeg me ook af (geef vooral geen antwoord als je niet wil) hoe het mentaal voor je is om je nu hier op te kunnen richten? Alsof je aan een geheel nieuw hoofdstuk begint met een soort van verse lei? Of anders? Gewoon oprecht benieuwd, maar nogmaals: negeren als je dat prettiger vindt.

De duimen draaien hier iig ook voor een top terugplaatsing in augustus!

7. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Is geen gekke vraag hoor Kara!
    Het voelt eigenlijk wel fijn. Na zoveel negativiteit (vanaf zo ongeveer de 5e keer zwanger kun je gewoon echt geen dag meer blij zijn) is het mooi om je eindelijk te kunnen richten op iets dat wel serieus kans van slagen heeft.
    En ik schreef het hier al eerder; ik heb ontdekt dat incasseringsvermogen erg rekbaar is. We kunnen allemaal meer aan dan we denken.
    Dit is een doodeng proces, maar het is gewoon een kwestie van diep ademhalen en springen. Anders is de kans dat ik ooit moeder word echt nihil en dat kan ik (nog) niet accepteren.
    Bedankt voor je interesse <3

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Hoi BB

ik herken je gevoel heel goed.. wij hadden dat ook en ook de stap gewaagd om met de draagmoeder ( weliswaar in Nederland en via zelfinseminatie bij de draagmoeder ) in zee te gaan. en het was voor ons ook nieuw en spannend. maar het is het dubbel en dwars waard!! zeker nu we een prachtige dochter hebben. Ik gun dat jou ook !

9. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bedankt wensdroom! Ik heb (uiteraard) je documentaire destijds gezien. Erg mooi verhaal! Ik hoop op een zelfde einde...

10. Logan

Logan Niet meer actief

Hier nog een meelever! Op naar augustus! :) xxx

11. pippeke

pippeke Niet meer actief

Super betty! Toi toi toi met het lange wachten..

12. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Nou gaat het lange, lange wachten beginnen! Op naar een super tp in augustus en hopelijk hou je het dan nog 8 lange maanden goed vol :D

13. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi meiden,
    Mijn menstruatie is aan het doorbreken sinds vanochtend, en ik moest echt 2 keer een vergadering uitlopen omdat de pijn zo heftig was. Feminax helpt wel een beetje, maar lang niet zo goed als normaal.
    Is dit normaal tijdens een IVF-cyclus? Hebben meer meiden hier dat hun menstruatie heftiger is? Ik schrik er eerlijk gezegd een beetje van!

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ha BB, heb er geen verstand van, maar sterkte. Hopelijk is het snel voorbij. Klinkt heel akelig. xx

15. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ja hoor bb, zeker omdat je geen tp hebt en alles wel helemaal opgepompt is kan dat goed heftig zijn. Lekker pijnstillers innnemen hoor en Vanavond kruikje op je buik

16. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee, maar wel IUI met hormonen. Nu heb ik vanuit mijzelf altijd al veel BMS, maar met hormonen nog wat extra. Waarschijnlijk heb jij dat ook. Al het slijm moet er wel uit en dat kost soms wat moeite heb ik gegrepen.

Sterkte

17. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi meiden, even een korte update

19 augustus is de terugplaatsing! :)
    Zo fijn om nu een richtdatum te hebben! Mijn fantasie slaat gelijk op hol met vooruit rekenen naar de testdatum, 20-wekenecho, uitgerekende datum... En ik ga mezelf ook lekker niet tegenhouden dit keer in positief denken. Ik zie het maar zo; ik ben zo vaak op mijn neus gestompt en weer opgekrabbeld. Als het deze keer niet lukt met de eerste terugplaatsing dan kan die zoveelste keer opkrabbelen er ook nog wel bij :)

18. Spannend zeg!!! Ben je erbij als ze gaat testen enzo? Of ben jij dan gewoon in Nederland?

Knap trouwens dat ze die datum nu al weten.... Ik neem aan dat het precies op de juiste datum moet gebeuren met de eisprong... Is jullie draagmoeder daar zo regelmatig mee dat ze dat nu zo zeker al weten?? :)

19. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ha Bolkje!
    Mijn draagmoeder mag geen eisprong hebben... (het is natuurlijk mijn ei)
    Ik dacht dat ik een zwaar traject had met die IVF, maar als ik zie wat zij allemaal moet spuiten en slikken de komende weken. Ze krijgt Lupron-injecties, Estrace, Prometrium, prednison, progesteron, aspirine, doxycycline. Haar "timeline" ziet er nog indrukwekkender uit dan de mijne vorige maand.
    Laten we het er op houden dat ze niet kinderachtig zijn in amerika met het gebruik van medicijnen. Nederlandse ziekenhuizen zouden een rolberoerte krijgen denk ik...
    Maar in ieder geval: alles staat dus van dag tot dag vast, tot aan de controles in het ziekenhuis toe.

Wij gaan daar niet heen dit keer. De arts in de kliniek vertelde ons dat het een procedure is van 10 seconden en dat we daar niets aan zien. Dan is het een erg lange reis voor zo'n kort iets...
    Wij hebben er daarom voor gekozen om bij de eerste hartslag-echo aanwezig te zijn en bij de 20-wekenecho. Daar hebben we als "toeschouwers" meer aan.

20. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Prachtig nieuws!!!!

Deel Deze Pagina