Zou eerst ook met de grasmaaier erover heen en dan alles goed omspitten. En dan inderdaad afhankelijk van wat je zelf wilt, mocht je bestrating willen, eerst worteldoek, dan zand en dan bestrating.
Zo'n tuin hadden we hier ook. Ik elke keer maar in de weer om het allemaal terug te maaien en snoeien en 2 weken later kon ik weer Uiteindelijk de achtertuin zelf gedaan en de voortuin kwamen we toen niet meer aan toe. Jaar erop nog steeds niet en toen toch maar een hovenier ingeschakeld. Nou, als ik dat eerder geweten had.... Die gast trok in 3 kwartier onze complete tuin leeg en had in 3/4 dag de voortuin betegeld en van perken voorzien. Hadden we veeeeeeeel eerder moeten doen, wat had ik die tijd beter kunnen besteden zeg!
En zo'n tuinman is dan helemaal niet zo duur hoor. Die gasten gaan inderdaad ontzettend snel. + dat het gewoon echt geen leuk werk is...
Misschien dan toch maar eens een hovenier bellen... Al vrees ik dat dat niet voor meteen zal zijn. De reden dat we het zover hebben laten komen is omdat er momenteel gewoon geen geld voor is om er iets mee te doen. Vorig jaar hebben we alles uitgehaald en alle betonnen palen en dergelijke eruit gehaald, maar verder ligt de grond enorm oneffen waardoor het nu nog geen zin heeft om gras te zaaien of iets dergelijks, met als gevolg dat het een nog groter oerwoud is dan vorig jaar.
Dit! Eerst de boel zo kort mogelijk maken, omploegen en dan afdekken met zeil. Dit een paar maanden laten zitten zodat het dood kan gaan. Onze tuin was ook een ramp. Nu geen oerwoud meer
alles er uithalen, 2 meter uitgraven, worteldoek er in en klaar. Mijn vader gooit trouwens bleekmiddel (puur) op de tegels. Volgens de milieuregels mag dat volgens mij niet (meer).
2 meter?! Dat is wel heel erg diep, en lijkt me enorm veel werk, zoiets zie ik ons toch nog niet doen.
Een geitje erin zetten? Nu serieus, ik denk dat je het weer allemaal moet weghalen, met wortel en al eruit spitten, roundup er overheen spuiten, daarna worteldoek erover en nieuwe grond erop.
Boomhut bouwen? Erg rustgevend. Nee, gewoon heet/kokend water overheen gooien, sterft het af en dan is het trekken geblazen! Alhoewel, het is wel een beetje veel.. Elke dag een stukje eruithalen? En laten betegelen? !
Mijn tuin is geen oerwoud meer. We zijn er doorgegaan met een bosmaaier, hebben er onkruidverdelger opgespoten, dan een worteldoek, en nieuwe aarde erover. Mijn plantjes moeten nog in de grond, en in september gras zaaien, maar het begin is er.
Dat ziet er weer mooi uit! Hier ook een oerwoud, ook allemaal gras tussen de tegels, wat een pokkenwerk om dat er allemaal tussen uit te moeten krabben. Het groeit ook allemaal zo snel weer aan, dus je hebt niet lang eer van je werk.
wij hebben absoluut geen groen vingers, dus dit is onderhoudsvriendelijker. voor het onkruid spuit ik 2 tot 3 keer per lente en zomer seizoen. Qua kosten viel het in de voortuin volgens mij wel mee.
Veel spullen zijn voor weinig of soms zelfs gratis op Marktplaats te vinden. Het hoeft niet duur te zijn hoor. Onze buren hebben een hele mooie tuin met veel vaste planten,als die planten te groot worden gaat de buurvrouw ze delen en dan krijgen wij en andere buren veel vaste planten erbij. In een tuincentrum ben je zo veel geld kwijt als je ze moet kopen.