hoe lang na bevalling in zh naar huis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door huitje, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Hoi hoi

wanneer/hoe lang na de bevalling in het ziekenhuis mag je weer naar huis?
    Er vanuit gaande dat er geen complicaties zijn.

2. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Je mag naar huis als je geplast hebt haha.

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik helaas niet. Bij beide jongens ben ik bevallen in het ziekenhuis. De eerste om 15.38uur en de 2e om 15.48uur. (ja toevallig maar 10 minuten verschil kwa tijd kwa leeftijd 2 jaar hoor) maar ik moest bij beide een nacht blijven ter observatie terwijl wij ook geen complicaties hadden.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.811
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het hangt er vaak ook vanaf hoe laat je bevalt. Hier werd de kleine om kwart voor 9 s avonds geboren. Voordat de placenta geboren was en ik gehecht was etc, was het half 11 s avonds... Dus toen moesten we blijven.

Als er geen complicaties waren geweest, had ik de volgende ochtend na het plassen naar huis gemogen, alleen kon ik dus niet plassen... helaas.

Maar oke, ik hoop dus dat ik deze keer overdag of begin van de nacht beval ;) zodat ik gelijk naar huis kan na de bevalling (en natuurlijk dat ik dit keer wél kan plassen) .

Maar ik geloof dat hier de grens 6 uur s avonds is... Zodat er in elk geval nog even kraamhulp kan komen om even wat eerste aanwijzingen etc te geven om de nacht door te komen. Dat was sowieso een vereiste... dat er nog kraamzorg zou komen.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier zeiden ze dat je 24 uur per dag op ontslag mag. Maar je moet minimaal 3 uur na de bevalling blijven...
    o ik hoop het toch zo dat ik dat kan deze keer... (vorige keer een week moeten blijven)

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    bij de eerste om 17.00 geboren moest ik blijven maar kwam ook doordat ik een veel te laag hb had door veel bloedverlies.
    bij de tweede om iets voor 16 geboren mocht ik als ik echt er op zou staan wel naar huis maar ze vonden het beter dat ik zou blijven. Van tevoren had ik gedacht als het mag ga ik naar huis maar heb toen toch voor een nacht ziekenhuis gekozen en daar ben ik achteraf wel blij om hoor. Toch wel even fijn dat je geholpen wordt met de voedingen en dat soort dingen de eerste nacht

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    isa is om 10:43 geboren en ivm haar geboortegewicht moesten we 12 uur blijven. Ik wilde daarna nog wel naar huis, haha, maar ben achteraf heeeeel blij dat we een nachtje zijn gebleven!!!
    De volgende dag gewoon rustig opgestart in het ziekenhuis en rond 1200 naar huis!

8. Meara

Meara Niet meer actief

Ben om 04:24 bevallen met veel bloedverlies. Om half 3 moest ik hebben geplast ivm katheter en mocht inprinciepe daarna naar huis maar ging bijna out dus heb zelf aangegeven een nacht te willen blijven en dat vonden ze een heel goed idee. Volgende dag om half 11 naar huis gegaan

9. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Dat is denk ik heel verschillend...als alles goed is mag je normaal snel naar huis.
    Ik had langdurig gebroken vliezen en moesten we dus na de geboorte nog 48 uur daar blijven!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ben om half 10 's avonds bevallen en was in principe rond een uur of 12 'klaar', dus gehecht, gedoucht, alles afgekoppeld etc. Ik ben die nacht gebleven. Vond dat ook wel prettig, vond de bevalling erg heftig. De volgende ochtend werd Thijmen nagekeken door de kinderarts (vacuum bevalling) en mochten we naar huis.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij moesten één nachtje blijven door heel erg veel bloeverlies, uitputting (zware en lange bevalling) en ik ging out...

Heel erg balen dus omdat ik ook eigenlijk thuis wilde bevallen. Ik kon met 9cm ontsluiting dus aslnog naar het zhuis :S

Liefs Sassie

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Je moet inderdaad eerst (voldoende) geplast hebben.

Zowel mijn dochter als ik moest een nacht in het ziekenhuis blijven. Ik moest blijven i.v.m. mijn bloeddruk en mijn dochter omdat ze in het vruchtwater gepoept had.

Maar eerlijk gezegd vond ik het achteraf wel prettig een nachtje en halve dag (de dag erna) in het ziekenhuis :) Vooral het zitje in de douche ;)

13. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Bij ons ga je als alles goed verlopen is na +/- 4 uur weer naar huis. Ik heb een spoedks gehad van een 2ling die opgenomen werden op de kinderafdeling dus ik heb 10 dagen in het zh vertoefd

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    sem is om 12.10 geboren en om 17.00 was ik al weer thuis. Al had ik liever een nachtje gebleven vond de eerste nacht vreselijk ik was zo kapot van de bevalling

15. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    In de avond 18.12u bevallen. Niet ingeknipt of uitgescheurd. Na de bevalling even blijven liggen, lkkr douchen aankleden. Ze hebben mijn kindje klaargemaakt en om half 10u in de avond lag ik alweer lekker in mijn eigen bedje :)

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik was om 2.14u bevallen, in de ochtend kon ik niet plassen, omdat ik out ging als ik omhoog kwam, daardoor wilde ze me nog een nachtje houden. Ik vond het vreselijk, heb me nog nooit zo alleen gevoeld als die nacht.

17. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ik moest na 48 uur weer naar huis. En mijn zoontje lag op de medicare. Ik gaf bv maar ik werd er zo uitgeknikkerd. Wat erg zwaar voor me was kolven naar de kleine kolven naar de kleine. Ik heb veel lichamelijke klachten ivm bindweefsel aandoening liep slecht ivm bi maar dat maakte niet uit het limiet was 48 uur bij natuurlijke bevalling die 40 uur duurde met inleiden.

Maar als alles was gegaan zoals je hoopt dat het gaat mag je na 3 uur naar huis mits je geplast hebt.

18. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Hebben jullie in de tijd dat jullie in het ziekenhuis waren daar de beide ouders op bezoek gehad om de kleine te bewonderen?

19. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ja hoor dat was geen probleem. Toen de kleine was bijgekomen enzo mochten ze komen kijken.

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    de eerste keer moesten we 1 dag blijven, sowieso omdat mijn vliezen 48+ uur gebroken waren en ook omdat de kleine met de vacuüm gehaald is.

de 2e keer mochten we na het douchen (en plassen) eigenlijk meteen weg, maar omdat de gyn, die de papieren moest tekenen bij een andere bevalling moest zijn, duurde het nog wat langer.

beide keren op medische indicatie bevallen

Deel Deze Pagina